99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Var hos bm idag, bäbis ligger långt ned och är fixerad! Men inga värkar eller känningar utöver min följeslagare foglossning:)
Var hos bm idag, bäbis ligger långt ned och är fixerad! Men inga värkar eller känningar utöver min följeslagare foglossning:)
Hmm täta värkar som gjorde svinont vid tretiden, började med att jag mådde jätteilla och det molade som bara den i mage å rygg. Fick ont ca 30-60 sek ca 5 st ggr på en kvart. Blev jättebajsenödig ( ursäkta info ) och gick på toa.. Fick en lika dan värk till- shit hade glömt hur ont det gjorde... Och nu är allt som bortblåst... Inte en värk i sikte och inga känningar alls:( plockar fram en påse godis istället....
Hej Carla 300! Ja du nu är jag i v 40 känner möjligtvis av lite svag mensvärk då och då men inget mer än det... Jag hade mkt knepigt humör igår- jätteledsen över en obetydlig sak och superirriterad av att cocacolan inte var tillräckligt kall.. Ja sen var jag ju ganska trött på min egen vikt och att jag knappt kunde ta mig upp ut soffan utan assistans från min man hahaha
Hoppas denna dag blir bättre och att lite värkar med tillhörande förlossning kommer igång:) hur mår du idag?
Hej alla! Måtte denna bäbis komma ut snart innan jag äter ihjäl mig! Är så sugen på allting fast jag precis ätit! Hur ska detta gå? Känner ingen tillstymmelse till värkar, bara mensvärk och ont i ryggen samt min härliga vän foglossningen..;) bf om 3dgr....
Stora My : hoppas innerligt att nåt är på gång annars vet jag inte vart detta ska sluta:) jag äter oxå massa choklad och dajm... Det gör mig ju inte mer smidig och lätt... Kommer kanske att rulla in på förlossningen...:) Jag är inte så lång nämligen och har en väldigt fin men stor mage... Hoppas du får lite känningar snart, det kan ju komma närsom för dig med. Är det första barnet för dig?
Carla300 jag hade också sammandragningar och ont igår som kom i intervaller, trodde det skulle komma igång men tji fick jag - allt stannade av och jag sov som en stock inatt och vaknade utan minsta känning:(
Var hos bm idag och hon sa att jag skulle räkna med att gå över tiden iallafall en vecka - tjoho! Så nu börjar jag att planera vad jag ska hitta på för grejer nästa vecka. Projekt 1 blir att måla om en hylla! :) bf är imorgon.... En heel vecka till känns långt!!
O nej!! Bf +1 och jag har börjat bli deppig.... Trodde faktiskt inte jag skulle gå över :(
Hade värkar igår kväll och trodde att det skulle dra igång! Men nä, somnade som en stock och vaknade utvilad och smärtfri:) känner lite press då sonen fyller år på onsdag och ser så fram emot tårta och paket... Blir det ingen bäbis idag så får jag hålla igen tills på torsdag iallafall :) av alla dagar på året så kan de väl få varsin dag:)
SaraH 2 ja vad är oddsen för det? Hahaha det är inte så mkt man kan göra åt det! Har börjat få sammandragningar igen dom går ut över ryggen ... Får se vart det tar vägen :)
Hur känns det för dig?
Hej! Här har allt stannat av! Det är verkligen retligt dessa förvärkar som sätter hopp att det är på gång! :) så svårt att inte kunna påverka nåt! inatt tänker jag iallafall försöka knipa så att barnen får varsin födelsedag :) tårtan är bakad och sista presenten inslagen. Bäbisen och värkarbetet får vänta tills på torsdag:)
Stora My: storebror är 3 år och så glad över sin födelsedag :) tårta på sängen och presenter! Jag är glad över att vi inte åkte in på bb inatt! Jag har sovit som en stock men önskar värkarna tillbaka imorgon! Skönt att din bäbis fixerat sig! Har du några känningar?
Carla300 oj det låter verkligen som att nåt är på gång hos dig! Hoppas det kommer igång ordentligt!
Idag fick jag en hinnsvepning av bm, det gjorde inte direkt ont.. Öppen 2 cm och mjuk tapp, hoppas att det bidrar till ngt! Men jag känner inget ännu...
Carla300... Samma här vaknade utan någon känning, lite mensvärk bara... Svårt att hålla humöret uppe- vill oxå ha bäbis nu! Känner mig otroligt stor och otymplig och trött! Orkar inte ta mig för något!
Lilla My hur går det för dig?
TheresemariaH: nu har det gått till det stadiet att vänner tar sig rätten att skicka sms och skriver på fb för att fråga om det inte kommit nån bäbis ännu! Den frågan borde vara förbjuden såhär i slutskedet!!:)
Carla hoppas det!!
Lilla My: jag gick så i 3 dygn men min son, pinvärkar var 6:e till 10:e min. Hoppas innerligt att det sätter igång ordentligt för dig! Det kommer säkert igång ordentligt idag! Vet du om du är öppen nåt?
Stora My- jag känner ingenting, trodde hinnsvepning skulle göra susen... Men inte... Bäbisen verkar trivas alldeles ypperligt inne i magen! Jag har dock gått upp 25 kg drygt - helt galet! Hur är det möjligt??? Jag orkar knappt med mig själv längre ... är helt rynkfri då skinnet är hyperspänt över kroppen hahaha Snälla bäbis kom ut nu!
ThereseMH ytterligare 2 " har det kommit nån bäbis"-samtal inkom idag! :)
Men hjälp vad det händer grejer!! Grattis stora My!! Så underbart!
Carla- lycka till!! Blir säkert en bäbis för fig idag också!
Grattis Carla!! Äntligen och så underbart!
ThereseMariaH: nix jag är kvar och inga känningar alls! 8 dagar över bf!!! Hur lång tid ska det ta tro??:)
Usch är lite Depp, hade värkar sen igårkväll med 10 min mellanrum hela tiden fast de ökade inte i intensitet. Fick åka in på fl för koll och fick åka hem igen vid 12 idag då jag bara var öppen 1 cm!! Allting bara stannade av och nu Har jag bara en värk i timmen ca..aAahhhhh jag blir gråtfärdig av detta utdragna och sega arbete....
ThereseMarieH- jag fortsätter med min låååånga latensfas.. Suck ... Oregelbundna värkar sen i lördagskväll... Mest på natten ca 1 i halvtimmen, onda onda värkar. På dagen är det mellan 45 min o en timma.. Inget direkt händer, enl bm var jag bara öppen dryga 2 cm idag:( har ställt in mig på att bli igångsatt till helgen, då har vi iallafall ett slutdatum;)
Stora My! Jag är på bb med världens vackraste dotter! Hade en superbra förlossning! Öppen 10 cm och ska bara krysta när min livmoder spricker!! Bäbisen visar sig ha axeln och armen ut genom såret- akut snitt:(
Tack gode Gud för det!! Men vilken lycka att få bäbis trots allt kram