Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Coca-Cola och choklad åker ner i större mängd än normalt nu. Men utöver det äter jag väl ganska bra mat. Är dock inte så jättenoga med vad jag stoppar i mig nu sista veckorna. Har ändå bara gått upp ca 5kg och att gå och vänta på bebisen är lagom tråkigt så orkar inte fokusera på maten också:p

Nu är Me&I partyt över så nu får ungen komma! Varsågod:D

• Carla300

Trodde faktiskt att det var på gång inatt. Fick som vanligt fövärkar efter "färdknäpp" igår men de brukar alltid försvinna när jag somnar. Den här gången var de kvar 5 timmar senare när jag vaknade. Jag mådde samtidigt lite illa och hade typ frossa. Två timmar, flera toalettbesök och en banan senare somnade jag äntligen om. Tredje natten jag legat vaken nu utan orsak. Förvärkarna inatt var så milda att jag lätt hade sovit igenom dem men jag har tydligen fått sjukt svårt att somna om!

Besvikelsen när man vaknar och inser att allt är som vanligt... Varning för tant med dåligt humör här...

Hur är det med er idag?

• Carla300

Jag brukar kunna reagera på fullmånen så det är nog förhoppningsvis den som bråkar. Vill inte fortsätta med så här dåliga nätter!

Allt var bra vid dagens mvc besök. Huvudet ner, hjärtljuden lät färdiga för förlossning(?), lågt blodtryck och bra järnvärde. Gått upp lite mindre än 5kg sammanlagt. Hoppas att jag inte behöver komma dit nästa vecka!

• Carla300

Hm... Mitt ben fick just fnatt. Kändes som att det skulle falla av när jag stod på det. Har haft samma känsla en enda gång förr och det var samma dag som förlossningen med dottern startade. Gissa om jag försöker koppla ihop det och önskar att det är likadant nu fastän det nog bara var ett sammanträffande. Någon slags foglossning är det fråga om. Roligt när man hittar "tecken" och så händer det ändå ingenting...

• Carla300

Jag har hört om flera som foglossningem blivit bättre hos när bebisen fixerat sig. Men här har jag fått lite foglossningskänningar nu sedan igår. Tur att jag inte behöver ha det länge!

Jag sov två timmar nu på eftermiddagen. Så skönt! Nu är humöret lite bättre:)

Idag är det fyra personer som frågat om jag har några känningar! Har väl haft lite mer sammandragningar än vanligt men skulle inte kalla det känningar. Om man sägrr åt någon att man har känningar och sen tar det ännu tre veckor innan bebisen kommer så är det inte så roligt...

• Carla300

Hej! Hur är det med er?

Jag har kunnat somna om inatt. Skönt! Men vaknade utan minsta lilla känning på att något skulle vara på gång. Inte en sammandragning i sikte. Suck. Lite trött är jag ännu för dottern vaknade omänskligt tidigt...

• Carla300

Jag har gått på en stor loppmarknad i fyra timmar idag och skuffat syskonvagn med 28kg ungar i men ändå inga känningar alls annat än ont i hälarna... Mitt humör och tålamod börjar ta slut. Vill bara ha ut ungen NU! Envisa barn som inte vill ut... Hoppas att vi alla inte går över tiden i alla fall!

• Carla300

Ja, 9 dagar kvar nu till bf för min del. Det är ju egentligen inte mycket alls men när man är beredd på att bebisen kan komma när som helst så känns det nog som ganska lång tid. Han kan ju komma idag eller om 23 dagar. Lite frustrerande att inte veta.

Har fått sova inatt igen. Skönt! Idag skulle jag bra kunna tänka mig att föda barn:)

• Carla300

Har ny taktik för att dagarna inte ska kännas så jobbiga. Har inplanerat en massa skoj så jag helt enkelt inte hinner sitta och vara sur över att ungen inte vill ut ännu. Måste ta och göra dagarna lättare för mig på det sättet för det kan ju vara ännu 23 dagar kvar för min del, kanske till och med några dagar längre än så också! Har ni några tips på saker man kan göra så länge man väntar? Har börjat bygga ett 1000 bitars pussel så dit får jag kanske några kvällar att gå;)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?