Inlägg från: Anonym (villmenvågarinte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Oj, skäms lite för mitt språk nu när jag läste igenom! Många "typ" och "liksom", för att spä på bilden av mig som nervös fjortonåring ;) Det blev sent igår och jag är halvt död idag, så hoppas ni har överseende!

Tjejen som kysste tjejen skrev 2013-08-14 16:24:27 följande:
    Det är nästan lite läskigt hur jag känner igen mig i din (eran) situation. För ett ca ett och ett halv år sedan träffade jag en tjej genom jobbet och vi klickade direkt och blev väldigt tajta. Då hade både jag och "tjejen" pojkvän så ingen anade vad som skulle ske i framtiden. Vi umgicks jämt och hon praktiskt taget bodde hos mig ett tag. Tanken slog mig att jag var "kär" i henne men eftersom jag aldrig upplevt något liknande tidigare slog jag bara bort tanken. Det tog slut mellan mig och min dåvarande pojkvän och "tjejen" blev också singel. När vi var ut på helgerna blev det puss och kram men bara på kompisnivå. Hemma i soffan satt vi alltid tätt tätt när vi tittade på film och kliade varandra på ryggen och i håret. Men en helg när vi var ut tog jag steget, vi var på toaletten och hon gav mig en kompispuss, jag tog chansen och "kysste tjejen" vi tittade på varandra och jag sa "jag tror jag är kär i dig". Som tur var svarade hon likadant "jag tror jag är kär i dig" Sedan dess har vi varit ett par, det är snart ett år sen nu och vi bor tillsammans. Jag är stolt över mig själv att jag vågade för idag har jag världens bästa sambo som jag älskar! Jag hoppas verkligen att du vågar säga vad du känner för annars kommer du att ångra dig. Även om det var alkohol inblandat i "vårat fall" så tror jag att någon av oss hade sagt något vid ett senare tillfälle. Jag önskar dig lycka till och hoppas detta är den knuffen du behöver för att ta steget!
    Åh, vilken fin historia! Verkar som att det inte är allt för ovanligt att heterotjejer går och blir kära i varandra ändå ;) 

Och ja, vi träffades igår. Vi gick ut och åt middag och pratade. Jag tog ett glas vin till men inte hon då hon körde. Egentligen spelar det ingen roll om hon dricker eller inte, gillar hon mig så gör hon ju det oavsett och gillar hon mig inte så spelar det ingen roll om hon är full. För mig gjorde det där glaset med vin i alla fall att jag blev lite modigare och jag hade typ bestämt mig för att tala om för henne vad jag känner/ väldigt uppenbart stöta på henne/kyssa henne. Emellertid satt vi och smsade med gemensamma vänner samtidigt och det dröjde inte allt för länge innan tre andra slöt upp, tog några öl och bara umgicks. Det var väldigt trevligt men tyvärr så sabbade det mina planer lite.

Men jag ska göra det. Det kanske tar lite tid men jag tänker inte låta det här rinna ut i sanden. Och jag lovar, jag är väldigt tydlig med att jag gillar henne, antagligen har hon redan fattat...  

Vi har inte bestämt något men jag hoppas att vi kommer ses i helgen! Tyvärr jobbar vi båda två, så vi får se om vi lyckas pussla ihop det ändå :) 

Så! Det blev att vi träffades en snabbis i gårkväll. Problemet var att jag jobbade sent igår och att hon började tidigt idag så vi kunde inte ses särskilt länge.
     Hon hade med sig lite lösgodis så vi körde söndagsmys i soffan. Vi satt bredvid varandra med fötterna på bordet och lutade oss mot varandra medan vi pratade. Efter ett tag reste hon sig dock för hon kom på att hon skulle ge mig en lite för tidig födelsedagspresent :) (Jag fyller år i dagarna och hon ska iväg på släktträff och stanna några dagar, tror det var lite därför hon ville ses igår trots att hon skulle upp och jobba tidigt). När jag hade öppnat så sa jag typ "tack, vad söt du är" och gav henne en kram och en puss på kinden. Kindpussen gav tyvärr ingen reaktion över huvud taget, varken positiv eller negativ. Detta gjorde mig lite nedstämd (även om jag i efterhand inte riktigt förstår hur jag hade tänkt mig att hon skulle reagera. Det var ju inte särskilt djärvt av mig faktiskt) så när hon skulle gå lite senare så försökte jag mig inte på någon kyss utan gav henne bara en lång, hård kram och sa att jag skulle sakna henne. (Hur uppenbart är inte det? Hon ska vara borta i typ tre dagar och jag ger henne en jättelång kram och säger att jag saknar henne. Hon. Måste. Fatta.)

Emellertid drog hon sig ju inte undan heller.  När vi sedan gick tillbaka i soffan och satte oss så var det hon som makade sig närmare mig och lutade sig mot mig. Visst var det ett slags godkännande? Okej. Jag måste våga mer, jag vet. Men som sagt tror jag att hon fattar så jag tror inte att jag löper någon risk att hon ska "ta det som ett nej tack och tappa intresset", som vissa säger. 

