Inlägg från: Anonym (villmenvågarinte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Sant! Det är bara att köra på och jag upplever ju ändå att det finns något där. Jag hade tillfälle att kyssa henne och även om jag tror att hon hade blivit förvånad så hade hon nog inte sagt nej, men jag fegade ur och väntade på ett "ännu bättre tillfälle" som tyvärr aldrig kom. Men det är bara att köra vidare, man måste ju våga satsa lite!

Okej, en liten update om någon fortfarande är intresserad av tråden ;) Om inte annat så är det kul för mig själv, nu när jag läste igenom vad jag skrev för en månad sedan så ser jag att vi ändå har gjort framsteg. "Vi är inte särskilt fysiska med varandra" förklarade jag i trådstarten, och jag blev nästan förvånad när jag läste det nu, eftersom vi numer är ganska fysiska med varandra. Vi kramas när vi träffas och innan vi säger hejdå, vi kan spontankramas (oftast mitt initiativ dock, men hon besvarar), vi kan rätta till varandras kläder och hår spontant, vi lutar oss mot varandra när vi kollar på film (haha, jag som inte ens vågade sätta mig bredvid henne förut...) mm.

Det "största" är väl egentligen att vi har börjat klia varandra på ryggen och på armarna och sådant. Ibland hintar hon om att det vore skönt om någon kliade henne på ryggen och ibland börjar jag bara klia/smeka henne på tex armen spontant och då uppmuntrar hon alltid och säger att det är skönt och att jag inte ska sluta osv. För det mesta är det jag som gör det på henne, även om hon erbjuder sig att klia mig på ryggen och så också. Äh, det låter så löjligt när jag skriver det, men visst är det inte heelt normalt kompisbeteende? 

Någon kyss har det dock ännu inte blivit, och även om vi börjar bli mer och mer bekväma med varandra så vet jag inte om jag är något närmre den där kyssen över huvud taget. Jag har ingen aning om hur hon skulle reagera om jag pussade/kysste henne. Nu ska vi i alla fall äta middag och dricka lite vin på fredag. Hittills har ingen annan i kompisgänget hakat på, så förhoppningsvis får jag henne för mig själv... Håll tummarna!

Haha, kul att det finns intresse! jag jobbar på och det går framåt (tror jag) men inte riktigt i den takt jag skulle önska. Den där kyssen som tråden från början handlade om har alltså ännu inte skett ;) 
    På sätt och vis har vi blivit extremt bra vänner, vi träffas tre-fyra gånger i veckan, pratar i telefon eller smsar varje dag och på olika sätt känns det som att hon bryr sig väldigt mycket om mig.
    Det som får mig att känna att det kanske ändå skiljer sig lite från "vanlig" vänskap är att vi är väldigt gosiga mot varandra. Igår när vi var ute tog hon till exempel min hand ("kom vi går åt det här hållet") men sedan släppte hon inte utan höll kvar. Vi har även legat och kramats/hållit om varandra i sängen (med kläder...). Vi tittade på film på hennes laptop och var därför tvugna att ligga nära varanda, sedan när vi tog bort datorn blev det liksom att vi lade oss ännu närmre och höll om varandra. 
    Även andra småsaker tex när vi spelade minigolf och hon ställde sig bakom mig, höll sina händer över mina på klubban för att visa mig hur jag skulle slå (som en klyschig filmscen, ellerhur?). Vi har även hunnit med picknick i solnedgången, nattbad och andra romantiska saker.
    Jag vet med säkerhet att hon inte är såhär med sina andra vänner, snarare tror jag att hon själv är förvånad över hur det är med mig.
    Vad tror ni? Är hon intresserad av mer än vänskap? Och hur tar jag reda på det på ett relativt riskfritt sätt?  

Okej, dagens update i den dokusåpa villmenvågarintes liv plötsligt har blivit!
    Igårkväll var vi ett gäng som grillade lite på en skön gräsmatta. Jag satt och lutade mig mot ett träd och så kom hon och satte sig mellan mina ben (med ryggen mot mig) och lutade sig mot mig. Sedan hasade hon ner så att hon mer låg med huvudet i mitt knä. Jag satt och kliade henne på armen lite lojt och hon verkade inte på något sätt dra sig undan från beröringen. Visst låter det mysigt?

På den negativa sidan (hatar att ta upp negativa saker, men det är väl lika bra så att ni kan bedöma situationen bättre) är att vi HAR pratat sex och sexualitet. Inte jättemycket, men litegrann. Hon har sagt att hon är hetero men öppen för att testa med en tjej/ bli kär i en tjej "om det skulle hända". Dock har hon själv sagt att hon inte tror att det kommer hända med tanke på att det är killar som gäller för hennes del. Kan tillägga att det var ganska längesedan vi pratade om det här och att jag svarade något liknande om min egen sexualitet (fegis, jag vet). Har dock reviderat i efterhand till att jag nog är mer åt bi-hållet :) (Det kan ju vara så att hon aldrig varit kär i en tjej förut och inte riktigt vågar erkänna för mig att hon gillar tjejer generellt, dels för att hon inte identifierar sig med den läggningen och dels för att hon själv inte ville att det skulle bli för uppenbart att hon är intresserad när jag uppenbarligen är mer för killar?). Det är ganska många killar som stöter på henne, både ute, i skolan och bland hennes vänner, men hon dissar alla :)

Sedan finns såklart rädslan att hon bara ser mig som en väldigt nära vän... Men är det inte en ganska konstig vänskap hon är ute efter då?  

