• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Aha! Nej då :) den växte snabbt i början men sen har de känns som den stått stilla, fast den här uppenbarligen växt fast sakta. Sista veckan däremot har jag ju märkt att jag blivit väääldigt osmidig :) SF måttet ligger på nedre raden.

• fru mia

Har ingen helkroppsspegel men min man är så vänlig & upplyser mig ofta om att jag är väldigt tjock :)

• fru mia
    Carla300 skrev 2013-06-28 19:58:01 följande:
    Jag var till mvc igår och allt är bra med oss, förutom att han ligger med huvudet upp och fötterna ner. Han har fyra veckor på sig att vända men han har legat likadant sen vecka 16(!) så tror inte att han vänder sig. Blir vändningsförsök isåfall. Sf måttet är litet för att han ligger fel väg. Hoppas verkligen att han svänger sig men det är ett stressmoment just nu.

När ska du till bm nästa gång då? Kollar dom oftare eller känner du själv om han ligger kvar åt fel håll?
  • fru mia
    Mammaspärlaa skrev 2013-06-28 21:54:00 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Är precis i v32 med bf 30 augusti! Gick två veckor över tiden med min första... Hoppas jag slipper det denna gång:)

Hej! Ja gå över tiden i sommarvärmen är nog ingen höjdare :) hur gammal är din första?
  • fru mia
    Mammaspärlaa skrev 2013-06-29 08:51:28 följande:
    Fru Mia: min första fyller 3 en vecka efter bf. Typiskt om bebisen stannar kvar, tänk om de skulle få samma födelsedag:) av 368dagar väljer de kanske samma dag hahaha Hur många barn har du?

Ja men smidigt med båda samma dag! Jag har en 5 åring & en 3 åring. Med 5 åringen fick jag åka in på min 25 års dag men hon tog lite tid på sig så det hann bli en ny dag :)
  • fru mia
    Carla300 skrev 2013-06-29 09:30:32 följande:
    Fru mia: Här så ska man alltid till mvc i vecka 31, 33, 35, 37, 38, 39, 40, 41. Så nästa gång är i vecka 32+. Och så om bebisen inte är rätt väg när jag är 34 fulla veckor blir jag skickaf på vändning någon vecka senare. Bm kände hur bebisen låg men jag känner också att huvudet är uppe till höger och fötterna nere. Och just det att han legat likadant hela tiden är lite skrämmande. Vill verkligen inte bli snittad!

Ok! Då har ni nog tätare kontroller. Vi börjar med varannan vecka från v 32. Tex 32 34 36 38 40 41. Vändningar har jag ingen koll på alls.
  • fru mia

Köpte första babykläderna i helgen :) Har beställt ett babynest som kommer den här veckan förhoppningsvis & tvättat bärsjalen så nu börjar jag ha koll på läget :) Känner igen mig med halsbränna, samarin hjälper jättebra på mig, försvinner några minuter.

• fru mia

Har börjat packa bb väskan lite smått. Ganska skönt att slippa tänka på de när det närmar sig..

• fru mia
    Sara H skrev 2013-07-01 14:20:06 följande:
    Har de flesta kläderna klara, plus barnvagn, babysitter, bärsele, tvättlappar, spjälsäng och sängkläder+filt till säng och barnvagn. Kläder och textilier är nyinköpta, men prylar är köpta begagnade på Blocket. Mamma ska sy en skötbädd med blöjfack och jag (eller mamma, hon är duktigare!) ska sy ett spjälskydd av ett överkast vi inte använder, som jag tänkte trycka nåt mönster på. Babyskyddet (plus blöjor och allehanda skötgrejer då) är det som är kvar av de väsentligaste grejerna. Babyskyddet köper vi om ett par veckor. För egen del är det amnings-bh, och ev. nån amningstopp och inlägg som fattas. Har köpt en fin begagnad BellyBandit som jag ser fram emot att använda efter förlossningen, verkar vara riktigt skönt.

VI har det mesta från tjejerna men det är ganska roligt att handla lite i iallafall.. funderar på en ny barnvagn men vi får se..vad är en belly bandit?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?