Anonym (x) skrev 2013-09-18 12:53:45 följande:
Nu har jag inte följt med riktigt i alla diskussioner hit o dit men jag tror faktiskt Fool har en poäng lite här. Var en ggn för länge sedan då jag blev ihop med min första kille (el andra var det faktisk;). Hursom.. min bästa vän visste att han varit otrogen förr och frågade mig då hur i hela fridens namn jag skulle kunna lita på honom när han ljugit för sin dåvarande tjej (ja, det var mig han var otrogen med, för att ni ska förstå). Jag tyckte då inte att det var något att fästa sig mot. Han älskade ju mig. Så gick det som det gick också. Han var notoriskt otrogen, fick jag reda på efter flera år... Nu säger jag inte att det är så alltid eller att det måste vara på det sättet. Bara ville dela med mig av hur det var för mig, i en sån situation. Kan säga att jag har fått lite svårt för att lita på män. Det har gjort så ont så många ggr och jag känner mig lite lessen över att jag blivit så kantstött av livet, liksom. Skulle vilja tro på att människorna (tänker i synnerhet i mitt fall då på män), även om de är otrogna har en vilja att verkligen vilja satsa på ett förhållande. Även om det är ett som börjar med otrohet så måste det väl ändå kunna bli bra? Vill gärna tro så i alla fall..
Såsom killen/tjejen är mot en själv då han/hon är otrogen mot sin partner är ju så han/hon har förmåga att vara mot en själv i ett ev senare skede. Å andra sidan finns faktiskt "den sällsynta stora kärleken" som kan förleda människor till handlingar de inte skulle göra i normala fall. Det kan ju vara så, men sannolikheten är nog ändå större att personen fallit för någon annan tidigare. De allra flesta är inte så unika att det endast är den personen han/hon kan falla för, om den ändå söker en annan partner. Men alla är olika.