Start GI!
Nu jävlar kör jag ! väger nu 122kg och fått totalt nog! nu ska jag ner igen mål vikt till en början åtminstonde 90kg! Sen får jag se men de är bättre än inget någon mer som har börjat ska börja !? och recept och tips hur bra som helst!
Nu jävlar kör jag ! väger nu 122kg och fått totalt nog! nu ska jag ner igen mål vikt till en början åtminstonde 90kg! Sen får jag se men de är bättre än inget någon mer som har börjat ska börja !? och recept och tips hur bra som helst!
Grattis till nystarten! Äter själv en mix av gi och lchf och mår jättebra av det. Men, har en undran...Vad ska man äta till sillen i sommar istället för potatisen? Känns svårt att ersätta den faktiskt...
Ja det har jag med funderat på! men de går inte att ersätta riktigt måste jag säga.
Mycket kan man ersätta men de går ju inte hehe , en liten mängd potatis? kanske? :P
Har nu gått ner 11kg dock lite fusk under midsommar tack vare att jag fyllde osv men jag har hållt mig från allt annat onödigt förövrigt :D så glad ! Bara hålla i !
Wow, bra gjort moparEttan! För mig går det segt, så himla sugen på godsaker hela tiden. Och jag kan inte springa pga hälsporre...Suck. Nu när semestern kommer blir det väl bara värre.
Hoppar in här :) tänkte börja med gi nu :) Hur går de för dig ts,? på hur lgång tid tog de att gå ner dina 11 kg?
Ja ca 5-6 veckor tror jag från att äta godis var och varannan dag så de vart nog en stor skillnad bara det :) . Det är svårt som fan det där med godiset men när jag är riktigt söt sugen burkar jag äta skinka som godis på kvällen hårt rökt för jag gillar plocket framför tv'n de är det dom är för mig men funkar inte de så cola zero brukar lugna mig lite iallafall. Eller lite salta jordnötter, men först går det ju fort med gi sen tar de lite längre tid nu går jag kanske ner 1kg i veckan ca. Hoppas de blir bättre med hälsporren
Så glad nere på 107kg nu de har inte ja vart på bra länge :D 15kg borta nu fan börjar inse själv nu att de är en del. Tar en stund att inse det själv man måste hinna med psykiskt oxå :)
Jag hänger gärna på här. Jag har ätit enligt GI en vecka nu, men jag ska erkänna att jag slarvat lite. Imorgon är det dags för vägning och det ska bli spännande att se hur det har gått. Jag tycker att det är lite svårt med allt man måste lära sig och det blir lite jobbigt att slå upp hela tiden, men man får hoppas att det är värt det till slut.
Ja lätt är det inte att låta bli att slarva jag gör det med en del men försökte i början iallafall i två veckor strängt sen va de midsommar och ja fyllde år så vart massa fusk då men trotts de så har ja gått ned en bra bit. Men detta räknande är sjukt svårt och ja räknar ju varje dag mycket med kalorikollen eller va den nu heter har man iPhone eller liknande kan man ladda ner den appen och skriva in va man äter eller scanna så får man upp kolhydraterna men man kanske inte kan lita på den till tusen men de har funkat för mig iallafall :) svårt är det men jag tycker allt de är värt de man lär sig mer och mer efter tiden vad man kan och inte kan äta :) lycka till
Jag hade första vägningen idag. Minus 2,3 kilo på en vecka, det känns riktigt bra med tanke på allt slarv. Nu är det bara resten kvar.
Så bra :) har du långt att gå ner eller är det bara några kilon du vill ner ?! :)
Jag har 18 kvar till drömvikten, men jag tar en dag i taget. Det är helt otroligt att jag kunnat gå upp så mycket på så kort tid (20 på 3 år).
Ja det är de bästa man kan göra och inte stressa fram bara för man vill ner fort. Men de går ju ganska fort ändå tycker jag . Jag vet hur det är jag gick oxå upp sådär blixt artat man fattar nästan inte hur de går till. Men nu är jag oxå på god väg och de känns bra ;)
Jag 'r förvånad över att det är så pass billigt med GI. Jag har i flera år haft en fördom om att det ska vara så dyrt och det är delvis därför jag inte provat tidigare. Nu bestämde jag mig för att ge det en månad och det är ju inte dyrt alls. Alla grönsaker drar ner priset och så har jag gjort flera bön-biffar istället för kött. Gröt med linfrö till frukost och en omelett på ett ägg på kvällen. Egenbakat bröd när jag nu äter det.
Ja det är faktiskt jag oxå hade med fördomar om det och där av inte börja heller först denna gång. Men de är ju inte farligt dyrt alls :) . Vad för gröt ? Skälv sakna ja brödet så mycket att ja läste lite om ett snabb bröd i Micron med mandelmjöl och har ätit det ganska mycket blir dock förvirrad på fiberhusk och va de nu mer heter vart hittar man de igenkligen har titta efter de i stor affärer men hittar det ej. Hur dant bröd gör du ??!
Okej , låter som något jag kommer prova :) alltid kul att prova olika saker på morgonen :)
Okej , låter som något jag kommer prova :) alltid kul att prova olika saker på morgonen :)
Jag har letat recept på matklubben.se och hittat en del bra. Imorgon ska jag ha grönsakspaj utan pajskal till lunch. En sak som är lite jobbigt är att jag får stå och göra två middagar varje dag eftersom sonen (4 år) inte vill äta min mat. Han vill ha makaroner och falukorv, fiskpinnar och annat som barn gillar. Det enda vi kan enas om är köttfärssås, men olika tillbehör.
Okej ska jag allt ta och titta. Vet hur det är får oxå laga två rätter men de får man väl stå ut med. De är då och då man har tur och lyckas göra lite liknande så man bara kan göra något annat tillbehör. Medans barnen hos mig säger mest usch ska du äta de där eller liknande hhe .