Oj, texten blev visst lite rörig! Sista stycket syftar tillbaka på pussen, att hon inte drog sig undan. Vi gick alltså inte tillbaka till soffan efter att vi sagt hejdå. 

Okej tjurisar! Det här är mitt liv och det tas i min takt, okej? Tycker ni att det är tröttsamt att läsa om så behöver ni absolut inte läsa i tråden. Allt händer inte lika snabbt och i rätt ordning som det gör på film, verkligheten ser annorlunda ut. En del av mig vill lägga ner tråden då det inte är så kul när folk är negativa och sura över att saker inte händer tillräkligt fort. En annan del av mig är så himla glad och tacksam för all pepp som jag ändå får här... Men ni kanske har rätt i att jag ska sluta göra vardagsuppdateringar och från och med nu bara skriva när det händer något som ni, mina ärade läsare, tycker det är värt att läsa om. 
    Och till er som har funnits här och stöttat, peppat och gett råd: KRAM Hjärta 

Ni är så fina! Ska fortsätta med vardagsuppdateringarna då det känns bra för mig och det verkar finnas intresse :) Hon är tillbaka på onsdag kväll så jag hoppas att vi kommer ses på torsdag eller fredag. Och ni kommer få höra vad vi gjorde, även om vi bara kliade varandra på ryggen hela kvällen...:) 

Hej! Vi sågs i fredags, dock "hände inget" så ni som inte är intresserade kan ju sluta läsa här ;) 

Hon kom hem till mig, men kände sig väldigt trött och hängig och hade ont i huvudet, vilket tyvärr blev värre medan vi umgicks... jag gav henne en termometer och det visade sig att hon hade feber.  Hon mådde alltså inte särskilt bra så det kändes inte riktigt som rätt läge att börja kyssas eller bekänna några känslor. Dock var det inte så att hon skyndade hem heller utan hon stannade kvar hela kvällen och lät mig ta hand om henne. I vanliga fall är det hon som är den "omhändertagande" av oss men nu bäddade jag ner henne i soffan, gjorde soppa till henne och bara allmänt pysslade om henne lite. Vi hade ganska mysigt trots allt, även om det kanske inte "gick framåt" just den här dagen. Bättre lycka nästa gång :) 

16juni skrev 2013-08-25 13:36:03 följande:
    Oj... hittade precis den här tråden och sträckläste hela (endast TS inlägg). Nu är jag lite i en annan situation då jag inte vet vad jag känner, men när jag läser tråden så känner jag ändå igen mig mycket. Jag har en tjejkompis som jag har fått en, enligt mig, väldigt nära relation med på kort tid. Vi har umgåtts mycket och precis som TS och hennes tjej så har vi blivit väldigt fysiska med varandra och fått en ganska intim relation. Jag tycker att det är mysigt och har väl inte riktigt analyserat om det skulle vara "något mer", men efter att ha läst den här tråden börjar jag undra. Det är nästan så att jag känner att jag kanske borde prata med henne, lite diskret (eller okej, i sådana här lägen är det nog bättre att vara tydlig) fråga vad hon känner och vad det egentligen är mellan oss. 

För att svara på det du undrar, ja jag tycker att det verkar som om hon är intresserad. Ni umgås som ett par, beter er som ett par och jag tror absolut att den tanken har flugit genom hennes huvud också. Hade hon inte varit intresserad så hade hon nog tagit lite mer avstånd från dig. Till exempel flyttat på sig lite diskret när du satte dig nära osv. Jag tycker absolut att du ska chansa!

TS, nu tar vi tag i det här båda två, okej? :) 

Oj, den här situationen verkar absolut vanligare än vad jag trott! Och det verkar ju som om många tjej-tjej relationer startat med en djup vänskap som blivit allt mer fysisk, i alla fall om man läser folks erfarenheter i den här tråden :) Nu framstår det visserligen som att du inte riktigt tänkt i de banorna förut och inte vet vad du vill med tjejen i fråga men tycker ändå att du ska prata med henne och se var ni står. 

Nu kör vi! ;) 

Åh ni är så gulliga och fina allihopa! Blir alltid så peppad när jag går in och läser här. Efter att ha läst lite kommentarer i den här tråden så tänker jag "vad dum jag är, klart hon tycker om mig, det är ju bara att köra", men så fort jag är med henne så försvinner självsäkerheten och jag fokuserar mer på alla tillfällen då hon KUNDE ha satt sig närmre men inte gjorde det. Och så är jag väldigt bra på att vänta på det där perfekta tillfället också, som helt enkelt aldrig tycks dyka upp. Kanske är det inte meningen att tillfället ska vara perfekt, man kanske bara får ta ett tillfälle och göra det perfekt... Förlåt, nu flummar jag iväg! Ville bara säga hur glad jag blir av alla peppande kommentarer och jag känner verkligen med er som är i liknande situationer. Det är inte så roligt alltid men någon gång måste man ju våga lite och som sagt så kan man ju aldrig vinna om man inte vågar spela *peppar mig själv* :) 

Kram {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Att kyssa en tjej