Inlägg från: Anonym (Vilsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilsen)

Att komma över omöjlig kärlek

Fool skrev 2013-11-05 11:48:59 följande:
    Ja ni vet båda att det ni gör är så fel... men vad gör ni åt det ?... ingenting....ni låter det rulla på för det är ju så trevligt.... Det ni båda inte verkar fatta är hur passt illa krachen kommer bli , med två förstörda familjer menar jag förstörda på riktigt , dvs den partner som idag är din bäste vän (ja för din älskare är INTE din bäste vän han är någon du är förälskad i men din man är den som håller ställningarna hemma , den som står vid din sida vid vått och torrt) blir istället din bittre fiende , någon som avskyr dig , som inte vill med dig att göra , dina barn kommer få det väldigt väldigt jobbigt , och du kommer missa halva deras uppväxt.... Så kan det mycket väl sluta , jag tror inte du ska intala dig själv att du självklart kommer bli förlåten eller att din man kommer vara förstående , och även om du blir förlåten så kan du glömma ditt förhållande som det ser ut idag , det som kommer bli kvar är bara spillrorna av det ni hade innan , det tar åratal att reparera skadorna efter en otrohet om det ens går. Hur din älsares situation hemma ser har inget med dig och göra , det är hans problem inte ditt.... det är din MAN och dina BARN som borde vara din prioritet eftersom det är dom som sitter i samma skenande tåg som du gör och kommer ta del av smällen när den kommer. Vad tror du din älskares hemmasituation kommer spela dig för roll när du sitter med skilssmässopappren i näven ? Tror du din man kommer bry sig om det ? Tror du dina barn kommer bry sig om det när de får träffa dig varannan vecka ?

jag vet att jag måste sluta med min älskare. Jag vet det. Har vetat det en längre tid. Han vet nog det också. Men ingen av oss tar det tuffa steget. Frågan nu är väl bara om det blir jag(igen) som kommer ta det steget. Men jag är rädd. Rädd för att falla dit igen. Vi kan inte undvika varandra, det är ju helt omöjligt med våran situation. Min man kommer undra varför jag inte vill umgås med dom. När vi gjorde slut i början på sommaren, så när vi alla umgicks, så tittade knappt jag och min älskare på varandra, vi pratade knappt..och vi båda sa sen att våra respektive inte är dumma som märkt att det var nåt skumt då. För vi dras till varandra hela tiden när vi alla umgås, och vi umgås ofta. Jag vet att hans sambo vet att han gillar att vara med mig, han har sagt till henne att han och jag är väldigt tajta, att han ser mig som en av hans närmsta, vad hon tycker om det, det vet jag inte. Kommer stöta på han i skola. I samhället där vi bor, bor ju praktiskt taget grannar. Det är skit svårt. Jag inser jag måste prata med någon om detta, någon som kan stötta mig i detta. Men det innebär att jag måste berätta om detta för någon av mina vänner, och jag är rädd. Skiträdd.
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (har sett det ske) skrev 2013-11-05 16:54:27 följande:
    tänker samma sak.  Erkänn en del av sanningen, säg att du känner dig attraherad av mannen att du vet att det är ömsesidigt och att det känns obekvämt och svårt att träffas.. Tråkigt men sant så behöver ni undvika dem.  Du behöver dock fundera på om du ska ljuga eller ej eftersom han garanterat kommer att fråga om det hänt nåt. Kanske ett bra tillfälle att erkänna och lägga några av korten på bordet.. Detta är ju skitjobbigt men troligen finns det inga bättre alternativ. Om (när) det kommer fram på annat sätt blir det 1000 ggr. värre.. 

En del av mig vill berätta, för jag hatar att ljuga. Men jag kan inte berätta sanningen. Min älskare vill inte detta kommer ut, inte jag heller. ..och de sista jag vill är att förstöra hans förhållande. Sen om vi en dag vill att detta ska komma ut, att vi känner att det är vi. Då är det en annan sak. Men jag tror inte det kommer bli så...
  • Anonym (Vilsen)

Vet inte ut eller in... Han vill inte sluta. Fan att detta är så svårt. Jag vill inte såra min man, mina barn. Men vill inte släppa min älskare. Jag har inte känt såhär på flera flera år, han har väckt upp känslor i mig jag inte trodde fanns. Jag är förälskad...men inte i min man...

