• Anonym (Deppig)

Vem har erfarenhet av vägglöss??

Hej!

Mår  jätte dåligt av att ha vägglöss. Känns som hela vår tillvaron är upp och ner p.g.a. det eviga letande efter lössen. Det har drygt gått 9 veckor sen vi upptäckte dem och fortfarande kan vi hitta dem. Dom har sanerat och fryst våra möbler. Vi har slängt och tömt. Tvättat och tvättat. Hållit huset så sterilt det går.  Det kan gå några veckor utan ett enda bett och löss och precis när man börjar slappna av dyker en plötsligt fram

Vilka fler har erfarenhet av vägglöss? Går det att bli av med dem? Hur långt tid tog det för er? Blir man någonsin helt återställd?

Snälla behöver få lite hopp, känns som om vi aldrig kommer bli av med dom :(

• Svar på tråden Vem har erfarenhet av vägglöss??
  • Anonym (kemist)
    Anonym (Pälsen) skrev 2013-05-29 12:38:45 följande:
    Vet att vi har pälsänger hemma (de brukar flyga in på sommaren Kräks ), men de bits iallafall inte...
    Men de förstör för tiotusentals kronor när de är i farten...
  • Anonym (Pälsen)
    Anonym (kemist) skrev 2013-05-29 12:42:52 följande:
    Men de förstör för tiotusentals kronor när de är i farten...
    Tack och lov har jag aldrig hittat något sönderbitet, så vi har väl inte så många då. Eller så gömmer de sig jävligt bra de små äckelkrypen Demon. Hade två som studieobjekt för ett tag sedan, för att se hur mycket de åt och vad de föredrog. Hår var ingen hit men raggsockor av ull i minimala mängder knaprade de på i flera veckor innan de förpuppades. Och de bajsade rosa...
  • Anonym (kemist)
    Anonym (Pälsen) skrev 2013-05-29 12:53:07 följande:
    Tack och lov har jag aldrig hittat något sönderbitet, så vi har väl inte så många då. Eller så gömmer de sig jävligt bra de små äckelkrypen Demon. Hade två som studieobjekt för ett tag sedan, för att se hur mycket de åt och vad de föredrog. Hår var ingen hit men raggsockor av ull i minimala mängder knaprade de på i flera veckor innan de förpuppades. Och de bajsade rosa...

Jag har varit med om hur de har förstört dyra kavajer, vackra kjolar och snygga klänningar. De älskar ocså att bita mitt fram på kläder av någon orsak...
  • jannej

Tog 6 mån. att bli av med dem. Det var en mardröm . Tog ner sängbottnarna i bastun .satte flugpapper på benen till sängarna så de fastnade i klistret

• Anonym (Deppig)

6 månader!!!!!! 
    Herre gud nej, det orkar jag inte verkligen med.
    Men du som verkar jobba på Anticimex, varför finns det inte mer effektivare preparat?  Kan jag själv köpa in dessa från andra länder. Det ska inte behöva ta 6 månader för att bli av med vägglöss!!!

• jannej
    Anonym (Deppig) skrev 2013-05-29 14:55:00 följande:
    6 månader!!!!!! 
    Men du som verkar jobba på Anticimex, varför finns det inte mer effektivare preparat?  Kan jag själv köpa in dessa från andra länder. Det ska inte behöva ta 6 månader för att bli av med vägglöss!!!

Flugpapper på sängstolparna kom vi på själva med tiden. Vägglössen lever uteslutande av blod av blod så de vill upp i sängen. se till att sängarna blir rena på löss kanske det löser sig.
  • Anonym (kemist)
    Anonym (Deppig) skrev 2013-05-29 14:55:00 följande:
    6 månader!!!!!! 

Som sagt, de riktigt effektiva preparaten är sedan länge förbjudna i Sverige med hänsyn till vår miljö (och riktigt giftiga förstås).
  • Anonym (oxådeppig)

Vi har också fått väglöss och jag håller på att bli knäpp... Sover inte på natten och tänker på det hela tiden. Detta har varit den värsta semestern jag nånsin varit med om. Har en fyraåring och en tremånaders bebis hemma så sover ändå dåligt, plus nu det här. Hur har det gått för dig signatur Deppig??????? Jag är ny på familjeliv och vet inte hur det funkar riktigt, men jag hade jättegärna skrivit till dig bara, skulle så gärna prata med någon som förstår hur hemskt detta är.

