99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Ja just det. Honung ska man inte ge. Och mangold.
Ja just det. Honung ska man inte ge. Och mangold.
Jag har blivit förkyld och känner mig helt slutkörd idag. Slog på en film, tog lillen i famnen och slumrade i soffan medan han sov och de större såg filmen. Hoppas verkligen jag mår bättre imorgon. Orkar inte vara hostig och mossig i huvudet.
Sommarlov! Storkillen har slutat på förskolan. Lite vemodigt men spännande med nytt till hösten. Lilla killen har fått en ny tand och det händer mycket nu. Han pekar på lampan och klockan, vinkar hej/hej då, vill bara ställa sig upp mot möbler hela tiden och tycker om att gå när vi håller honom i händerna. Hela familjen hostiga och snoriga men vid gott mod ändå. Hoppas ni andra har det bra. Några särskilda planer för midsommar?
Låter trevligt midsommarfirande. Vi ska åka till stugan. Det finns varken el eller vatten men det är ju en tjusning med det. Lilla killen har sju tänder nu. Han fick ju de första tidigt (tidigare än de andra). Bra jobbat av din mellanflicka. Min 4-åring cyklar med stödhjul men är lite rädd när den vickar så han vill inte cykla så mycket.
Hur mår du nu? Hjälper medicinen?
Och stortjejen din som vill hjälpa till handla. Alltid bra med en hjälpreda.
Vi hostar och kraxar än, kan ju bli en långdragen sommarförkylning men ingen har feber och alla är pigga ändå.
Trevlig Midsommar alla! Brrr så kallt i år. Här är det ömsom sol och regn idag. Vi fixar till en större sandlåda så barnen ryms lite bättre och så får vi springa in när det kommer en skur. Det blev ingen Midsommar i stugan, pga att lilla killen har feber och vädret. Han är pigg ändå, lite gnällig men orkar leka som vanligt.
Å dessa små sjuklingar. Vi hostar ännu allihopa men lillebror är feberfri nu. Denna vecka har varit upp och ner och nu är vår fina sova-hela-natten som bortblåst. Mitt i natten vaknar han, gråter massor och tillslut måste han få en vällingflaska för att kunna somna om. Vet ju det blir bättre när han kryar på sig men just nu är det tungt, jag är en trött mamma.
Det kommer gå bra Irmeline. Grattis förresten. Rolig tid du har framför dig nu.
Nu sover alla hela natten igen, sååå skönt! Allt bra hos er andra? Vi har det bra, har kurerat oss och lillebror tog sina första steg längs möbler i söndags.
Sarah: här försöker sig också killen på "fällkniv" eller björngångsställning. Har inte tänkt det är ett första steg på att ställa sig upp utan att hålla i sig men det är klart. Minns att storebror kunde ställa sig upp vid 9 månader. A blir 10 månader nästa vecka.
Oldy: spännande hon är på gång gå själv.