• Anonym (Vilsen)

Hej alla igen... Jag har haft en jobbig helg, därför valt att inte läsa eller kommentera här. Men kunde inte slita mig från detta forum. Har inte sett min älskare nu på många dagar. Har inte hört av mig till han alls, men han hör av sig hela tiden...på olika sätt... Det är otroligt jobbigt, jag tänker på han varje sekund. Får höra från min man vad min älskare gör och så, försöker låta glad...fast jag bara vill grina och lägga mig ner och dö. Det känns som mitt hjärta gått i tusen bitar. Jag älskar han. Vill leva med han. Vill starta en framtid med han. Men just nu går det inte. Jag ska försöka få det bra med min man, jag har satt en tidpunkt, maj 2014. Känner jag då att det inte går att rädda mitt äktenskap, känner jag då att jag fortfarande älskar någon annan än min man, då kan jag inte stanna hos min man. Men jag ska INTE träffa min älskare under tiden. Ska försöka att inte ses så mycket allihopa, ska lösa det på något sätt, Är jag dum som satt en tidpunkt, maj2014.... Jag måste ju börja någonstans för att försöka rädda mitt äktenskap, försöka för barnens skull...

• Anonym (Vilsen)

länge sen man va ut här, och mycket har hänt sen sist jag skrev. varit otroligt mycket tårar och en jobbig tid.

strax innan jul, kom sanningen fram...orkar inte prata så mycket om det, men kan skriva kortfattat.
    lever idag fortfarande med min man,...men har otroligt starka känslor kvar för den andra som jag nu väljer att kalla han för.
    min man vet om våra känslor jag och den andra har för varandra.
    men jag och min man kämpar på, vi går i familjerådgivning.
    vi har brutit helt med den andra och hans familj.
    min man har helt förbjudit både den andra och mig att ha någon som helst kontakt med varandra. det gick bra i början, va otroligt jobbigt.
    men för några veckor sen föll vi dit igen, bara kontakt via mobil, i början bara vanliga sms, han som tog kontakt först och ja jag vet, jag va så DUM att ja svarade. och vips så va vi nära att falla dit igen. han skrev bla. att jag va allt han sökt efter, att han älskar mig. att det varit ett riktigt mörker allt detta. att vi förlorat varandra. att jag var hansbästa vän och mer därtill. att 2013 var hans bästa år. men att han inte är bra för mig, och han har rätt, jag skulle aldrig bli lycklig med han.
    jag valde att berätta allt detta för min man förra veckan, han vart ledsen och sårad. otroligt arg på den andra då han lovat att aldrig mer höra av sig. min man känner sig otroligt sviken av den andra, hans bästa vän.
    min man säger ofta, att man kan inte styra över sina känslor, men man får inte börja ha känslor för sin bästa väns fru.
    vi har det bra, när jag är med min man, då känner jag att det är han jag ska vara med. livet ut, men mina känslor för den andra kommer nog alltid finnas i mig, och jag vet att den andra känner likadant för mig.
    alldeles nyss kom jag på mig själv med att lyssna på låtar som den andra skickat till mig under dessa månader, då rann det några tårar ner för min kind. så visst, det är otroligt jobbigt att slita med sinakänslor, har aldrig haft känslor för två personer förut, inte såhär starka känslor. och ibland blir jag ledsen när jag tänker på alla stunder jag och den andra haft.
    jag mår dåligt för jag svikit min man, att jag ljugit för han. att jag fick känslor för någon annan. är så arg på mig själv för vad jag ställt till med, men vi jobbar på det. jag och min man älskar varandra. det är han jag ska vara med.
    så nu har jag bytt mobil nr, blockerat den andra från allt...facebook....instagram med mera...

vi har även sålt huset och ska flytta ifrån byn vi bor i, det är inte hållbart att bo kvar i samma by som den andra,
    och det är jobbigt, att låta barnen byta skola..men i slutändan kommer detta bli det bästa för oss. vi kommer gå starkare ur detta.

• Anonym (Vilsen)

ja, hans sambo vet om detta.
    men hon och min man vet inte allt.
    jag och den andra har valt att inte berätta allt. vad det är tänker jag inte gå in på .
    jag har nog berättat mer för min man, än vad han gjort. men de får han stå för.
    jag har brutit all kontakt med henne. inte sett eller pratat med henne och så vill jag ha det.
    jag valde ju att berätta för min man att vi haft kontakt igen. det tror jag inte den andra sagt,
    han kanske nämnt det, men tror inte han sagt till henne vad vi skrivit till varandra.

• Anonym (Vilsen)
    Fool skrev 2014-02-19 12:10:16 följande:
    Vad händer om hans fru får reda på hela storyn och tar kontakt med din man ?
    Är det inte bättre att lägga alla korten på borde och få det överstökat än att riskera att det kommer fram ändå senare och kanske raserar allt ni får början om från ruta ett ?
    våra respektive vet det dom behöver veta. och jag vet att han inte kommer säga nåt mer. jag lovar, jag vet.
  • Anonym (Vilsen)
    provalarm skrev 2014-02-19 21:03:27 följande:

Du låter ju ändå sorgsen när du beskriver situationen och om din mans och dina planer. Är du verkligen säker på vad du vill eller är det den "politiskt" korrekta vägen  du väljer?
    Jag dömer dig inte. Kärlek och förälskelse kan drabba en på flera plan och på olika nivåer, huvudsaken är att du kan leva med det beslut du tar som måste vara det rätta för dig.
    Du kan vinna, du kan förlora.. it´s a gamble. Men har du bestämt dig för att gå vidare med din man så måste du bryta med den andre totalt. Det är svårt, man sörjer förlusten, känner längtan  men det går över...
    har aldrig varit i denna sits förut, att älska två personer samtidigt. så visst, jag erkänner att detta är otrloigt svårt.
    men jag vet att jag valt rätt. det är med min man jag ska vara. jag älskar han.
    det har nu gått två veckär  sen jag och den andra bröt upp igen, och det är svårt. jag sörjer, det gör ont, jag känner en stark längtan efter han, är ofta ledsen och nere när jag tänker på allt.men jag vet det kommer gå över.

och jag skäms, tror ni inte jag fattar  att jag gjort så himla fel. jag är så medveten om det. jag har inga ursäkter för hur jag betett mig. jag är hemsk, jag vet...jag kan inte förstå hur min man kunnat förlåta mig, men de har han gjort.
    och vi ska kämpa oss ur detta. det är han och jag.
  • Anonym (Vilsen)
    FeliciaA2 skrev 2014-02-20 07:24:31 följande:
    Det kan ju faktiskt vara så att TS man/sambo har en egen fri vilja om hur mycket han vill eller inte vill veta. Jag är nästan säker på att om han haft behov av total insikt så hade han frågat. Det känns som om du omyndigförklarar den stackaren. Han kan dessutom vara en av de personer som faktiskt inte vill veta allt. Ja vi finns...det vet du.  Med tanke på hur nära familjerna var varandra så kan det knappast vara mycket som inte är berättat. Samlagsställningarna, exakt var de hade sex, hur ofta, vem som var bäst i sängen och andra detaljer hör inte hit om inte sambon frågar själv. Alla är inte obsessive gällande dessa detaljer men är man det så framgår det säkert av de diskussioner som förekommer mellan paret.  Hur djupa känslorna var/är tycker jag inte heller hör hit OM man tagit beslutet att jobba sig mot en ny lösning vilket de redan har gjort. Man är inte ett offer för sig själv även om man har djupa känslor för en annan. Man kan lära sig att hantera detta. Man kan lära sig att älska sin partner för det han/hon är med bra kommunikation. Men man behöver inte  omyndigförklarande av varandras önskemål och behov. Eller drivkraft.  Det viktiga är att prata och låta behoven styra samtalet. Samma recept gäller inte för alla @Fool

