Inlägg från: Anonym (kemist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kemist)

Vem har erfarenhet av vägglöss??

Eftersom vi har så stränga miljökrav i Sverige får Anticimex inte använda sådan effektiva medel som man gör i länder där vägglöss är vanligare. Därmed är det mycket svårt att bli av med dem. En rejäl sanering med Diklordifenyltrikloretan eller Cyanvätesyra hade säkert gjort susen, men går som sagt inte i Sverige.

• Anonym (kemist)
    Anonym (Pälsen) skrev 2013-05-29 12:38:45 följande:
    Vet att vi har pälsänger hemma (de brukar flyga in på sommaren Kräks ), men de bits iallafall inte...
    Men de förstör för tiotusentals kronor när de är i farten...
  • Anonym (kemist)
    Anonym (Pälsen) skrev 2013-05-29 12:53:07 följande:
    Tack och lov har jag aldrig hittat något sönderbitet, så vi har väl inte så många då. Eller så gömmer de sig jävligt bra de små äckelkrypen Demon. Hade två som studieobjekt för ett tag sedan, för att se hur mycket de åt och vad de föredrog. Hår var ingen hit men raggsockor av ull i minimala mängder knaprade de på i flera veckor innan de förpuppades. Och de bajsade rosa...

Jag har varit med om hur de har förstört dyra kavajer, vackra kjolar och snygga klänningar. De älskar ocså att bita mitt fram på kläder av någon orsak...
  • Anonym (kemist)
    Anonym (Deppig) skrev 2013-05-29 14:55:00 följande:
    6 månader!!!!!! 
    Herre gud nej, det orkar jag inte verkligen med.
    Men du som verkar jobba på Anticimex, varför finns det inte mer effektivare preparat?  Kan jag själv köpa in dessa från andra länder. Det ska inte behöva ta 6 månader för att bli av med vägglöss!!!

Som sagt, de riktigt effektiva preparaten är sedan länge förbjudna i Sverige med hänsyn till vår miljö (och riktigt giftiga förstås).
Svar på tråden Vem har erfarenhet av vägglöss??