• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-07-01 17:32:12 följande:
    Belly Bandit är en maggördel som man kan/bör börja använda direkt efter förlossningen (om det inte blir kejsarsnitt såklart). Den hjälper till att stabilisera magen och ryggen, och hjälper dessutom magmusklerna att återhämta sig på rätt plats snabbare. Jag blev tipsad om den pga att jag har ganska lång rygg och lätt får ont. Och därför är det ju viktigt att få magmusklerna på plats eftersom de håller uppe hela bålområdet. Ska bli spännande att se hur den känns och funkar!

Ok, vad förnurligt!
  • fru mia

Fick en helt fantastisk present idag av min syster. En sån där gripklo med långt skaft som hon hittat i 10kr lådan på hemköp :) så nu Kan jag plocka upp grejer från golvet utan att krypa omkring :) så jäkla bra :)

• fru mia
    Zayco skrev 2013-07-01 23:00:26 följande:
    Vilken fiffig present Jag brukar skita i och plocka upp ifall jag tappar något pga att det är för jobbigt. Eller så ropar jag på min sambo hahaha. Så det är ju verkligen en toppenlösning!! 

A jag brukar vänta med att plocka tills de är tillräckligt mycket ;) Barnen är sååå avundsjuka på min present :)
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-07-02 07:08:44 följande:
    Vilken smart grej!

Ja de va verkligen klockrent :) undrar om alla hemköp har dom..
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-07-02 09:45:45 följande:
    Än så länge har jag inga problem att böja mig ner, men det är ju ändå 10 veckor och 5 dagar kvar för mig på papperet, så mycket kan ju hända tills dess... Ska hålla utkik på Hemköp!

Det gäller att va beredd ;) går in i v 33 i morron.. förr eller senare står man där & undrar hur tusan man ska få tag i skorna som ligger på golvet ;) så det var ju en bra start på dagen att slippa åka till dagis utan skor ;)
  • fru mia

Sara H: Har också mycket sammandragningar men vilar mycket & det gör stor skillnad. I går kväll var det ovanligt mycket men blev lite bättre när jag kissade, trots att jag inte var så kissnödig samt att försöka tänka på något annat. De va precis som att dom blev värre för att jag tänkte på deg hela tiden. Om du får mycket Sd så ta upp det med bm så det inte beror på något annat!

• fru mia

Idag har jag varit hos bm. Ska börja med niferex, trodde jag skulle slippa de även den här graviditeten men men.. trodde också att man började med kontroller varannan vecka efter 32 fullgångna veckor men nix, nästa kontroll om 4 veckor.. känns som lång tid.... Hur mår ni andra???

• fru mia
    Stora My skrev 2013-07-06 12:11:57 följande:
    Tips mot foglossning är att gå med korta steg, sova med kudde mellan benen, försöka hålla ihop benen vid uppstigning. Tycker foglossning framtill blir värre om man suttit länge. En riktig pina!

Håller med! Rekommenderar att prova crosstrainer om man har tillgång till de. Jag stod några minuter på min fast utan tyngd/motstånd & smärtan var borta ibland dagar. Nu vågar jag inte för alla förvärkar.
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-07-08 13:17:26 följande:
    Sitter på tåget och är på väg hem efter en aktiv helg på liseberg! Barnen är trötta men glada och jag har ont i både fötter, bäcken och det känns som att jag har grus i ögonen så allt som allt har jag haft minst lika kul! :-P

Åh va härligt! Fast en aning jobbigt gissar jag?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?