Thespanker skrev 2013-07-25 11:02:25 följande:
    Skicka ett sms till henne med orden : jag tycker väldigt mycket om dig.... så glad att du finns.. avsluta med puss... Sen får du se vad hon svarar.
    Hm, det är en ganska bra idé faktiskt! Problemet är att jag vet inte om hon skulle fatta att jag tycker om henne på DET sättet om jag skrev så eller om hon skulle utgå från att jag menade som vän. Och om hon nu fattade så kan det ju bli lite pinsamt när vi väl träffas, speciellt om hon skulle vilja konfrontera/fråga vad jag egentligen menade med smset (haha, nä det skulle hon aldrig våga...)

Okej, kanske vågar skicka ett sms...  
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-07-27 23:36:24 följande:
    gaaaah hahahah jag blir galen TS!!! JAG VILLL att du ska få den här tjejen! du har fått grovt mycket tecken nu!! bara kööör!!!! i nästa Inlägg som du gör så VILL JAG läsa att du har kysst henne....  Jag hejar på dig!
    Haha, förlåååt! Jag älskar att jag har så många som ändå håller tummarna för mig, synd bara att jag inte levererar i samma takt, haha
    Till mitt försvar kan jag säga att hon har åkt för att hälsa på släktingar i Stockholm över helgen. Hon kommer hem på måndag, så antagligen ses vi då eller senast på tisdag :) Lovar att uppdatera och lovar att vara lite modigare!  

Haha givetvis har vi sms:at och pratat i telefon :) Tror nog att vi har haft kontakt varje dag faktiskt. Jag skrev att jag saknade henne, typ "Kom hem nu, saknar ju dig :)" och hon svarade "haha, saknar dig med <3". Hon kom hem väldigt sent igårkväll så då träffades vi inte, däremot ska vi ses idag! 
    Håll tummarna! 

Okej, gårdagen då!
    Vi träffades runt fyra i stan och självklart blev det en rejäl kram. Sedan gick vi och kikade på kläder, tog en kaffe och bara snackade. Det var trevligt, men inte överdrivet spännande. Känns inte som att så mycket intressanta saker kan hända på stan, dagtid med fullt av folk runt omkring, haha
    Vi hade inte direkt planerat hur länge vi skulle ses eller vad vi skulle göra, men runt halvsju drog vi hem till mig. Vi bestämde oss för att vi var hungriga och slängde ihop en middag. Tyvärr skulle hon köra sedan så lyckades inte lura i henne öl eller vin.
    Efter middagen förflyttade vi oss till vardagsrummet, och nu blev det genast lite mysigare. Antar att kombinationen av att det har mörknat utomhus och man börjar bli lite trött gjorde oss båda lite mer benägna att mysa. Hon satte sig först i andra änden av soffan, men sedan flyttade hon sig och satte sig/halvlåg bredvid mig istället. Jag lutade mig mot henne, och då lade hon armarna om mig och höll om mig. Det var väldigt mysigt, men samtidigt lite kompisaktigt då vi fortsatte att prata om vardagliga grejer samtidigt. 
      När hon skulle gå så hade jag nästan bestämt mig för att ge henne en puss, men jag vågade inte så istället blev det en jättejättelång kram.

Hon berättade även att hennes mamma vill träffa mig, tydligen undrar hon vem den där tjejen hon alltid umgås med är. Hon tog även på mig spontant; en snabb hand på låret,  strök bort en hårslinga ur mitt ansikte, rättade till min tröja.... Hm, när jag läser det här så känns det lite som att det var hon som var den modiga igår ^^

Emma82Johansson skrev 2013-07-30 13:35:42 följande:
    Jag fick min första riktiga tjej kyss, när jag var nykter alltså har ju kysst tjejer tidigare i mitt liv på fyllan, för drygt ett år sedan. Jag kan nog påstå att jag är i den andras situation, det var en tjej som var kär i mig från början. Vi umgicks väldigt mycket efter en klubbfest. Fiskade, såg på film hemma hos varandra och umgicks allt mer och mer. Jag trodde först det berodde på att vi båda var svenskar, bor i Oslo, så att vi drog till varandra på grund av det. Men så en dag blev jag inbjuden av henne att vara på plats och se henne och hennes lag spela match. Jag fick plast vid de andras spelare pojk-flickvänner mitt emot avbytarbänken. Hennes lag vann och efter matchen kommer de alltid upp till de närmaste anhöriga på läktaren och hon gick direkt fram till mig. Jag kramade om hennes och sa grattis, då hon hade gjort mål och helt plötsligt var hennes läppar tryckta på mina. Jag har aldrig blivit så förvånad, men efteråt insåg jag att det var inte bara för att vi var svenskar som vi drogs till varandra, utan för att vi gillade varandra mer än bara kompis. Idag, ett halvår senare, sitter jag här nu förlovade med henne, torp i hembygden, stundade bröllop i december och planerade inseminering i september. :)
    Hur kände du när hon kysste dig? Blev det obekvämt på något sätt? Visste du då att du gillade henne på det sättet eller kom de känslorna senare? Och grattis förresten, låter som att du har en härlig tid framför dig :) 

Alltså när jag läser det jag har skrivit så tycker jag också att det är självklart att hon gillar mig. Men sedan finns ju den där känslan där, tänk om hon bara tycker om mig som kompis? Det är mysigt att krama sina tjejkompisar också. Hon kanske aldrig ens har tänkt tanken på att det skulle vara något annat mellan oss och om jag pussade henne kanske hon skulle bli förvånad och sjukt obekväm. Typ "oj, det där var oväntat...för mig är du en jättebra vän, endast", eller något. Vi har blivit så vana med att "mysa" att hon kanske inte ser det som något konstigt eller ovanligt, tvärt om kanske hon bara har accepterat att det är så vår relation ser ut. Hon kanske inte lägger mer i det än så, om ni fattar vad jag menar? 

Svar på tråden Att kyssa en tjej