Inlägg från: Cadencee |Visa alla inlägg
  • Cadencee

Hur ska jag minimera amningen?

Jag har en son på 2 månader. Jag kommer eventuellt att börja jobba när han är 6 månader (om jag får någon av de tjänster jag sökt). Hur ska jag göra för att lättast minska på amningen för att sedan ha slutat när han är 6 månader? Vill ej amma alls när jag väl börjat jobba då jag kommer jobba någonstans mellan 80-100%.

Har ni några tips? :)

• Svar på tråden Hur ska jag minimera amningen?
  • Cadencee

Flaskan tar han då jag pumpat ibland så att sambon kunnat mata så det går bra.

• Cadencee

Okej det låter ju som det inte vart något problem då :)

• Cadencee

För att jag inte vill amma när jag väl börjar jobba regelbundet. Och som det ser ut nu så vet jag ju inte om jag kommer börja jobba regelbundet till hösten eller bara strötimmar. Men blir det bara strötimmar så kommer jag från 6 månader att trappa ner amningen ändå.

Om jag utgår från mig själv så kommer amningen bara stressa mig om jag jobbar regelbundet och då är det bättre för hela familjen att trappa ner anser jag.

• Cadencee
    m0desty skrev 2013-05-27 21:59:33 följande:
    Vi började ge gröt och puréer från fyra månader och det var jättebra för dottern vars mage krånglat en del innan. Vid sex månader ammade jag bara på morgonen och till natten. Det kan du fortsätta med sedan när du jobbar också.
    hur kunde en dags matintag se ut för henne? :)
Svar på tråden Hur ska jag minimera amningen?