• Anonym (Deppig)
    Anonym (oxådeppig) skrev 2013-07-30 17:49:10 följande:
    Vi har också fått väglöss och jag håller på att bli knäpp... Sover inte på natten och tänker på det hela tiden. Detta har varit den värsta semestern jag nånsin varit med om. Har en fyraåring och en tremånaders bebis hemma så sover ändå dåligt, plus nu det här. Hur har det gått för dig signatur Deppig??????? Jag är ny på familjeliv och vet inte hur det funkar riktigt, men jag hade jättegärna skrivit till dig bara, skulle så gärna prata med någon som förstår hur hemskt detta är.
    Hej oxsådeppig!

Ja du, nu har det gått 6 mån och pulvret längst väggarna vågar vi fortfarande inte ta bort. Tror dom börjar försvinna nu men vågar absolut inte hoppas för mycket. Barnen har sovit på en madrass då vi inte vågar montera nya sängar. Men har nu i veckan inhandlat nya möbler som vi ska montera upp. Det har varit ett helvete, inget man önskar ens sin värsta fiende. Saneringsföretagen måste inskaffa en mer effektiv medel mot dom jävlarna. Det ska inte behöva ta mer än 6 månader för att bli av med dom. 

Jag fick också sömnstörningar såpass mycket att jag blev sjuk och medtagen. Kunde sitta uppe halva nätterna för att leta reda på dom. När jag väl somna började jag drömma om dem. Ser jag en på en bild nu så börjar jag skaka . Trodde aldrig det skulle påverka mig så mycket. Är livrädd för att vi kan få tbx dom. Men då är vi förhoppningsvis mer förbereda.  

Hur länge har ni haft problemen?

Försök blockera och sov, du måste orka för barnen skull 
  • jannej

När vi varit utomlands de senaste år torktumlar vi alla kläder och väskan hamnar i stora frysboxen

• Skq123

Vet någon om detta är vägglöss?

Hittade detta i balkongen

• Anonym (Nej)
    Skq123 skrev 2020-09-14 17:11:03 följande:

Nej det är är ingen vägglus
  • Anonym (bedbug)
    Skq123 skrev 2020-09-14 17:11:03 följande:

Kan vara. Lite suddig bild så svårt att se. Kontakta anticimex för svar snarast möjligt!
  • Anonym (bedbug)
    Anonym (Deppig) skrev 2013-05-28 16:12:08 följande:

Hej!

Mår  jätte dåligt av att ha vägglöss. Känns som hela vår tillvaron är upp och ner p.g.a. det eviga letande efter lössen. Det har drygt gått 9 veckor sen vi upptäckte dem och fortfarande kan vi hitta dem. Dom har sanerat och fryst våra möbler. Vi har slängt och tömt. Tvättat och tvättat. Hållit huset så sterilt det går.  Det kan gå några veckor utan ett enda bett och löss och precis när man börjar slappna av dyker en plötsligt fram

Vilka fler har erfarenhet av vägglöss? Går det att bli av med dem? Hur långt tid tog det för er? Blir man någonsin helt återställd?

Snälla behöver få lite hopp, känns som om vi aldrig kommer bli av med dom :(

Hört att det kan funka med flera veckors värmebehandling av lägenheten men det går ju inte om ni inte får någon annanstans att bo under tiden.
    Har hyreschefen gjort utredning var lössen kan ha kommit från?

Även om anticimex fixar er lägenhet kanske det kommer fler löss utifrån om det inte bara är er lägenhet som är drabbad? Har ni pratat med grannarna ifall de har samma problem? Om ja, har anticimex varit hos de med?

Lider med dig, låter som en riktig mardröm Förvånad
Svar på tråden Vem har erfarenhet av vägglöss??