99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Sara H skrev 2013-08-07 08:13:16 följande:
Haha, jag funderar på det också, han kanske är enorm! SF-måttet ligger lite över medel just nu, men jag tänker att det utjämnar sig hyfsat i slutändan... Men det är ändå så pass att jag får svårt att djupandas när jag sitter pga att rumpan/ryggen är så högt upp. Att böja sig framåt när jag sitter är omöjligt. Samtidigt som det som sagt bökas riktigt långt ner... Idag känns livmodern liksom för trång... Förresten, ni som helammat tidigare, och ni som tänker helamma denna gång, har ni nappflaskor redo? För mjölk från pumpning? Jag tänker helamma vår son om det funkar, men ifall amningen blir känslig och lättpåverkad av yttre faktorer kanske det är bra att ha flaska för mjölk t.ex. när man är bortrest och inte kan amma hemma i "lugn och ro"?
Jag ska helamma och kommer skaffa flaskor och pump men mycket för att jag vill att pappan ska känna sig mer delaktig denna gången. Det är hans första och jag anser det lika viktigt att han får första kontakt med barnet som jag. Visst det får man genom annat än matning men tror att matning kommer bli en stor grej för dom med. Plus att jag får chansen att vila då och då. Båda mina tidigare barn har velat ha mat varannan timme första månaderna