dagg03 skrev 2015-03-21 19:23:16 följande:
Kul att det blev lite fart i tråden! :) Känner lite då och då att jag behöver prata av mig. Känner dock att jag inte vill berätta allt för nära och kära.
Vad jobbigt att din man har en sådan svår arbetssituation! Förstår verkligen hur det är, har själv utbildat mig till något "högkvalificerat", men vet inte alls hur jag ska få ett kvalificerat arbete. Att inte arbeta med det man utbildat sig kan ju verkligen förstöra. Det kan även vara svårt att få jobb där ens utbildning inte är ett krav, eftersom att arbetsgivaren tror att man ska sluta direkt man får något bättre.
Det låter ju bra att ni har en plan! Är man överens så tror jag att det blir väldigt mycket enklare iaf! :) Men det låter lite som att du är beredd att offra din karriär i några år för att din man ska kunna lyckas med sin karriär. Missförstå mig inte, jag tycker inte att det är fel. Om jag var du hade jag ändå behövt veta att min man hade gjort samma sak för mig! Men som sagt jag tycker att ni verkar ha en bra plan! :) Det fungerar ju fint att skaffa barn även om man inte bor i Sverige. Egentligen är det ju ett väldigt bra läge! :)
Håller tummarna för att din man får en tillsvidaretjänst så snart som möjligt! :)
Nej, jag vill inte heller diskutera barnplanerna med andra, förutom en vän som vet. Ja jag är motvilligt beredd att "offra" mitt jobb ett par år för att min man ska kunna komma någon vart efter sin långa utbildning, men jag har inget direkt karriäryrke heller (dock universitetsutbildad) utan tror att jag har lättare än han att få ett nytt jobb när/om vi kommer tillbaka (om jag inte får tjänstledigt). Min man tycker att det är jobbigt att det är såhär så det är inte så att han bara förutsätter att allt är på hans villkor.
Håller inte riktigt med om att det är ett bra läge men det är som det är och om vi ska utomlands kommer jag nog försöka bli gravid så fort som möjligt för det känns sent att vänta tills vi eventuellt kommer tillbaka för då lär jag vara 33-34. Känns dumt att vänta så länge för man lär ju få ångest om man sedan får svårt att bli gravid. Allra helst hade jag förstås velat att han fick en vanlig tillsvidareanställning på ett företag men man får göra det bästa av vad det blir.
Hoppas du hittar ett jobb! Finns det mycket att söka? Har din respektive jobb?