• Astarte

Start GI!

Jag hänger gärna på här. Jag har ätit enligt GI en vecka nu, men jag ska erkänna att jag slarvat lite. Imorgon är det dags för vägning och det ska bli spännande att se hur det har gått. Jag tycker att det är lite svårt med allt man måste lära sig och det blir lite jobbigt att slå upp hela tiden, men man får hoppas att det är värt det till slut.

• Astarte

Jag 'r förvånad över att det är så pass billigt med GI. Jag har i flera år haft en fördom om att det ska vara så dyrt och det är delvis därför jag inte provat tidigare. Nu bestämde jag mig för att ge det en månad och det är ju inte dyrt alls. Alla grönsaker drar ner priset och så har jag gjort flera bön-biffar istället för kött. Gröt med linfrö till frukost och en omelett på ett ägg på kvällen. Egenbakat bröd när jag nu äter det.

• Astarte
    MoparEttan skrev 2013-07-28 16:07:17 följande:
    Ja det är faktiskt jag oxå hade med fördomar om det och där av inte börja heller först denna gång. Men de är ju inte farligt dyrt alls :) . Vad för gröt ? Skälv sakna ja brödet så mycket att ja läste lite om ett snabb bröd i Micron med mandelmjöl och har ätit det ganska mycket blir dock förvirrad på fiberhusk och va de nu mer heter vart hittar man de igenkligen har titta efter de i stor affärer men hittar det ej. Hur dant bröd gör du ??!

Fiberhusk vet jag inte, det har jag inte sett. Jag äter havregröt med en matsked linfrö på morgonen. Jag läste att bovetefrögröt skulle vara bra också, men jag hittar inte bovetefrön. 
  • Astarte

Jag har letat recept på matklubben.se och  hittat en del bra. Imorgon ska jag ha grönsakspaj utan pajskal till lunch. En sak som är lite jobbigt är att jag får stå och göra två middagar varje dag eftersom sonen (4 år) inte vill äta min mat. Han vill ha makaroner och falukorv, fiskpinnar och annat som barn gillar. Det enda vi kan enas om är köttfärssås, men olika tillbehör.

Svar på tråden Start GI!