Inlägg från: Anonym (villmenvågarinte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Jag vet, jag måste våga ta steget. Antingen till att kyssa henne eller till att säga något om hur jag känner. Det står definitivt på listan över viktiga saker att göra just nu ;) 
    Angående var vi bor så hade jag från början tänkt att försöka hålla mig så anonym som möjligt (OM hon eller några gemensamma vänner hittar detta) men med tanke på alla detaljerade beskrivningar av när vi umgås så är det väl ändå redan kört på den punkten. Vi bor båda en bit utanför gbg, men ändå såpass nära att vi skulle kunna åka in över dagen utan problem. En bit under gbg kanske man kan säga, men på västkusten alltså. Så, alla som bor i närheten, ni är självklart mer än välkomna att komma hit och fixa ihop oss! 

Okej, tyvärr är det nu min tur att vara bortrest så vi kommer inte att ses igen förrän till helgen (som lyckligtvis inte är så långt bort). Troligen lördag eller söndag :) 

Jag orkar inte citera alla inlägg, blir så rörigt och mycket då, så ska försöka svara lite sammanfattat här. Någon frågade om hon är intim med andra vänner så som hon är med mig och det vet jag faktiskt inte. Jag har inte sett det, och jag har heller inte fått det intrycket, men jag har aldrig träffat hennes nära tjejkompisar (det gänget vi var med när vi träffades är bekanta för oss båda, men inte nära för någon av oss) så jag vet ju inte hur hon är när hon är själv med dem. 

En nyfiken kille från göteborg ( ;) ) behövde veta exakt var vi bor och det kanske går att ordna, men i så fall vill jag ha ett bra argument till varför du behöver veta det. Misstänker du att du känner någon av oss? :P 

Har även bläddrat förbi en underbar historia om en tjej som hade legat och hållit sin kärlek i handen hela natten innan hon slutligen vågade kyssa henne och måste erkänna att jag satt och log genom hela historien. Låter ju helt underbart!! Ingen konstig stämning eller liknande...? (shit är så rädd för den konstiga stämningen. Eller ännu värre, att bli bortknuffad!! :O ). Inser nu att jag nog får läsa igenom kommentarerna igen och se vad som behövs svaras på, läste igår och har glömt bort en del...

Kan även meddela att vi självklart pratar i telefon en del och smsar massa :))  

Anonym (Nina) skrev 2013-07-31 15:11:16 följande:
    När jag träffade min första tjej så hade jag känt precis som du Ts. Signalerna var logiskt helt hundra riktade mot mig som attraktion. Men hjärnan var för feg för att våga lita på det.

Tillslut "råkade" jag sova kvar på hennes soffa en natt då vi varit vakna hela natten inpå morgonen. Vi hade legat och hållit varandras händer flera timmar när jag äntligen vågade kyssa henne. Det var grymt. Övernattningen efter hade vi ännu roligare ;)

Vi pratade mycket om denna feghet och kom fram till att man känner rätt . Lita på magkänslan ts o kyss henne!

Lycka till!
    Okej, berätta mer! Hur reagerade hon? Var hon med på det med en gång eller blev hon förvånad? Blev det obekvämt? Kom kyssen naturligt eller räknade du till tre i huvudet och tvingade dig själv? Vad hade du fått för "signaler" innan? Haha, ett rejält förhör här!

Ni som inte är intresserade av mellansnack är alltså välkomna att kika in på lördag eller söndag så hoppas vi väl att jag äntligen ska ha vågat ;) 

Hihi oj, nu ringer min lovergirl! Som på beställning ;) 

Göteborgskillen2101 skrev 2013-08-01 21:44:23 följande:
    säg att du älskar henne!!! hahah skoja... men säg... jag skulle vilja ge dig en puss nu ;) med sexi röst... hahah nej nu är jag nog lite trött,..
    Du är nog lite trött, ja ;) 
    Ninja05 skrev 2013-08-01 22:01:02 följande:
    Jo alltså hade känt starka signaler innan. Men precis som du så vågade jag inte riktigt lita på de ifall jag hade fel.

Men vid övernattningen låg vi på hennes soffa. Så när hon la sig bakom mig så förstod jag ju att nåt hände :) så smekte hennes arm lite och sen tog jag hennes hand i min. Inga konstigheter alls, hon kramade min hand hårt hårt som att hon tänkte "äntligen".

Och med kyssen. Den var ju påväg redan då men fegheten satte in igen. Så ja, tog steget med lite pepptalk med mig själv i huvudet några timmar före :) sen var det underbart.

