Tungt med så många missfall för dig:(. Du verkar inte ha några problem att bli gravid så den högra äggledaren verkar du ju klara dig bra utan i alla fall. Hoppas gynekologen kan komma fram till en förklaring till missfallen och att du kan få hjälp med det.
Jag tror inte att missfallen beror på formen på din livmoder. Komplikationerna med en hjärtformad livmoder är att barnen kan komma för tidigt för att de inte får plats lika bra, det är också vanligare att de ligger i säte. Kanske kan skiljeväggen i din livmoder vara av sånt material att äggen inte fäster så bra där och att du därför får missfall, i så fall kan du operera bort den väggen. Fråga gynekologen om detta.
Jag har också en hjärtformad livmoder med en skiljevägg som sträcker sig ner hela vägen. Jag har två stycken friska barn och har haft lätt för att bli gravid. Med första barnet hade jag ingen aning om min hjärtformade livmoder, inget syntes på ultraljuden och jag födde ut sonen vaginalt. Andra gången jag var gravid hade jag många blödningar och var flera gånger säker på att det var missfall men det var det inte. På ultraljuden syntes en vägg i livmodern men läkarna kunde inte konstatera utifrån ultraljuden vad det berodde på. Dottern kom sedan 5 veckor för tidigt och hon förlöstes med kejsarsnitt eftersom hon låg i säte. Det var vid kejsarsnittet som de såg att livmodern var hjärtformad. Mina barn låg i varsin halva av livmodern, sonen i den lite större halvan och dottern i den mindre (hon fick helt enkelt inte plats och förlossningen startade tidigare därför).
Kanske vore bra om din man kollade upp att spermiekvaliteten är ok också, det är ju inte alltid hos kvinnan problemet ligger.
Hoppas att det löser sig för er snart!