Inlägg från: Anonym (---) |Visa alla inlägg
  • Anonym (---)

    Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?

    Anonym (Man) skrev 2013-06-04 17:49:34 följande:
    Att du inte är mer intresserad av din partner än att du känner att du måste ställa upp,, är ju rätt illa!

    Nu var det jag skrev ett svar på ett inlägg där det gällde hot för att få sex. Inget som hade med mig att göra
  • Anonym (---)
    Med Lem skrev 2013-06-04 17:35:09 följande:


    Det håller jag med om.

    Hennes lust var exakt noll. Mitt krav var inte "sex nu" utan "får vi inte till det så att du faktiskt snart VILL ha sex med mig så måste jag gå min väg, för det här är alldeles för plågsamt"
    Så då skulle hon försöka. Vi låg nakna ihop och pratade och hånglade lite. Efter några veckor blev det sex på hennes förslag. Nu är det ok. Har t o m upplevt att jag måst tacka nej pga överaktivitet en gång. Hon blev besviken...
    Duscha ihop funkar inte. Hennes integritetsområde är större än duschen och hennes kroppsliga självsäkerhet för svag.

    Det vill jag inte direkt kalla hot utan lösning på problemet. Kul för er att det blev bättre!Hjärta
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-05 08:12:35 följande:
    Kvinnor,, det är inte så att ni kan tänka er att faktiskt ta enbetydligt större och mer aktiv del i att det blir sex? Att ni ser till att det blir av, att ni tar ansvar för det i mycket högre utsträckning? Vad krävs? Att ni VILL göra det! Vems ansvar är det? Jo, ert eget! Jobba med att själv vilja ha sex, utan att hitta på en massa saker som får er mindre intresserade eller avtända. Tänk på saker som gör er tända! Koppla sedan inte ihop det med någon förväntning eller förhoppning. Det är som att en kille som kollar på porr senare i sängkammaren blir avtända för att kvinnan inte är samma kvinna som i filmen....
    Och så kan du, som är man, tänka "Vad kan JAG göra för att sexlivet ska bli bättre?" Naturligtvis ska kvinnan i ditt liv göra detsamma, fundera på vad HON kan göra för att det ska bli bättre. Sluta skjuta ifrån dig ansvaret för ditt sexliv på kvinnan.
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-05 09:20:54 följande:
    Hm, detta förstår jag inte riktigt?!! Vad menar du? Givetvis gör jag vad jag kan för att se till att bidra med så mycket som möjligt i vårt sexliv, men jag är även både intresserad och lyhörd för att kunna lära mig mer och nytt och bli bättre. Vad är problemet?
    Trodde du hade problem med ditt sexliv och försökte hjälpa till, men om så inte är fallet kan du bortse från mina råd och tips. Jag vet inte vad du har för problem... Jag upplever inte dig som lyhörd här i tråden.
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-05 10:06:11 följande:

    Ett förhållande kan inte byggas på att killen tar initiativ till att städa, i alla fall inte att den "prestationen" skall (eventuellt!) leda till sex... Helt ohållbart! Hoppas att någon kvinna vågar tänka på detta och kanske se logiken i det?!
    Men det är där du hittar logiken. Kvinnan blir kåt om hemlivet fungerar och mannen tar hand om hemmet om sexlivet fungerar... Vem har rätt och vem har fel?
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-05 10:38:43 följande:
    "utopin",, OM killen viker all tvätt,, så har han glömt att lägga smutsig tvätt i tvättkorgen,, om han lagar middag och diskar,, så glömde han att kolla i kalendern över hur barnen skulle ut på utflykt dagen därpå.. DET söker kvinnor!

    Kvinnor söker aldrig efter,, bär han alltid de tyngsta sakerna,, byter han däck på bilen,, klipper han gräset,, byter han filter i vattenpumpen,, tar han hand om byggandet av altanen? (Listan är givetvis mycket längre!)

    Varför letar kvinnor enbart efter det som de själva vill ha, utan att se vad de faktiskt får?!?!

    Själva "makten" är att ALLTID kunna trycka på en annan punkt! Vi killar är så ehum,, korkade,,, att vi alltid försöker göra saker och prestera något, så vi lyssnar och försöker komma på och ihåg alla saker vi förväntas att göra. Men kvinnor letar ändå efter nya saker!

    Jag hjälper till i vårt hem. (Oj,, "hjälper till" är samma sak som att jag inte gör rätt!)
    Jag gör det som hon vill att jag skall göra, för hennes skull! (ops,, "för hennes skull"... så får man inte tänka!)

    Det finns ALLTID ett kvinnligt argument till att mannen behöver en spark i ändan! Och det är alltid det som kvinnor använder för sin brist på lust!

    Visst en generalisering, men precis så är det ju. Vart man än vänder sig så är detta samma typ av "problematik" mellan par som har problem!

    Jag är helt övertygad om att männen som ligger på soffan, förväntar sig sex, middag och välartade barn som hämtar fjärrkontrollen och kall öl är så ovanliga att det snarare är en myt sprungen ur kvinnors sätt att resonera!

    Precis på samma sätt som att det är en myt att blondiner är på ett sätt,, rödhåriga på ett annat...
    Men TS, var träffar du dina kvinnor? Jag förstår inte vad du dillar om. Verkar som du bara letar fel hos andra.
  • Anonym (---)
    HasseA skrev 2013-06-05 10:42:01 följande:
    Och, som jag redan försökt förklara utan framgång, det är ju inte städningen eller disken i sig det handlar om, utan att man visar att man vill sin partner väl, och visa att man inte bara använder henne som mat-tant och städhjälp och sen dessutom vill ha sex med henne. Det är ju som bekant (?) handlingarna som visar vad man egentligen menar. Och detta är ju ett rent allmänt resonemang som stämmer lika bra för män som för kvinnor.
    Just det, att behandla sin partner väl. Spelar ingen roll hur mycket mannen diskar och städar och byter däck om han gör det av fel anledning = tjurigt för att få ligga.
  • Anonym (---)
    Grattis skrev 2013-06-05 10:55:34 följande:
    Shit vad ovanligt det är att jag som man laga maten, fixa disken efter maten, alternativt tvätta, hänga tvätt, vika tvätt, samt städa hela lägenheten.

    Vad lever folk med för partners egentligen? 
    Höhö kom på att jag känner en man som gör det mesta hemma då kvinnan jobbar mycket och har många intressen. Där är det han som inte vill ha sex...
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-05 21:28:12 följande:
    Varför skall kvinnor bli upphetsade av att mannen diskar? Ännu svårare att besvara är: Varför skall kvinnor bli avtända av att mannen inte diskar?

    Jag gör ju allt det där,, jag märker ingen som helst skillnad hur mycket eller lite jag än gör!
    Du har andra problem än disken? Har ni provat familjeterapi? Det verkar vara något som tynger er båda (säkert olika saker) och ni kanske skulle få det bättre av att reda ut det?
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-06 09:04:16 följande:
    Det är ju så att jag gör allt det där,, städar, diskar, lagar mat, viker tvätt, byter däcken på bilen, klipper gräset, byter glödlampor, reparerar allt och ser till att vi har bra och fungerande redskap för hus och hem!! Jag gör detta! Hon är bättre på att laga mat än jag,, jag är väldigt mycket bättre på annat. Dessutom försöker jag uppvakta henne!
    Om du gör allt det där så verkar det vara något som saknas hos henne som hon inte har delat med sig av med dig. Det är något som gnager henne. Tänder hon på dej? Älskar hon dej eller är hon kvar hos dig pga det är bekvämt?
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-06 10:28:06 följande:
    Jag har haft möjlighet att reflektera rätt mycket över detta! Som mycket känslofull och omtänksam man är det inte helt lätt att hantera.. Tänk dig en klocka, 12 timmar.. Hennes känsloliv börjar som för alla andra kl 00 men vid 00.30 hoppar visaren fram till 23.59 Det finns ett helt tomt vakuum som är helt omöjligt att prata om, eller ens att få henne att se. Ja inte att se det som inte finns, men att förstå att det saknas många timmar på hennes urtavla. Att ge kärlek, inget för henne. Att ta emot kärlek? Det är ALLTID fel tillfälle, på fel sätt, fel förutsättningar och framför allt skulle jag förstått det INNAN jag försökte krama henne! INNAN! Jag har försökt få henne att förstå att jag bryr mig, är omtänksam och uppmärksam. Gör jag fel, eller om hon inte känner att det är rätt exakt just vid det tillfället så har jag lyft fram att hon på något sätt får ta lite ansvar för det. Ungefär som att "hon får bollen i sin hand". (Om jag inte kan identifiera rätt tillfällen, så får hon hjälpa till lite helt enkelt, men det är ju helt fel det också. Kvinnor vill bli uppvaktade, det vill hon också, men hur f-n skall jag göra när det är hennes nyckfullhet som avgör om det blir bra eller riktigt illa?!)
    Spontant känner jag att hon borde ställa sig frågan :"Vad kan JAG göra för att vårt förhållande ska bli bättre?"
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-06 10:42:05 följande:

