• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-08-06 08:36:40 följande:
    Jobbigt med så mycket förvärkar fru mia. Men nu är det ju inte länge kvar. Kanske redan om en vecka, om man går efter hur man sa förr.

Har faktiskt tänkt på de du skrev :)
  • fru mia

Nu har jag äntligen prata med bm efter ännu en värknatt. Urinodlingen visade spår av gbs så förmodligen är de det som jäklas. Nån som haft de? Ska få dalacin (?) Under förlossningen & åka på kontroll när förvärkarna börjar igen. Jävla deprimerande....

• fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-07 13:06:59 följande:
    Ligger i soffan och har några lätta sd men fan inte mer... Kom igeeeeeeen nu! Märks det att jag börjar tröttna? :-P

Japp, förstår dig!!!
  • fru mia
    Carla300 skrev 2013-08-07 13:28:33 följande:
    Fru mia: Jag hade gbs med sonen. Fick åka in och stoppa värkar i vecka 27 och 32. Fick antibiotika första gången och det gjorde så värkarna slutade. Men gbs konstaterades först en vecka efter förlossningen när jag fick en infektion i livmodern. Skulle få antibiotika i dropp när dottern föddes med det gick så snabbt att jag inte hann få det. Båda barnen har varit helt friska ändå utan krångel. Imorgon ska de ta prov och se om jag har gbs också nu (hade det alltså också med dottern men fick inga värkar för tidigt). 27 dagar kvar till bf. 6 dagar tills han är färdig!

Vad skönt att de gick bra! Är lite orolig att inte hinna få dropp när det väl börjar så jag kommer nog åka onödigt tidigt istället. Infektion i livmodern lät inge trevligt, fick du ont?
  • fru mia
    Sarus85 skrev 2013-08-07 14:16:33 följande:
    Jag har haft gbs under denna graviditeten. Men fått antibiotika 3 gånger. Får inte du det nu Fru Mia? Sist jag kolla så hade det försvunnit men jag ska ändå få dropp på förlossningen. Carla samma här 27 dagar kvar! Hoppas på att det går fort. Längtar efter bebis nu. Har ni packat väskan? Jag har så svårt och veta vad jag ska ta med. Sist packa jag alldeles för mycket :)

Nix skulle bara ha under förlossningen enl läkaren...
  • fru mia

Vad han bråkar med dig Carla ;), hoppas han vänder sig rätt snart! Idag ska jag på kontroll på förlossningen, hoppas alla dessa värkar gjort någon nytta!

• fru mia

Känner mig gladare än vanligt, kontrollen gick bra. Om förlossningen inte kommer igång av sig själv så sätter dom förmodligen i gång på onsdag :) Det blir lättare att stå ut när man vet att de inte är så långt kvar :)

• fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-08 16:48:43 följande:
    hur kommer det sig att du ska bli igångsatt redan på onsdag?

Vet inte. Är på 11 dygnet med värkar till & från. Bara lite av tappen kvar & öppen lite grann. Dom diskuterade igångsättning redan i dag men det är bäst för barnet att vänta lite till. Fanns plats på förlossningen men fullt på bb. Jag hoppas de kommer igång av sig själv de är ju bäst både förmåga & barnet.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?