Att komma över omöjlig kärlek
Förklaring nog?
Halloj kämpar och alla andra. Håller med om att det är en bra tråd med olika perspektiv från båda könen på något som är riktigt svårt.
Jag kan bara svara för egen personlig del att jag inte kommer glömma honom någonsin. Det känns inte heller som att han kan glömma mig. Det bästa vore om han sa att han inte älskar mig eller vill ha mig, men genom att han inte gör det så blir det alltid en kontakt till ett litet uns av hopp i alla fall. Det behövs så lite för att jag ska glädjas i veckor. Hoppas, drömma och faktiskt må ganska bra.
Det är känslan och längtan som är så underbar också, och alla dessa drömmar, dagdrömmar, låtar, minnen osv.
Får känslan av att kärleken har många olika ansikten och att en mans kärlek och en kvinnas ser lite olika ut?
Spekulerar om män är mer kära i helheten, medan kvinnan i själva personen - mannen. Du älskar honom, han din man älskar dig plus allt det du har omkring dig i form av familj, trygghet, lugn osv? Nu gissar jag bara och det är säkert inte så alltid.
Visst hoppas jag att han inte ska gilla sin fru, och visst händer det att han säger att han inte tycker om henne, eller att han struntar i henne, men att det mer handlar om barnen, familjen och hela konceptet. För mig låter det obegripligt hur man kan stanna i ett koncept och inte ha kärlek till sin fru.
I ditt fall kanske han hade behov av ett äventyr, närhet men jag skulle nog inte vilja vara fru i ditt läge och gå med den känslan. Måste vara jättejobbigt. Som kvinna skulle jag ha svårt att ta tillbaka min man om han varit ute och slarvat, fast jag skulle inte ha svårt att ta tillbaka min älskare för honom älskar jag verkligen. Det handlar nog om det.
På ytan kan man älska, krama, klappa och känna men i hjärtat finns den där lite sorgsamma själsliga relationen. Inget känns riktigt bra med någon annan än just han, men så måste man pga att den andra inte vill. Skit också!
Undrar samma. Snälla förklara!
Vet ett par som hittade varandra och de var också i samma situation som vilsen. Det blev jobbigt men idag är de gifta och fick ett barn tillsammans. Så visst finns det exempel där kärlek uppstått och sedan stannat. Alla relationer ha inte samma historia och slutsatser.
Mamma träffade en ny kärlek på jobbet. Hon gifte sig med min bonuspappa och jag fick två syskon. De är gifta än idag över 30 år senare.
Många har ETT svar på olika frågor och situationer. Så lätt är inte livet....
Men hur pallar man att umgås i grupp det förstår jag inte.
Förstår inte heller hur man kan ha relation med flera, men jag är väl som jag är... och varför önskar man den man har en relation med att den ska ha en bra relation med sin "ordinarie" partner. Är det inte lite konstigt?
Vad vet vi om vilses kärlek? Egentligen?
Vart tog du vägen TS?
Glöm inte bort att den ska vara helt utan sex också.... om den är mogen alltså...
Du ska stå ut och finna dig med mindre. Helst anpassa dig så mycket du bara kan, så till den milda grad att du undrar vem du är. Den som är du kan och får du absolut inte hitta i någon annan. Det vore ganska omoget av dig, eller hur?
Tur att vi bor i ett fritt land! Hurra!
Ja. Det är inte förrän man är i de här situationerna som man på allvar förstår att man inte sett alla sidor av sig själv ännu. Jag har inga tips utan kan snarare bara intyga att jag inte heller känner igen mina känslor, eller agerande. Vad är det som händer i kropp och själ när man varit i en relation under lång tid som sakteliga brutit ner en och att man tillåtit sig brytas ner. Chock!
Nej. :)