    Hennes svar? "Ja, och vad kan DU göra för att göra förhållandet bättre?!!" Väldigt svårt att hantera för mig, att hon inte verkar ha förmåga att se hela urtavlan. För när frågan ställs hoppar visaren direkt till 23.59
    Fel svar! Men gör såhär: Säg vad DU tänker göra för ert förhållande och sedan kanske hon kan klämma ur sig vad som tynger henne.

    Jag brukar tänka att livet för en själv är mycket lättare om man slipper ta ansvar och bara är offer för omständigheter. Men då kan man inte räkna med att folk ställer upp i tid och otid för man blir en energitjuv. Man måste själv ta ansvar för sin egen lycka!
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-06 10:55:44 följande:
    Dvs, jag försöker och fortsätter att vara kärleksfull, vilket hon varken uppskattar eller uppmärksammar. För att vara helt ärlig, det är enormt påfrestande, och jag har sedan länge hamnat i en märklig "beroendesituation". Lite hm... Stockholssyndrom s.a.s. Jag mår piss, kämpar för hennes väl och ve, men får skit. Vilket får mig att försöka ännu mer, ännu bättre. Jag själv finns inte med på kartan sedan länge!
    Jag känner igen mig i din situation. Jag vred ut och in på mig för att få förhållandet att fungera. Gick till familjerådgivning och där kom det fram att sambon inte visste vad han ville med förhållandet och därför inte jobbade på det. Terapeuten sade åt honom att bestämma sig - för det kommer aldrig fungera om bara den ena jobbar på det. Han bestämdesig för att han ville separera. (Jag hade under terapin vräkt ur mig att det är så typiskt honom för allt är alltid alla andras fel och då väljer han att ta bort den felande länken, dvs jag, eftersom vårt dåliga förhållande bara var mitt fel) När vi separerat så mådde han inte ett dugg bättre för felet fanns kvar, alltså låg det hon honom. Det var först då han vaknade ur sin det-är-så-synd-om-mig-för-alla-är-så-dumma-koma.
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-06 11:11:24 följande:
    Jag förstår, och är sorgligt medveten om att det lutar åt samma håll även här. Blir rätt deppig,, får gå ut en sväng i naturen eller något...
    Gör det du! Promenader gör själen gott. Men enligt egen erfarenhet så mår jag mycket bättre sedan vi delat på oss och jag får göra vad jag vill utan att ta hänsyn till honom. Visst sörjer jag att det inte blev vi, men att dela på oss var bättre än hur vi hade det tillsammans. Hoppas du har någon att prata med om det.
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-25 14:27:09 följande:
    Vi vet att tjejer av någon outgrundlig anledning,,, inte känner för sex på samma sätt som killar. Kan det ha med att vi är olika kön med relativt olika fokus på saker i livet?!
    Eller så tycker kvinnan att mannen är dålig i sängen och har stått ut när hon är nykär men när det första lyckoruset är borta och sexet inte är bra så blir det en plåga (ond cirkel). Bättre att tillfredställa sig själv i stället för att mannen försöker fumla efter att göra som hon vill men inte lyckas. Då fejkar hon hellre så han slutar någon gång, eftersom lusten försvinner medan han misslyckas med sina försök att få henne till himmelens höjder. Ty försvinner lusten så gör pillandet bara ont. Been there, done that. Tragisk människa var jag, jag vet.
  • Anonym (---)
    Raz skrev 2013-06-25 15:02:28 följande:
    Deprimerande-fejkad orgasm(??) varför, vad vinner man på det??