Min man frågar inte så mycket. Han vill inte veta alla detaljer. Samma gäller hans sambo. Som jag tidigare sagt, så kan jag lova att jag sagt mer om vad som hänt..vad som skrivits och sånt. Jag tror inte hans sambo förstår hur starka känslorna var mellan oss. Jag tror han dragit den finare versionen av allt. Men de får stå för han. Dom lever ilag idag, men jag vet att dom lever som vanligt. Med andra ord inte ett lyckligt förhållande. Men jag och min man ska bli lyckliga, som vi var innan. Jag vet att vi kan det, vi är redan på god väg dit. Vi ringer sms nästan hela tiden. Jag är ärlig med mina känslor. Jag säger när jag saknar den andra. Min man vill veta när kli känner mig nere, då är jag ärlig att säga när ja mår lite nere. Och detta kommer göra ont, ett bra tag till. Nyss såg jag att den andra skickar bilder till andra tjejer, och jag vet han är flörtig av sig. Och då börjar jag genast tänka, skickar han lika som till dom som han gjorde till mig??? Och jag blir arg på mig själv, för jag vill inte tänka på han. Men de gör ont i mig. Blir avundsjuk och ledsen. Men jag vet det löner gå över, då känns de lite bättre.
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-02-20 12:48:43 följande:
    Till Vilsen! Jag vill inte på något sätt döma dig. Hoppas du hittar lycka hos din familj så småningom. Jag tror att det andra kommer att blekna med tiden. Jag undrar några saker. Med facit i hand när du känner till konsekvenserna: Vad hade du gjort annorlunda, hur hade du gjort? Hade det gått att stoppa affären innan, o i vilket skedde. Har följt det du skrev innan o då lät det som att det inte gick att bryta, att känslorna var för starka. Hade det gått att låta bli från första början när du började inse att ni inte är bara vänner. Har ni varit vänner länge innan? Hur blev ni upptäckta? Tack för att du delar din historia. Den kanske kan hjälpa andra innan de kommer så långt som du gjorde. För det kändes lite som att det inte fanns något annat sätt att bryta sig ur för dig. Lycka till

• Anonym (Vilsen)
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-20 16:30:25 följande:

Vi har verkligen försökt sluta. Jag har gjort slut med han säkert 6 till 8 gånger. Men mina känslor för han gick inte över. Saknade han så otroligt mycket. Jag kunde prata med han, älskade hans närhet. Han var även min bästa vän. Jag mådde så bra av han. Och han kände samma sak. Hade inte vi alla varit så bra vänner, då vet jag det hade blivit vi. Men vi vet att det vi gjorde, så gör man bara inte. Man blir inte kär i sin kompis partner. Speciellt inte inleder ett förhållande. Och nu i efterhand är jag glad att vi stod på oss där. Det hade aldrig slutat lyckligt. Vi har varit vänner i ca 4 år. Han och jag fann varandra ganska tidigt. Vi har alltid dragits till varandra. Jag kunde prata mer med han än hans sambo. Kan erkänna att jag var mer vän med han än henne. Nu i helgen har jag och mannen bokat rum inne i gamla stan, vi ska ta pendeln in och bara strosa runt i gamla stan. Rå om varandra. Det behöver vi. Och jag ser fram emot denna helg. Jag måste lägga det gamla bakom mig. Gå vidare med min man. För våra barns skull. Och för oss. Och jag har inte ljugit nåt, min man vet om vad den andra och jag gjort. Att vi haft sex. Sen är det han som valt att inte vilja veta detaljer. Frågar han om nåt. Då svarar jag ärligt.
  • Anonym (Vilsen)

Jag har inte ljugit om nåt. Men jag och den andra valde att inte berätta vart vi haft våra möten,vilka ställningar vi haft. Vad som inte skrivit i alla sms. Och så vet dom inte att vi varit nära att bryta upp med våra respektive. Sen var min man väldigt noga med att inte vilja veta allt som skrivits eller som har med sex att göra. Alla är olika. Vissa vill veta allt. Andra inte.

Svar på tråden Att komma över omöjlig kärlek