Inlägg från: Stumpan84 |Visa alla inlägg
  • Stumpan84

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-08-07 08:13:16 följande:
    Haha, jag funderar på det också, han kanske är enorm! SF-måttet ligger lite över medel just nu, men jag tänker att det utjämnar sig hyfsat i slutändan... Men det är ändå så pass att jag får svårt att djupandas när jag sitter pga att rumpan/ryggen är så högt upp. Att böja sig framåt när jag sitter är omöjligt. Samtidigt som det som sagt bökas riktigt långt ner... Idag känns livmodern liksom för trång...

Förresten, ni som helammat tidigare, och ni som tänker helamma denna gång, har ni nappflaskor redo? För mjölk från pumpning? Jag tänker helamma vår son om det funkar, men ifall amningen blir känslig och lättpåverkad av yttre faktorer kanske det är bra att ha flaska för mjölk t.ex. när man är bortrest och inte kan amma hemma i "lugn och ro"?

Jag ska helamma och kommer skaffa flaskor och pump men mycket för att jag vill att pappan ska känna sig mer delaktig denna gången. Det är hans första och jag anser det lika viktigt att han får första kontakt med barnet som jag. Visst det får man genom annat än matning men tror att matning kommer bli en stor grej för dom med. Plus att jag får chansen att vila då och då. Båda mina tidigare barn har velat ha mat varannan timme första månaderna
  • Stumpan84
    Sara H skrev 2013-08-07 08:41:38 följande:
    Tack för svaren! Dags att införskaffa en flaska. Jag tänker också på det du skriver Stumpan, att pappan också kan få den speciella närheten genom matning. Vad tänker du skaffa för pump?

Medela manuell. Testade avent med förra barnet men den funkade inte alls för mig och apotekets höll på att få mina bröstvårtor till att blöda!
  • Stumpan84
    Tack för svaren! Dags att införskaffa en flaska. Jag tänker också på det du skriver Stumpan, att pappan också kan få den speciella närheten genom matning. Vad tänker du skaffa för pump?

Medela manuell. Testade avent med förra barnet men den funkade inte alls för mig och apotekets höll på att få mina bröstvårtor till att blöda!
  • Stumpan84

• Stumpan84

• Stumpan84
    Sara H skrev 2013-08-07 09:53:49 följande:
    Ok, ska kolla in den.

Oj min telefon hängde sig så därför skicka den så många gånger :-P
    Sarus85 skrev 2013-08-07 11:14:19 följande:
    Jag hoppas också på att kunna helamma. Har en pump hemma från förra gången. Medela swing (?) tror jag? Den är elektrisk. Jag hade svårt att få igång amningen förra gången och fick först låna en pump på BB, men det var ju en sån superpump som skulle kosta flera tusen att köpa :). Men fick igång amningen och pumpade ibland och frös in så min man kunde ge ibland.

Jag hade velat ha en elektrisk men tycker dom är så dyra..
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-07 11:51:41 följande:
    Nu har jag äntligen prata med bm efter ännu en värknatt. Urinodlingen visade spår av gbs så förmodligen är de det som jäklas. Nån som haft de? Ska få dalacin (?) Under förlossningen & åka på kontroll när förvärkarna börjar igen. Jävla deprimerande....

Har lyckats slippa det alla graviditeter men vet att det kan starta förlossning om man har otur...
  • Stumpan84

Ligger i soffan och har några lätta sd men fan inte mer... Kom igeeeeeeen nu! Märks det att jag börjar tröttna? :-P

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-08 16:38:27 följande:
    Känner mig gladare än vanligt, kontrollen gick bra. Om förlossningen inte kommer igång av sig själv så sätter dom förmodligen i gång på onsdag :) Det blir lättare att stå ut när man vet att de inte är så långt kvar :)
    hur kommer det sig att du ska bli igångsatt redan på onsdag?
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-08 17:00:32 följande:

Vet inte. Är på 11 dygnet med värkar till & från. Bara lite av tappen kvar & öppen lite grann. Dom diskuterade igångsättning redan i dag men det är bäst för barnet att vänta lite till. Fanns plats på förlossningen men fullt på bb. Jag hoppas de kommer igång av sig själv de är ju bäst både förmåga & barnet.
    ahh okey men värkar så länge gör ju både dig och bebisen utmattad så kanske är därför? 

Idag är min bebis mer rörlig än någonsin! Ända sen igårkväll så har det varit fullt ös! Både revben och ljumske får ta så mycket stryk och min kropp är helt slutkörd! Jag är så öm så jag vet inte vart jag ska bli av! Kan man bli igångsatt pga rörligt barn? :P 
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?