Att komma över omöjlig kärlek
InMyDream, här kommer moraltanten ;). Fast jag tycker inte att du är feg och jag förstår att du inte gör något. Det är fruktansvärt svårt att göra val som inbegriper att man inte kommer att träffa sina barn varje dag. Att bara lämna en lång relation man byggt upp mycket i är inte heller lätt. Det kan snarare vara positivt att vara tveksam istället för att bara handla snabbt i sådana här lägen tycker jag. Men nu till det jag egentligen ville säga till dig, jag har befunnit mig i en liknande situation som din älskarinna med den skillnaden att det inte hände något direkt fysiskt mellan mig och den mannen. Jag var helt säker på att han hade känslor för mig också men när jag berättade för honom hur jag känt avbröt han plötsligt all kontakt med mig. Bara sådär. Det sista vi hörde från varandra var arga sms. Jag upplevde det som så förnedrande att jag tydligen tolkat honom så fel och att han inte ens kunde prata med mig och förklara...Tro mig jag har full förståelse för att han inte bara slängde bort sin familj för mig men det var heller inte vad jag önskade. Jag hade själv inte ens bestämt mig för hur jag ville gå vidare med min egen relation då. Men jag tror att han trodde att jag menade det så och fick panik eller något. Men vad jag önskar att han hade kunnat prata med mig och förklara så att vi fått ett bättre avslut. Jag ser honom också nästan varje dag, fast vi pratar inte. Det var länge sedan nu men det där avslutet gör fortfarande ont. Jag kommer aldrig att kontakta honom för att prata ut. Jag känner mig lurad och brutaldumpad och jag är för stolt för att riskera att känna mig så förnedrad igen. Han bestämde sig för att bryta tvärt och sade att jag tolkat honom fel, då tjatar inte jag på honom utan låter det vara och försöker gå vidare. Skulle jag bli glad om han bestämde sig för att prata ut med mig? Ja både glad och lättad, det skulle kännas mycket lättare för mig att bära då! Ville bara visa på att det kanske inte är så enkelt som att din älskarinna skiter i dig utan hon kanske bara gör vad hon måste göra för att kunna gå vidare?