Vi som nyss plussat med ÄD
Lelle, räknat på de tiderna du angav så har du en dubblering på lite över 72 timmar. Fortfarande inom normalspannet, men i övre intervallet av vad som anses normalt.
Caspianne. det suger att man ska behöva fixa allt på egen hand och inte kan räkna med speciellt mycket hjälp på vägen. Räknar mig som lyckligt lottad ändå för att jag har vanan inne att stångas mot sjukvården och myndigheter. Har en lång historia bakom mig av sjukskrivningar och diverse utredningar i vården så har fått lära mig den hårda vägen att alltid vara påläst till tänderna och kräva mina rättigheter som skattebetalare och medborgare. Ju mer du själv kan, desto svårare är det för läkare och administrativ personal att dribbla bort dig med vackert snack om att det inte går och att regler säger si och så - trist, men sant.
TyckOmMig - visst är det så att värdena är individuella. De flesta siter som pratar om HCG värden säger också att det individuella värdet i sig inte är så intressant, normalspannet är rätt stort vilket ju Caspiannes tabell ovan visar. Det som är viktigt är att ökningen håller sig inom vad man kan förvänta sig utifrån den egna nivån.