• pili

Vi som nyss plussat med ÄD

Nej, va jobbigt Vivela med blödning. Stor styrkekeam till dig. Jag har aldrig kommit så långt som v 10 så mina råd är begränsade. Vila verkar vara sundaste valet men flera här i tråden har ju nämnt C-vitamin som direkt åtgärd när det börjar blöda. Kan du öka progesteron oxå? Jag hoppas verkligen att det avtar snabbt och att det är sköra slemhinnor som spökar.

• pili

Bra strategi vivela! Vila och vitkål och mer utrogest kommer att få stopp på blödningen ska du se.

• pili

Vivela: fint att du kunde boka in på VUL trots helgdagar och att allt ser bra ut! Bra att du intagit soffan nu. Det har jag också men bara av den anledningen att jag precis vrickat foten. Ajaj. Är det inte det ena så är det det andra Hej Myran! Välkommen hit. Skönt att din graviditet också gått vidare trots blödningar. Det verkar mycket vanligt med blödningar vid ÄD men trots det så hamnar ju hjärtat i halsgropen lika hårt när det händer. Och hej alla i tråden. Hoppas allt är bra.

• pili

Hej! Börjar undra lite om klantighet är ett symptom. Nu har jag både vrickat foten och skurit mig i fingret inom loppet av några timmar. Jag trodde inte att man fick snömos i huvudet så här tidigt...

• pili

Aha Jenkins, det är de konstgjorda hormonerna som gör att man blir virrig. Då ska det bli skönt att trappa ner småningom även av den anledningen. Hoppas att allt är bra med er alla idag och att läget är stabilt för dig Vivela.

• pili

Jobbigt MrsCecilia med bruna flytningar. Vila dig och avvakta läget. Jag tror inte det är någon fara. Kan vara rester från din förra blödning eller proggisarna som river med sig lite. Jag hade brunanflytningar i tre dagar i vecka 4 och plussade därefter. Styrkekram till dig och lycka till på MVC i morgon. Hoppas att så mycket som möjligt klarnar vid inskrivningen.

• pili

MrsCecilia: vilket fantastiskt besked att hjärtat tickar på
    trots blod och värk. Vilka kämpar ni är du och knyttet! Hoppas att blödningen avtar snart så att du kan återhämta dig lite och se framåt

vivela: fint att läget är fortsatt stabilt för dig och att du fått uppdaterad nedtrappningsplan.

Och, nej jag har inte känt att jag är hungrig hela tiden. Jag mår inte heller särskilt illa utan känner mig mest bara lätt bakfull precis hela tiden. Otroligt irriterande när man inte druckit en droppe på flera månader. Kanske tilltar hungerkänslorna när man kommit lite längre?

• pili

Hej alla. Det går ganska bra för mig tror jag. Har mer ihållande illamående och trötthet nu vilket känns jobbigt men bra symptom. Känns verkligen otroligt att jag kommit så långt som nionde veckan! Ska på mitt andra VUL på tisdag. Hoppas, hoppas att allt ser bra ut. NY I GBG - jag har gjort tre försök, på AVA klinik i Riga. Första ET plus, men mf i v 6. Andra FET negativt. Tredja FET, plus nu v 8+1. Mycket bra klinik! Lelle75. Jag vet inte så mycket om varför blödningar uppstår men har själv drabbats av både bruna flytningar och kraftiga färskblödningar och därför googlat en del. Blödningar är tydligen mycket mer vanliga vid ÄD/IVF eftersom slemhinnan och graviditeten är medicinskt stöttad första trimestern. Den naturliga biologiska dialogen mellan mamma och foster saknas inledningsvis. Slemhinnorna är därför mycket sköra och kan blöda lätt. Senare tar moderkakan över och då finns en naturlig dialog mellan mamma och foster. Blödningar kan också bero på att ett av flera embryon inte klarar sig och blöder ut på olika sätt. Eller så beror det på andra faktorer som påverkar fertiliteten såsom endometrios mm. Men det finns andra här intråden som kan mycket mer om det. Ont i magen och värk i magen kan som JBE15 skriver vara växtvärk i livmodern och effekterna av att ligamenten (som livmodern hänger i) dras ut. Mens kan man nog få innan man slutat med medicin om det är negativt men östrogen och proggisar stänger egentligen av de egna hormonsignalerna. Därför inleds många behandlingar även med nedregleringssprutor (procren, zoladex) för att helt stänga av de egna hormonsignalerna. Så vanligast är nog att mensen kommer först efter att man slutat med medicinen vid negativt resultat. Efter en tid i denna värld känns detmdock som att alla varanter är möjliga och det mesta är individuellt. Hoppas att ni snart hänger här i tråden NY I GBG ocg lelle 75

• pili

Wow lelle75!! Stort grattis till pluss, eller till BFP Big Fat Positive som sköningarna i USA säger. "Toppen" med illamående! Även om jag kommit så långt som nionde veckan så har jag inte kommit mig för att boka in mig på MVC ännu. Ska förhoppningsvis göra det efter VUL imorgon. Så jag har inte några bra svar på dina frågor denna gång

• pili

Annaba! Stort grattis till plus och jättekul att ha dig här Känns verkligen bra att kunna dela glädje och bekymmer här. Idag har jag varit på mitt andra VUL. Trots att jag haft tydligare symptom på senare tid och sluppit blödningar så hade både jag och min sambo hjärtat i halsgropen och vi var rejält nervösa. Men allt såg jättebra ut. Pyret hade blivit dubbelt så stort, 18 mm med små paddlar som armar och ben. Hjärtat tickade på! Allt såg normalt ut för tidpunkten v 8+3 enligt min gynekolog. Efter att ha varit med om en del elände på äd-resan så blir man helt paff när allt ser bra och normalt ut

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD