• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Går in i v 34 idag, 48 dagar till BF men det känns som att bebisen inte får plats där inne. Är något mörbultad, lyckades vurpa ner för en slänt på dagis men inte på magen som tur va men fan va pinsamt det är.. fröknarna såg helt skräckslagna ut när de kom en valross flygande....

• fru mia
    Stora My skrev 2013-07-10 15:55:42 följande:
    fru mia: Tur du inte landade på magen eller gjorde illa dig.

Ja, får hoppas att bebisen tyckte de va roligt att flyga lite ;)
  • fru mia

Härligt att han vänt sig!!! Min bb väska är nog snart klar men kommer på saker hela tiden som kan va bra att ha....

• fru mia

Välkommen petrina! Zayco: 45 dagar till BF :) kommer nog inte sakna magen...

• fru mia
    petrina skrev 2013-07-13 03:49:40 följande:
    Tackar. Fru mia , hur har din graviditet varit?

Besvärligare än mina tidigare graviditeter, mer av allt... usch va negativ jag låter ;) Hur mår du?
  • fru mia

Blir det ett stort bröllop Sara H ? Vi hade ett litet men blev så nervös att jag glömde brudbuketten :) om en vecka är du gift, coolt!

• fru mia
    Sara H skrev 2013-07-13 11:46:37 följande:
    Förresten, angående BB-väskan! Jag ska ju packa denna för första gången, så jag undrar hur ni andra gör? Packar ni era egna saker och bebisens kläder och skötsaker i samma väska, eller tar ni två separata - en till er själva och en till bebisen?

Har också allt i samma väska. Om jag lyckas stänga den...
  • fru mia

Förvärkar har jag en hel del, är sjukskriven för bla de men är det några särskilda andningsövningar ni gör? Har inte gjort några andningsövningar alls så kanske börjar bli dags?

• fru mia
    Sarus85 skrev 2013-07-14 11:42:00 följande:
    Jag och min man gick en profylaxkurs i helgen. Den var riktigt bra och kände att jag saknade något sådant till min första förlossning. Dock är det rätt dyrt. 2500 kr kostade det men det går att ta på sjukvårdsbidraget (om det nu heter så) om ni har sådant på ert arbete? Ett tips iaf :) Jag har bara sammandragningar men dem gör inte ont så vet inte om det räknas som förvärkar?

De är nog en tolkningsfråga vad som är sammandragningar el förvärkar. Jag upplever sammandragningar som när bara själva magen blir hård & förvärkar när det är lite mera "drag" i dom när det kommer mer från ryggen också.
  • fru mia
    Carror skrev 2013-07-14 19:21:58 följande:
    Bf+13 idag, någon annan som gått över tiden?

Nix, 44 dagar kvar till BF.. spännande, några känningar att de skulle vara på g?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?