Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Jag har också 2 månader kvar nu. Jag sover bra om nätterna men det börjar göra ont ligga länge på sidorna, kan än så länge ligga bra på ryggen.

På dagarna har jag mycket halsbränna och mycket sammandragningar som känns (men gör inte ont). Detta är tredje barnet. Spännande! Nedräkningen har börjat.

Angående att barnet vänder sig brukar ta tid som omföderska, kan ske just innan förlossning. Förra gången var min pojke nästan fixerad i v 36.

• Stora My

Tips mot foglossning är att gå med korta steg, sova med kudde mellan benen, försöka hålla ihop benen vid uppstigning. Tycker foglossning framtill blir värre om man suttit länge. En riktig pina!

• Stora My

Sara: roligt med bröllop. Gratulerar i förskott.

Jag gifte mig i 7:e månaden.

• Stora My

Nu har jag också gått igenom bebiskläderna och slängt i en maskin. Å vilka fina små kläder, blir alldeles förväntansfull.

Jag har 55 dagar kvar nu.

• Stora My

Carla: SKönt du känner du har koll på läget och fixat iordning det mesta. Hoppas det går bra hos tandläkaren. Du kanske kan lägga en kudde i svanken?

Jag har precis vikt in kläder i storlek 56 och 62 i byrån färdigt. Såg att jag bara hade en pyjamas i minsta storleken och en i 62 (undrar vart alla andra tagit vägen, trodde jag hade fler) så idag ska jag gå och fynda en till på rean.

Halsbrännan gör mig galen, annars är det bra med mig.     

• Stora My

Jag tar Gaviscone. Funkar bra men brännan dyker ju upp när som. Åker ingen längre sväng utan min flaska.

Blev tipsad av en kompis idag om Lindex amningslinnen. Har tänkt köpa en amningsbehå men hon menade linnet funkade så.

• Stora My

Använder du det utan bh under?

Jag blev lite skeptisk till det, för det var så min kompis hade haft och tyckte det var så bra. Jag tror jag behöver mer stöd, vet ju hur det var sist, när man bodde i bh:n under amningstiden.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?