Inlägg från: Mammaspärlaa |Visa alla inlägg
  • Mammaspärlaa

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Hej! Får jag hoppa in här? Är precis i v32 med bf 30 augusti! Gick två veckor över tiden med min första... Hoppas jag slipper det denna gång:)

• Mammaspärlaa

Fru Mia: min första fyller 3 en vecka efter bf. Typiskt om bebisen stannar kvar, tänk om de skulle få samma födelsedag:) av 368dagar väljer de kanske samma dag hahaha
    Hur många barn har du?

• Mammaspärlaa

Jag var hos bm förra veckan, bebben låg då med huvudet upp vilket jag fattat då det känns ibland som att den kommer att sparka sig ur snippan! Bm sa oxå att om den inte vänt sig till nästa vecka (då är jag i v33) så bokas det tid för vändningsförsök. Men jag har läst att om man är omföderska så kan det dröja innan sista veckan att bäbisen vänder på sig. Vad tror ni?

• Mammaspärlaa

Med min pojk som jag var gravid med kände jag inga sammandragningar och undrade hur jag skulle känna igen dom om dom kom... Men nu andra gången så vet jag hur det känns. Det gör hemskt ont i sidorna och hela magen blir stenhård.. Det känns väldigt obehagligt tycker jag. Idag har jag haft många sammandragningar, tänkte lägga mig i ett varmt bad och se om det blir bättre.., är i v33 nu, är det ngn annan som har mkt sammandragningar? Vad brukar hjälpa när ni har ont?

• Mammaspärlaa

V33 exakt idag ... Har oxå märkt av att jag blivit extremt trött det sista och väldigt tung... Dagens värme gjorde mig dessutom helt orkeslös! Jag sov middag en timme och det var nog nödvändigt:)

• Mammaspärlaa

Funderar oxå på hallonbladste men önskar lite info kring för och nackdelar.. Någon som vill dela med sig av info/erfarenhet? :)

• Mammaspärlaa

Carla och sarus är det i allmänhet bra att dricka hallonbladste ex vid riklig mens eller annat eller är det just vid förlossning? Finns det några nackdelar med teet?

• Mammaspärlaa

43 dagar kvar innan lillan är här. Var på sjukhuset igår och fick ctg och ultraljud på bäbisen då jag under två dagar haft mycket lite fosterrörelser. Allt var bra på kontrollen och bebisen var normallång och normalviktig, ca 2.5 kg. Skönt att höra. kändes bra att vi åkte in då jag hade börjar oroa mig och inte kunde släppa det eftersom jag märkte sån markant skillnad. Nu är allt som vanligt igen med mycket liv och rörelse! Hur går det för er andra därute?
    Grattis Carror till din bäbis!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?