Inlägg från: MammaMu74 |Visa alla inlägg
  • MammaMu74

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Hallå alla mammor i väntans tider! Har 86 dgr kvar till BF, kanske är lite sent att hänga på här i tråden?

• MammaMu74

Åh va kul! Tack så mycket Stumpan84 :) Nej jag väntar vårt andra barn, har en son som blir 2 till hösten. Ska ta och läsa ikapp i tråden, får väl bli nattlektyren då jag har svårt att somna om när jag varit på toa ;) Är det ditt första barn?

• MammaMu74

Hm.. Snopet som attan när man inser att endast ett par ord kom med i hela inlägget tidigare idag... :( Mobilen är tydligen inte att lita på!

• MammaMu74

Fru Mia: Har du fått barn på Nyköpings lasarett förut? Har bara positiva erfarenheter sen min förra förlossningen :) När har du BF?

• MammaMu74
    fru mia skrev 2013-07-25 19:58:28 följande:

Japp 2008 & 2010. Känns tryggt där. Har BF 27 augusti. Bor några mil från Nyköping så vi hamnar automatiskt där med ultraljud & allt.. När har du BF?

Du är ju snart där alltså :) Jag har BF den 13 oktober så det ett tag kvar ;)
  • MammaMu74
    fru mia skrev 2013-07-25 20:12:26 följande:
    När födde du i Nyköping?

Min första kom 2011 Glad
    Var inne på FL under natten då jag vaknade med kraftig värk i magen, blev lika bra omhändertagen som vanligt!
    Det tråkiga var bara att det var kolsvart utanför entrén och telefonsystemet var under all kritik (fattade inte hur man skulle göra) och i en trängd situation, ensam i mörkret underlättade inte när man skulle gissa sig till hur det fungerar... MEN jag ringde upp till FL från mobilen och barnmorskan kom och hämtade mig GladGladGlad

• MammaMu74
    fru mia skrev 2013-07-26 11:48:02 följande:

Tur man har mobil :) mår du bättre nu? Läste i sn att dom har fullt nu i sommar men kunnat ta emot alla som hör dit i iallafall men var åker man annars? Eskilstuna?

Ja eller hur! Det är bättre idag, är ordinerad vila och hoppas att det bara är foglossningen som spökar... Skulle det fortsätta så ville dom lägga in mig och ta prover så nu håller jag tummarna för att allt släpper så jag kan fortsätta njuta av min graviditet.
    När jag var inne så hörde jag BARA en tjej till som var mitt uppe i förlossningen men jag har också hört att det har och är fullt upp och att dom saknar personal på förlossningen.
    Min granne som fick barn i aug förra året (det var lika fullt då) var det sista paret in, dom efter fick åka till Norrköping då det var fullt i Eskilstuna... Kan väl känna att jag föredrar vägen till Norrköping!
  • MammaMu74

Fru Mia: Haha ja så tokigt det kan bli! Förstår att det blir Södertälje för er del då, håller tummarna för att det inte är fullt i Nyköping när det är dax för er!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?