Vi var sen tillsammans två år :)
    Typ vad för signaler? Vad ska man titta efter liksom? (Vill ju ha ett facit, haha) 
    Pepptalk i huvudet kommer det nog  bli här med ;)  

Förlåt för dålig update! Jag är lite nervös att objektet för mina känslor ska hitta tråden och känna igen sig så jag fick lite kalla fötter gällande uppdateringarna... Vi träffades i alla fall under lördagskvällen och vi hade väldigt mysigt även om det inte blev någon kyss nu heller. Jag kommer alltid på i efterhand att "DÄR borde jag gett henne en puss för att kolla reaktionen", men då har ögonblicket som sagt redan passerat... Det står dock inte helt stilla för det, det känns ändå som om det går framåt. Slits lite mellan att skriva precis vad vi gjorde så att jag kan få hjälp att tolka det och rädslan att hon ska hitta och känna igen sig... 

Varför blev det då ingen kyss? Hade det varit en kille hade jag inte tvekat, men tjejer är ju lite mer intima med varandra överlag, så det är svårt att veta vad som bara är vänskapligt och vad som är "mer". Är fortfarande rädd för att jag ska ha läst in för mycket och att hon inte alls är inne på samma linje.... Åh, jag skulle verkligen behöva dela en flaska vodka eller något med henne så att man har en ursäkt om det skulle gå fel, haha
    Men det känns inte som att vi är på väg att glida ifrån varandra, eller stanna på någon slags "vardagsnivå" i vår relation än så länge, så förhoppningsvis har jag fortfarande tid på mig innan det har gått "för lång tid" så det aldrig blir av :) 

Haha, jag älskar imagine you and me. Och kyss mig. Och L-word ;) Men lite väl uppenbart att bjuda på det va?
    Men okej, helgen då.
    Jag hängde med henne hem till henne föräldrar (de bor i närheten men jag har aldrig varit där förut då vi båda har egna lägenheter som vi hellre hänger i). Hennes mamma och pappa skulle ut på kvällen, typ på bio eller något, så jag träffade dem bara snabbt innan de stack. De har inte jättebra relation så jag tror inte att hon har pratat så mycket om mig med dem (eller om eventuella känslor) men jag inbillade mig ändå att de verkade väldigt glada och samtidigt lite nervösa över att träffa mig. Men jag kanske övertolkar. 

Vi gjorde i ordning lite fruktsallad och glass och satte oss ute på deras veranda, de har som en utesoffa där som vi satt i. När vi hade ätit upp blev det att vi halvsatt/halvlåg kvar i soffan och snackade medan de blev mörkare ute. Vi hämtade en filt som vi la över oss (vi låg i varsin ände med fötterna mot varandra/fötterna lite omlott om ni förstår). Sedan började hon klia mig på ryggen med handen upp under tröjan. Jag hade ett ganska tajt linne så hon sa att hon skulle komma åt bättre om jag tog av det, vilket jag gjorde. Efter det satt jag och halvkliade henne på armen lite, och hon lade sig ner. Jag trängde mig ned bredvid och sedan låg vi där och pratade/ halvsov i flera timmar. Tyvärr bor jag i närheten, så det var ingen av oss som förde på tal att jag kunde sova över.... Alltså, vi låg ändå i hennes soffa, jag i endast shorts och bh och hon i t-shirt och trosor (hon tog av dig jeansen för att de var stela och obekväma). Säger det inte något att hon ändå är bekväm med det? Vi höll väl inte direkt om varandra, men vi låg ju två pers på smal yta, under samma filt...

Samtidigt har jag på senare tid märkt att hon börjat lita mer och mer på mig och berättar jobbiga saker om sin familj osv. Hon säger att hon inte riktigt hr kunnat prata med någon om detta förut, så en del av mig är ju lite rädd att hon mer ser mig som ett stöd och en trygghet och att det är därför hon gillar att kramas massa osv. Lite som man kramar en mamma eller en syster?

Men tänk oooom!!! Hon har ju inte direkt heller tagit några initiativ till att kyssas eller pussas, även om hon tar initiativ till andra mysiga saker... Men okej, nästa gång ska jag köra mentalt peptalk, räkna till tre i huvudet och bara pussa henne. Men fan, det kan bli såå pinsamt om jag har missuppfattat. Jag dör så jobbigt. 

Svar på tråden Att kyssa en tjej