Inlägg från: Anonym (villmenvågarinte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Många bra råd! Tack, jag är på allvar väldigt glad att jag har den här tråden så att jag får skriva av mig lite, och era inputs är guld värda!
    Att prata med henne låter bra, men känns extremt skrämmande. Det blir så tydligt på något sätt. Jag är nog mer bekväm med små pyttesteg där jag fysiskt visar vad jag känner tror jag.

Vad tror ni andra? Är det bättre att prata med henne och tala om vad jag känner eller är det bättre att fortsätta med mitt mission att kyssa henne? OM hon är säker på vad hon känner för mig spelar det ju ingen roll. Om hon däremot är förvirrad, nyfiken men osäker, eller om hon gillar mig men inte riktigt vågar erkänna det för sig själv, då tänker jag att skillnaden kan bli viktig. Vad tror ni? Jag är så osäker och förvirrad just nu! 

engdahl skrev 2013-08-07 11:32:59 följande:
    Jag är ingen expert men nog låter er mysiga stund under filten som något romantiskt och betydligt mer intimt än något en kvinna normalt gör med en tjejkompis, nära väninna, syster eller mamma.

Jag tycker att ni passerat gränsen för enbart vänskap och att ni är i första, inledande zonen för etablering av ett kärleksförhållande.

Bekräfta hennes små steg och ta små egna, ta lite mer på henne nästa gång, ligg ansikte mot ansikte och håll om henne och titta henne i ögonen - då vill ni säkert kyssas båda två :)

Jag håller tummarna för dig, för er!

Kram
    Det här låter så bra! och det blir inte för uppenbart och pinsamt heller, mer att jag använder situationen som den är. Ska absolut våga lägga mig ansikte mot ansikte nästa gång ;) 
    Laylay skrev 2013-08-07 16:04:49 följande:
    Undrar hur gammla ni är ? :)..
    Vi är båda 23 i år, även om jag är fullt medveten om att jag låter som en nervös, nykär fjortonåring ;) 
    Emma82Johansson skrev 2013-08-07 14:27:03 följande:

Hej! Min flickvän Emma rådde mig att skriva i denna tråd. Jag har suttit i exakt samma sits som dig. Jag träffade Emma på en klubbfest för lite mer än ett år sedan. Jag blev kär i Emma från första blick hon gav mig. Hon fick mig att sväva på moln och jag föll direkt för det lite amerikanska sättet, framåt och öppen, hon visade. Vi hade hamnat bredvid varandra vid middagen dessutom och jag fick chansen att lära känna henne bättre direkt. Vi umgicks hela kvällen och när jag skulle ta tricken själv hem så följde Emma mig hela vägen till min lägenhet. Jag insåg då att henne vill jag ha, henne vill jag bli ihop med. Vi började umgås allt mer. Emma tog med mig ut och fiska, spela golf och jag ville inget hellre ön att vara nära henne. Jag försökte spela nybörjare och Emma fick visa mig gång på gång hur man slog ett utslag eller kastade ut draget. Jag försökte gör som dig, vara mer intim genom lång kramar, mysa under filt medan man såg på film och klia varandra på rygg och armar. Jag var också rädd för att Emma inte skulle ha samma känslor för mig som jag hade för henne, men jag hoppades på att om ändå Emma inte hade det så skulle vi kunna fortsätta vara vänner. Men så insåg jag att jag fick ju heller aldrig reda på vilka känslor hon hade för mig om jag inte tog initiativet till en kyss. Så jag bjöd in henne till att kolla när jag spelade match och jag såg till att hon hamnade med mina medspelares respektive. När jag efter matchen gick upp till läktaren där hon satt kramade hon om mig och då tog jag chansen, jag kysste henne. Emma blev så förvånad att hon gjorde varken motstånd eller kysste tillbaka. Nu, ett år senare, sitter vi här, förlovade, bröllop inplanterat i december och en planerad inciminering i september! Lycka till! // Linnéa.
    Åh, vilken fin historia! Jag är så himla glad för all pepp och alla råd jag får här, jag ska absolut försöka våga lite mer nästa gång vi ses (det vill säga i morgon...) 

Jag har också varit riktigt gosig med tjejkompisar när jag var yngre men det här känns verkligen helt annorlunda. Har aldrig förr känt så här för en annan tjej... 

Okej, torsdagen då!
    Aktiviteterna såg ut som så att vi fikade, spelade minigolf (har gjort det förut men jag ville ha revansch) och sedan gick hem till henne. 
    Sist vi spelade så bad jag  henne att visa mig hur man ska slå, för att få lite närkontakt (kul att jag läste att Emma och Linnea som man kan läsa om ovan i tråden gjorde precis samma sak. En riktig klassiker ;) ) men den här gången var det hon som utan att jag bad henne ställde sig bakom mig och lade sina händer över mina för att visa hur jag skulle göra.  Det var en del retsamma knuffar samtidigt som hon på fullt allvar förklarade för mig att jag var jätteduktig (vilket jag absolut inte var, jag suger på minigolf...). 
    Det finns ett café nära golfen så vi köpte med oss varsin muffins och kaffe och gick och satte oss vid några bänkar en bit bort (cafét och minigolfen var på väg att stänga).  
    Sedan ville hon ta med mig till ett jättemysigt ställe som hon kände till. Det var ett ställe utomhus där man kunde sitta lite ifred och det var väldigt fint faktiskt, speciellt när det började mörkna. Där satt vi i flera timmar och pratade och jag lade märke till att hon, på ett ganska diskret sätt, flyttade sig lite närmre mig tills vi satt sida mot sida. Jag lade armen om midjan på henne och hon lade sin arm runt axlarna på mig. Vi satt så ganska länge och ingen av oss släppte taget förrän vi började frysa och det var dags att gå hem (vi började båda jobba tidigt på fredagen). 
    Vi var ganska nära hennes lägenhet, så när jag skulle hem gick vi först hem till henne eftersom jag var superkissnödig. Hennes stationära dator stod på så jag satte mig där för att kolla busstiderna. När jag satt där kom hon på att hon ville visa mig en sak på datorn så hon ställde sig bakom mig, böjde sig fram och lade sin högerhand över min på musen och sin vänsterhand på tangentbordet.
    Sedan var det dags för mig att åka hem och hon följde mig ut till bussen. Hon väntade med mig tills bussen syntes långt borta, då gav hon mig en jättelång kram. I slutet av kramen vände jag in huvudet lite mot hennes hals/kind och jag kände det som att det blev ganska intimt där i någon sekund. Sedan öppnades bussdörrarna och vi skiljdes åt. 
    Inbillar jag mig eller är hon mer drivande nu? Samtidigt är jag ju partisk och det är ju lätt att se vad man vill se.
    Och jag vet att jag måste våga lite mer. Jag jobbar på det! 

kinna82 skrev 2013-08-10 19:52:31 följande:
    När ska ni ses igen? Är dina känslor fortfarande de samma? Längtar du fortfarande efter att kyssa henne? Har det blivit mer efter all kroppskontakt ni har? Jag har nog aldrig hoppats så mycket på ett par som jag hoppas på er
    Jag gillar henne mer nu! Sedan jag startade tråden har jag gått från nyfiken och kanske lite förälskad till sjukt, galet kär. Vilket ju så klart gör allt mycket svårare då det står mer på spel... jag hoppas alltså fortfarande på den där kyssen och vi ska antagligen ses söndag eller måndag så håll tummarna då! 
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-08-11 01:50:38 följande:
    Imorgon alltså?? :) vad ska ni göra?
    Imorgon ELLER på måndag, märk väl! Och vi ska väl kyssas tänkte jag, i övrigt har jag inte så höga krav ;) Nä men ärligt talat har vi inte planerat något särskilt. Vi tar det lite som det kommer!
    Anonym (br) skrev 2013-08-11 13:42:43 följande:
    Jag undrar också som någon ovan hur er kontakt ser ut i övrigt, skickar ni meddelanden över sms, FB, mejl, ringer ni? Hur är stämningen när ni ses, och ger du mer respons kanske än det du berättar här? I dina inlägg ser det ut som om hon gör grovjobbet men du kanske är mer aktiv än det verkar? Berätta, berätta!  
    Vi skickar meddelanden över både sms, fb och ringer! Det brukar bli att vi skriver ett par gånger per dag. Även om det inte alltid är en "flytande konversation" så skriver vi när vi kommer att tänka på något. Ofta är det inget särskilt, vi pratar mer om vad vi har gjort under dagen, när vi ska ses och vad vi ska göra då, och så vidare. Det händer att vi pratar i telefon, någon gång i veckan kanske. Det blir mest när vi av någon anledning inte kan träffas på ett tag tex om någon av oss är bortrest. När det gäller att höra av sig så tycker jag att vi är ungefär lika duktiga på det, det blir typ varannan gång. 

