• Friskare

En LCHF-tråd :) (typ)

Det finns många hälsofördelar med LCHF. Många blir av med eller får lindrigare besvär av t.ex.
    * ledbesvär
    * allergier
    * orolig mage
    * sömnproblem
    * akne och finnar
    * huvudvärk/migrän

Man håller sig allmänt friskare och smittas inte lika lätt av de årliga influensorna och förkylningarna.

Biffus skrev 2013-05-31 12:56:22 följande:
    Jag var inte överviktig när jag började med lchf. Jag var normalviktig. Jag åt lchf i totalt två år (utan att fuska en endaste gång). Jag gick upp sammanlagt 20 kg under de två åren jag åt lchf, fick pre-diabetes samt att min sköldkörtel höll på att lägga av helt. Når jag gick över till high carb low fat raw vegan gick jag ned i vikt och fick tillbaka min hälsa (förutom att min sköldkörtel inte är 100% återställd). Jag rekommenderar inte lchf.
    Om du nu verkligen åt LCHF så har du antagligen en kropp med vissa genetiska variationer som är något udda. Jag har aldrig tidigare stött på nån som gått upp i vikt på det sättet av LCHF.  Det vanliga är att man bara trott sig äta LCHF men gjort helt fel. Det är många som missuppfattar vad det är att äta LCHF, eller förtränger att de äter en massa kolhydrater också.
Svar på tråden En LCHF-tråd :) (typ)