• TyckOmMig

Vi som nyss plussat med ÄD

pili-skulle ju givetvis stå GRATTIS!

• TyckOmMig

vivela-åh vad jobbigt men vänta med c-vitaminerna tills imorgonbitti om du inte har någon annan som kan rycka ut istället för du själv ikväll?!Jag körde med Berocca tom morgon & kväll när jag blödde sen kompletterade jag med Magnesium och det var okey för kliniken då jag angav vad Berocca exakt innehåller...Hur mkt progynon och progesteron tar du nu?

• TyckOmMig

myran6801- jag är i v 11+ 2  idag och min nedregleringsplan jag fått från AVA Riga har sett ut så här:
    Progynon 27/5 tom 5/6 2mg morgon & kväll
    6/5 tom 15/6 2 mg morgon
    16/6 sluta
    Progesteron 6/5 tom 19/6 2 vaggitorier morgon & kväll
    20/6 tom 4/7 1 vaggitorie morgon
    5/7 slut 

Jag är väldigt trött fortfarande smågäspar mig igenom dagarna och de sista två dagarna har jag haft ont i huvudet fått käka panodil tom inatt!

Längtar tills KUB nästa fredag.

• TyckOmMig

Hej alla!Var på KUB igår och allt såg jättebra ut med mina guldklimpar alla siffror kunde inte ha blivit bättre helt fantastiskt att få se UL på sina inneboende jag hade förmånen att få 1½ timmes föreställning av en superengarerad barnmorska.

NY I GBG-Jag har varit i/på AVA Riga 1 försöket  och väntar tvillingar.

Jag mår mindre illa faktiskt men har bröst som lever sitt eget liv numera!!!
    Känns lite konstigt inget jag är van vid sen mina andra graviditeter i alla fall inget i likhet med detta!
    Magen börjar att synas kännas nu jättespännande.

• TyckOmMig

Grattis Annaba till fint hcg värde har du fått reda på hcg värde nr 2?

Idag har jag varit på SPEC MVC för planering av min graviditet av tvillingarna och riskerna som finns då man gjort ÄD.

Jag är fortfarande väldigt trött men är så glad över att ha fasat ut all medicin och att jag kommit så här långt.
    Har gått in i vecka 14 nu.

• TyckOmMig

Ser att ni pratar om doser av östrogen och progesteron nu har jag förvisso fasat ut mina men nyligen och jag har tagit 8mg progynon och 1200mg progesteron  nästan ända sedan start progynonet ökades med 2mg då jag fick två mindre blödningar tidigt men progesteronet har jag tagit 1200mg fördelat på 3 vaggisar hela tiden fram till utfasningen.
    Är i v 14 med tvillingar.

• TyckOmMig

lelle75-du undrade över hur jag kommit i kontakt med SPEC MVC- genom mitt MVC då jag fött tvillingar tidigare och har struma till följd av att min kropp inte gillade de höga östrogendoserna inför ÄD jag har väldigt högt i mig själv så med facit i hand hade jag behövt ett mer individuellt medicinschema något att lära för läkarna att kolla upp innan nu körs allt i ett och samma koncept jag vågade inte säga emot då men skulle jag göra om resan igen hade jag velat se en annan medicinering för min del.

• TyckOmMig

Jag har för mig att HCG värdena är väldigt individuella jag hade ett hcg värde på dag 11 som låg på 250 sen dag 13 var det på 550 och jag väntar tvillingar...jag googlade oxså som en galning i den vevan men fick oxså vänta en lååång vecka på mina svar angående vad hcg blodproverna visade pga att min privata läkare inte har tillgång till de snabba svaren från labb och helgdag emellan så det var drygt!När de väl ringde upp för att meddela att det sista värdet var bra var jag gråtfärdig av lycka och då var det bara i början av resan som ju inneburit blödningar och ständig oro över att det inte ska gå hela vägen.
    Imorgon ska jag förhoppningsvis få lyssna på första hjärtljuden i v 15.
    Kram på er alla ni är så duktiga kämpare.

• TyckOmMig

Åh vad ni har det jobbigt att behöva kastas mellan hopp och förtvivlan knappt jag vågar skriva om att jag idag varit på MVC och fått höra hjärtljuden på mina guldklimpar då jag gått in i v15.Det var stort för mig men lider så med era bekymmer och följer er och hoppas på att allt går bra i slutändan.

• TyckOmMig

Annaba-åh vad skönt att läsa att ditt hcg värde ligger så fint/högt nu!
    Förstår att du svävar på rosa moln!

Jag längtar redan tills RUL trots det är nästan är 4 veckor dit är så nyfiken på vilket kön det är på mina småttingar!

Det finns ju myter om allt vad det gäller könen ringtest illamående magens form mm-ännu klurigare kan det ju bli om den ena ligger gömd bakom den andre?!

Nåja jag får allt nöja mig med att allt fortlöper någerlunda mitt bra KUB resultat men för rädslan finns där trots allt kan detta verkligen gå vägen den känslan kommer jag nog aldrig riktigt ifrån kollar trosorna gör jag fortfarande...

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD