Anonym (br) skrev 2013-08-11 13:42:43 följande:
Jag undrar också som någon ovan hur er kontakt ser ut i övrigt, skickar ni meddelanden över sms, FB, mejl, ringer ni? Hur är stämningen när ni ses, och ger du mer respons kanske än det du berättar här? I dina inlägg ser det ut som om hon gör grovjobbet men du kanske är mer aktiv än det verkar? Berätta, berätta!
Vi skickar meddelanden över både sms, fb och ringer! Det brukar bli att vi skriver ett par gånger per dag. Även om det inte alltid är en "flytande konversation" så skriver vi när vi kommer att tänka på något. Ofta är det inget särskilt, vi pratar mer om vad vi har gjort under dagen, när vi ska ses och vad vi ska göra då, och så vidare. Det händer att vi pratar i telefon, någon gång i veckan kanske. Det blir mest när vi av någon anledning inte kan träffas på ett tag tex om någon av oss är bortrest. När det gäller att höra av sig så tycker jag att vi är ungefär lika duktiga på det, det blir typ varannan gång.
Vad lustigt att det ser ut som om hon gör grovjobbet, för så upplever jag inte alls det! Det måste ha varit att jag vill att ni ska analysera allt hon gör, därför skiver jag det istället för att skriva allt jag gör. Jag är nog den av oss som har varit mest drivande på att tex öka kroppskontakten, det är först nu senaste veckorna som jag tycker att HON börjar ta initiativ och kanske själv vara den som driver på. Emellertid tycker jag inte att hon gör något nytt, snarare gör hon saker som jag redan har gjort, det vill säga som redan är "godkända" mellan oss. Jag tycker själv att jag är extremt tydlig med vad jag vill, hon är den som är otydlig. Hon drar sig aldrig undan när jag gör något men det är liksom sällan hon som får det att gå framåt....
Andra negativa saker är att när hon pratar om sitt och även mitt framtida liv så pratar hon som om det vore en självklarhet att vi båda ska vara med varsin man. Jag inser att det kan vara för att hon är osäker på hur jag känner och att hon vill kamouflera sina känslor, eller att hon vill testa hur jag reagerar, och jag nappar ju alltid på det vilket blir en ond cirkel... äh, jag vet inte. Blir så snurrig i hjärnan av detta.