Vad lustigt att det ser ut som om hon gör grovjobbet, för så upplever jag inte alls det! Det måste ha varit att jag vill att ni ska analysera allt hon gör, därför skiver jag det istället för att skriva allt jag gör. Jag är nog den av oss som har varit mest drivande på att tex öka kroppskontakten, det är först nu senaste veckorna som jag tycker att HON börjar ta initiativ och kanske själv vara den som driver på. Emellertid tycker jag inte att hon gör något nytt, snarare gör hon saker som jag redan har gjort, det vill säga som redan är "godkända" mellan oss. Jag tycker själv att jag är extremt tydlig med vad jag vill, hon är den som är otydlig. Hon drar sig aldrig undan när jag gör något men det är liksom sällan hon som får det att gå framåt.... 

Andra negativa saker är att när hon pratar om sitt och även mitt framtida liv så pratar hon som om det vore en självklarhet att vi båda ska vara med varsin man. Jag inser att det kan vara för att hon är osäker på hur jag känner och att hon vill kamouflera sina känslor, eller att hon vill testa hur jag reagerar, och jag nappar ju alltid på det vilket blir en ond cirkel... äh, jag vet inte. Blir så snurrig i hjärnan av detta.  

Sitter på jobbet nu men ska skriva ikväll! :) 

Så, förlåt för dålig update, blev en spontan date igår så är säker på att ni har överseende :D 
    Och som någon ovan skrev att min tråd är poppis och därför låter jag folk vänta, det är så klart bara bullshit. Den här tråden skapades endast för att jag ville ha lite tips och råd och för att jag skulle få skriva av mig lite. Jag hade aldrig någon ambition att den skulle bli stor, tvärt om skrämmer det mig lite att det är så många som följer den (även om det så klart är jättekul att många hoppas på oss och jag är seriöst riktigt tacksam för all pepp jag får här!!). Nu när det är många som följer känner jag dock press på mig att "leverera", och ha spännande saker att berätta. Och det har jag ju inte alltid, därför kan jag dra mig lite för att uppdatera ;) Så, då har vi det utrett!

Som jag skrev ovan har det inte hänt så mycket nytt. Vi tittade på skräckfilm hemma hos henne, vilket ju är en perfekt anledning att låtsas bli rädd, krypa tätt intill osv. Vi låg väldigt nära varandra och jag tog hennes hand flera gånger, dock blev det mer att vi kramade varandras händer hårt för att det hände något läskigt i filmen och inte den här romantiska handhållningen (är det ens ett ord?). Efter filmen så sträckte hon på sig så ("jag ligger så obekvämt och måste sträcka ut kroppen") så att hon hamnade typ bredvid/halvt ovanpå mig med huvudet mot mitt bröst typ. Tro mig, jag funderade på om det var kyssläge, men hennes ansikte var liksom lite för långt bort! Jag lade i alla fall mina armar om henne och smekte henne över ryggen på ett sätt som MÅSTE ha uppfattats som intimt. Hon drog sig inte undan utan uppmuntrade mig tvärt om att fortsätta, sa att det var skönt osv. 

Igår smsade vi lite när jag satt på jobbet (hög arbetsmoral jag har, hehe) och bestämde gemensamt att vi skulle ses på kvällen. Vi gick på bio och efter det tog vi en promenad. Av någon anledning hamnade vi borta vid en skola (det är mörkt ute nu kan jag tillägga, inte massa barn som springer omkring med andra ord) och vi satte oss på marken, lutandes mot väggen under taket som stack ut. Det regnade lite, så vi tänkte att vi kunde sitta där och prata tills det hade lugnat ner sig. Vi satt bredvid varandra och jag lutade huvudet mot hennes axel. Sedan klagade hon på ont i ryggen och jag sa väl typ "du kan luta dig mot mig", och drog henne till mig så att hon satt mellan mina ben med ryggen lutandes mot mig om ni förstår vad jag menar? Jag hade mina armar runt henne och då och då tog hon min hand lite lätt, men släppte den sedan. Inget sensuellt handhållande här heller, mer som om hon råkade ta tag i den, höll kvar ett tag och sedan släppte. Inga sammanflätande fingrar med andra ord ;)

Jag vet inte när vi ska ses igen, men det blir kanske idag! Vi hade sagt att vi skulle ses idag, men nu sågs vi ju spontant igår så jag vet inte om det fortfarande gäller att vi ska ses idag med. Kanske borde skicka ett litet sms och fråga :) 

Svar på tråden Att kyssa en tjej