    Om jag inte kommer få en orgasm hur mycket han än försöker, så säger jag det, så kan vi avsluta på det sätt vi finner bäst.

      

                   
    Min vinst blev att han slutade

    Självklart är ditt sätt att avsluta det betydligt bättre än mitt men efter mina många försök att få honom att göra rätt (så att det blev bra för mig) så tröttnade jag och lät honom få sitt och fejkade så han skulle sluta då det inte var skönt. Vi lever inte ihop längre då resten av förhållandet var lika uselt som sexet.
  • Anonym (---)
    Raz skrev 2013-06-25 15:23:41 följande:

    Ok, jag kan förstå dig i denna situation och skönt att höra att du inte fortsätter att pina ditt liv med honom Obestämd.

    Ett bra sexliv som funkar är i mina ögon a och o för ett välmående förhållande.

    Så när vänninnor (kvinnor) eller män för den delen lever i sexuellt öken eller är motvilligt innblandad i en dålig porrfilm, så ser jag inte hur resten av förhållandet ska kunna vara välmående??

    (Fejka orgasm som grej för att belöna mannen för välgjort jobb, slår bara tillbaka på en själv, hur ska han veta att han gör fel, när man belönar ett felaktigt beteende och inte låter honom lära sig rätt sätt??)

    Vi människor är olika i sängen, så något som funkat med en partner, kanske är helfel med nya sängkamraten, men har vi öppen dialog om det, så får vi chansen att få det rätt Tungan ute.      

         
    Är inne på samma spår som du! Är sexet dåligt så är förhållandet och tvärtom. Bortsett från små svackor, allt går ju upp och ner i ett förhållande.

    I mitt kraschade förhållande så fokuserade kvinnan på det dåliga hemförhållandet och mannen fokuserade på det dåliga sexlivet. Kanske är så för fler?
  • Anonym (---)
    Raz skrev 2013-06-25 15:59:59 följande:

    Jag tror det är vanligt att det blir så, har lyssnat på väninnor som brytit upp och skumt nog har ingen tagit upp det taskiga sexlvet, utan hans ovilja att hjälpa till är alltid orsaken.

    Då man får höra hur uruselt sexliv dom haft, är när dom träffar en ny som är fantstisk i sängen och dom äntligen kan njuta?!
     
     Tror sex är väldigt tabu och vem vill skylta med sitt dåliga sexliv?! 

    Problemet är att det verkar många gånger även vara tabu i förhållandet oxå, för många pratar inte öppet om vad som tänder dom osv till sin partner. 

    Man kan klä av sig naken, men inte berätta vad man njuter av?? 
    Tror du missade min poäng lite. Jag menade att kvinnan bara fokuserade på det dåliga hemförhållandet och pga det så är hennes sexlust=noll och mannen fokuserade bara på att hon inte vill ha sex och om inte sexet blev V oftare så tänkte han minsann inte göra något hemma. Blir en nedåtspiral som slutar med krasch eftersom båda tror sig ha rätt och ingen vill ge sig (läs: förlora). För hon vill inte ha sex innan han börjar hjälpa till hemma och han hjälper inte till förrän han får sex. Inget teamwork här inte...
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-07-02 09:49:32 följande:
    Det är då den kvinnliga "makten" visar sitt rätta ansikte! "Jaha,, så jag skall gå med på sex bara för att DU vill ha det... tror inte det!"


    Och den manliga "makten" visar sitt ansikte: "Jaha, så jag ska hjälpa till i hemmet bara för att DU vill det... Tror inte det!"

    Ingen bra kombo!!!!!!!!!!!!!!! När båda är lika tjuriga och vill få "rätt" blir det bara fel.
  • Anonym (---)
    Kjellgren skrev 2013-07-02 10:44:25 följande:
    Japp, din frus beteende är oacceptabelt när hon blir sur över felvända diskborstar men som du antagligen redan vet kan man aldrig ändra på andras beteenden, bara på sitt eget. Så antingen tar du från och med nu ansvar för ditt eget beteende eller så avslutar du relationen.
    Det är så sant!!!
Svar på tråden Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?