Inlägg från: En till mamma |Visa alla inlägg
  • En till mamma

hästar och familjeliv Hur dela rättvist?

Vinterankan skrev 2013-06-06 06:58:03 följande:
    Jag och min sambo har inga gemensamma intressen egentligen men det är inga problem. Vi är båda av åsikten att man inte har någon egentlig tid för egna intressen om man jobbar heltid och har barn så vi har skjutit det på framtiden tills barnen hur som helst inte vill umgås med oss längre. Jag håller med de som säger att du ska skaffa medryttare. Vad skulle de hjälpa om din sambo också hade hästintresse? Vem skulle då vara med barnen på kvällarna om båda skulle hänga i stallet?

Jag hade gärna velat att min make var häst ntresserad, vad mcket lättare allt hade varit. han hade kunnat rida varannan dag och jag varannan. mockning/in/ut och fodringar skulle anses som gemensamma intressen och skulle delas lika. jo det skulle underlätta. sedan är ju barnet med i stallet och de skulle då umgås som familj.

men till ts, skaffa dig en medryttare. Här hemma planerar vi att vi har lika mycket egentid även om jag har häst. det innebär visserligen mycket sena kvällar och massor av planering.  
Svar på tråden hästar och familjeliv Hur dela rättvist?