99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Åh va spännande att följa er som inte har så långt kvar till BF
Åh va spännande att följa er som inte har så långt kvar till BF
Vid min förra förlossning tog jag ryggmärgsbedövning och jag känner mig jätte nöjd med den och tar den gärna igen :) Använde även lustgas men fick den aldrig att fungera på ett bra sätt... Får man till den rätta knycken så kommer man nog långt med den men jag är öppen för förslag, har ni något annat att rekommendera? ;)
Hallå där! Här är jag :) Sambon har semester och vi har dagarna fyllda med fix i huset, måste ju passa på innan liten kommer till världen ;) Så när kvällen kommer och man kan slappna av och förkovra sig i vad som hänt under dagen så... Somnar jag tvärt!
Nu har jag legat vaken en timma (kl är fyra) och jag kan inte sova, sonen och sambon snusar sött så vad lämpar sig bättre än att glida in och se vad ni har för er :(
Det verkar vara lite på G i tråden!
Är jag sist ut av alla tro?
Jag ska ha den 13 okt och jag har inte sett att någon är efter mig...?
Oldy Jag är helt övertygad om att du blir sjukskriven! Hade foglossning men min första från v 23, var sjukskriven till 50% ett par veckor men det slutade som du beskriver det nu -Ont så man gråter, blev sjukskriven till 100% fram till BF. Inga problem alls :)
Himmel så spännande!! Det känns som ett rafflande slut i en bok eller film när man läser vad ni skriver :) Ni är såååååå nära målet allihopa! Jag har 65 dagar kvar till BF känns väääääldigt långt kvar när jag läser i tråden men den som spar han har... Haha eller ngt ;) Stort lycka till och hoppas att allt går bra för er!
Härligt Fru Mia!! Ett stort lycka till och hoppas att det drar igång ordentligt nu
Hello everyhopa!
Skulle på vanlig rutinkontroll hos BM igår och påtalade att jag hade haft SD som kändes av (är i v 32) hon skickade mig till ett överfull förlossning som var gulliga att kolla upp mig... Vid UL konstaterades det att tappen endast var 0,5 till 1 cm! Två läkare kollade och det blev liggande tranport och blåljus till Eskilstuna då vi inte har ngt prematur avd i Nyköping. Blev ordinerad sängvila med undantag för toabesök.
Imorse gjordes att nytt UL och det konstaterades att tappen var 3,5 cm?! Jag fattar ingenting... Nu ska en ny bedömning göras imorgon så fortsättning följer...
Fru Mia: Hemma igen!!
Ingen är gladare än jag :) Fick komma hem igår efter att läkaren "friskförklarat" mig... Enligt henne är tappen inte påverkad alls?!
Fattar fortfarande ingenting och det känns tråkigt att förlossningar inom samma län baktalar varann...
Kontaktade FL hemma i Nyköping och ska in på koll om drygt en vecka igen, vilket E-tuna ej tyckte var nödvändigt.
Det känns bra!
Men nog pratat om mig nu, GRATTIS Fru Mia till er lilla prinsessa!! Skönt att allt gick bra :) Tänkte faktiskt på dig när jag var inne på FL, riktigt häftigt att vi var där samtidigt!
Hoppas att febern ger med sig nu så ni får åka hem med er lilla skatt!
Då får vi se vem som står på tur ;) Det verkar röra på sig i tråden och vara dax på lite olika håll... Ett stort lycka till alla goa i tråden!! Jag har bestämt mig för att vänta med FL ett tag till iaf ;)
Kram!
Hej Elin8401!
Jag har 55 dagar kvar till BF och jag kan bara säga att från 99 dgr tills idag har det gått rätt fort ändå ;) Och jag känner att det kommer gå fortsatt ganska fort fram tills dom sista fyra veckorna... Då blir det riktigt tungt så upplevde jag det med min första iaf :) Men det är klart att det kan ändras ;)
Är det ditt första barn?
OMG! Här är man lite frånvarande ett tag och jäklar vad det har hänt grejer!!! Ett stort grattis alla ni som sitter med era små skatter i famnen
Jäkla mobilinlägg!
Inser nu att det jag skrev som svar till dig Fru Mia inte är med...
Jodå, här går jag och drar med fortsatta sammandragningar dagarna i igenom, har numera klippkort på förlossningen ;)
Det verkar hålla sig stabilt och jag håller tummarna för att det gör det två veckor till så jag slipper E-tuna sen får bäbben jätte gärna komma
Nej jag har inte träffat henne, kanske det som är felet ;)
Va skönt att allt ordnat upp sig för Lill skruttan tillsist och att ni är på banan igen :) Man kan bli förtvivlad för mindre!
Åh Elsa tycker jag är jättefint! Ett av mina favvo namn :)
Åh va underbart att hoppa in här lite då och då och se att bebisarna äntligen valt att titta ut!
Grattis till alla små underverk
Fru Mia: Här är jag, ingen bäbis ännu... 12 dgr till BF, inte klokt va tiden går fort!! Kan bero på att det är andra barnet kanske ;) Känns som om det är evigheter sen du fick barn :) Ser i tråden att det verkar vara bra med alla, är det bara jag som går och väntar in en härlig förlossning?
Då ansluter även jag till amningsgänget ;) Igår morse kom vår älskade lilla dotter till världen
Tack så mycket! Jo allt gick bra :) Gick med förvärkar till och från hela dan och kl två natten mot lördag drog det till ordentligt som tur var hade jag fått en sovdos och var kvar på FL efter ett kontrollbesök (då öppen fem cm) för sen var det bara att köra på! Klockan fyra är hon född så det gick undan ;)