Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

fru mia: Grattis till flickan! Skönt ni mår bra. Ha det så bra!

• Stora My

Ring och rådfråga ändå.

Verkar som det är på gång i och med värk, ljumskarna osv.

• Stora My

Här händer det grejer...Spännande!

Mammamu: hoppas det går bra och lill*n inte vill ut än.

Carla: skulle ni inte kunna åka hem från bröllopet istället för sova över? Verkar ju kunna vara på g.

Oldy och Stumpan: verkar ju som det snart är dags.

Fru mia: hoppas flickan kryar på sig snabbt.

• Stora My

Carla: bra med barnvakt i närheten. Om det råkar vara dags i helgen så är ju barnen i rätta händer. Det ordnar sig alltid, när, om, hur det nu sätter igång.

• Stora My

Oldy: ja det är nog förvärkar, men någon nytta gör de ju, så snart är det ju dags.

Jag hade såna förvärkar någon vecka innan och några dagar innan. Men nu har jag inga känningar alls (kanske inte får några heller denna gång)

• Stora My

Jag var och handlade nu på morgon och hade problem ta mig runt affären. Det gjorde ont och ilade så nu tror jag lillen håller på fixera sig klart.

• Stora My

Visste inte att choklad kan sätta igång. Låter ju bra i fall att. Jag älskar choklad och kan äta hur mycket som helst.

Idag nedräkning - 3 veckor till bf. Har inga förvärkar för fem öre och bebisen sparkar och bökar på. Men tror ju de började 1 kanske 2 veckor innan sist.

• Stora My

Hur går det för er som haft känningar till och från de senaste dagarna?

Med mig är det bra. Har mycket sammandragningar och hoppas de har nån slags verkan där nertill också. Men det kanske bara förvärkarna har. Drömde en natt att jag var in på koll där det konstaterades att tappen var redo, så jag tänkte "nu kan det bli när som helst". Önsketänkande!

Jag mår bra så jag känner mig inte spyless graviditeten men är ju nu nyfiken på den lille. Fast på samma gång är jag nervös inför förlossningen, mest att det nog går snabbare denna gång och hur det då blir. Men nog är jag less denna väntan och har nedräkning 19 dagar kvar.

• Stora My

Oldy: med min första hade jag sk pinvärkar. Ett slags onda förvärkar som bara gjorde ruskigt ont, pinade mig, det ilade i magen (kan inte riktigt förklara) men som egentligen inte driver något framåt som vanliga förvärkar gör (de känner man trycker neråt, molvärker). Jag minns inte hur många gånger jag klockade värkarna och var på väg in och så stannade det av. Tror det började 2 v före bf. Kanske du har pinvärkar nu?!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?