• TyckOmMig

Vi som nyss plussat med ÄD

MrsCecilia-jag är alltid halvkass i magen stackars mina två inneboende men jag tycker ändå jag har en relativt bra mage nu i förhållande till innan ET och fram tills 22/5 då jag varit toxinförgiftad av ett penicillin jag tog mot en tandinfektion i början på februari.Konstant diarre i 3 månader trots olika penecillin mot det de bet inte på toxin A & B  innan jag fick hjälp på Infektionen sjukhuset med donation av feces av anhörig.Sådant dom pratar om på Aktuellt igår bla.Inte nice vill jag lova men det är nog ganska vanligt att magen blir ur balans någongång kanske omställningen sen du varit på semestern i Italien?!Lycka till imorgon.För det är väl imorgon du ska göra KUB?

• TyckOmMig

pili-lycka till med ditt KUB imorgon med och härligt för dig att snart ha fasat ut medicinerna helt!

• TyckOmMig

pili-härligt med  KUB som gav bra siffror och blodvärden ytterligare en milstolpe avklarad jag var helt upprymd efter det att jag fått se mina små två inneboende fick massor med fina bilder med hem som vi kikar på varje dag tills RUL om ett par dagar!

• TyckOmMig

Fröken Bus-mitt första VUL akut  var i v 5+6 pga av blödningar man såg då två identiskt stora hinnsäckar.

Sen hade jag VUL hos min egen privata läkare tid som Riga ville i v 6+5 och då såg vi hjärtaktivitet på båda embryona-lycka.

VUL nummer 3 gjorde i v 8+3 då man ville det på akuta KK för uppföljning efter blödningarna och då mätte man embryona och såg att de var så stora som sig bör för tiden och allt såg bra ut.

Sen har jag gjort KUB v 12+3 och fick högsta poäng på båda tvillingarna ingen gladare än jag då jag i min förra graviditet oxså väntade tvillingar men ena dog och det blev helt missvisande blodvärden och jag fick hög risk för DS och FVP som följd-dock föddes en frisk flicka.

Nu vänta RUL om ett par dagar är i v 18.

MrsCecilia-tänker på dig imorgon för kommande VUL kan tänka mig att tiden sniglar sig fram.Du har som andra skrivit kämpat så och är värd att det inte ska behöva vara något allvarligt.Kram på dig.

annaba-så ledsen för din skull att det inte blir denna gången -styrkekramar och ta hand om dig.

• TyckOmMig

Var på RUL igår och allt såg perfekt ut än så länge.Jämnstora bebisar som följer mönstret för tiden och vi fick reda på att det är två flickor!

• TyckOmMig

Fridolf87-hcg ökningen ser man ju på Clearblue Digital jag fick 3+ där fort men jag satte in två oxså!Säkrast är ju att ta blodprov med jämna mellanrum vilken Riga oxså krävde.

Väntar tvillingflickor v 21.

Hönsmorsan-vad menar du med p?Riga rekommenderade mig vitamin C och Magnesium vid blödningar.

• TyckOmMig

Hönsmorsan-maila Riga och fråga igen antagligen vill dom att du ska öka progesteronet kanske eller progynonet bägge börjar ju på p...jag fick öka dessa oxså.Lycka till!

• TyckOmMig

Fröken Bus-jag väntar ju oxså tvillingar och är i v 23 nu.
    Det skiljer sig lite har jag noterat från landsting till landsting hur/när man går hos SPECMVC.
    Jag har varit på ett läkarbesök redan på SPEC MVC och var då i v 14 först.Bara samtal den gången.Sen nu ska jag på NOTCH UL TUL i v 25 nästa fredag.Här i mitt landsting har man ett speciellt pm att följa eftersom vi gjort ÄD.Jag fick även lyssna på hjärtljuden på MVC i v 15 vilket numera är bortplockat och extra blodtryckskontroller lägger man in-jag var i v 20 på MVC för detta.
    Allt ok än så länge hoppas det förblir så.

Härligt att läsa att så många lyckats sista tiden.Försök njut det gör jag!Trots att det börjar bli lite tyngre redan!

• TyckOmMig

Varit på NOTCH UL/TUL igår och allting såg väldigt bra ut tom tvillingflickorna var exakt lika stora hela 644 gr i v 23+3!
    Fortsatt trevlig helg på er!

• TyckOmMig

vivela-NOTCH UL gör man då man gjort ÄD enligt vårt landstings pm de går efter.Man kollar flödet mellan mig och barnet/barnen sen TUL gör man alltid då man väntar två med regelbundna intervallet beroende på hur det ser ut varje gång!

• TyckOmMig

Callimero-jag har valt att vara öppen med att jag gjort ED speciellt MVC BVC och NEO/BB har varit är väldigt förstående och lyhörda inför just mina erfarenheter sen kan det nog också bero på att jag är flerbarnsmamma till så pass många egna barn sen tidigare...

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD