• lelle75

Vi som nyss plussat med ÄD

Tack snälla Annaba för ditt svar!!! Nu förstår jag lite varför mina värden var så låga, fick öka min dos till 1200 mg progesteron och 12 mg östrogen, innan tog jag bara 300 mg progesteron och 4 mg östrogen, kanske inte så konstigt att dessa nivåer var så låga. Jag har inte heller några blödningar, bara mina värden som har sjunkit.

• lelle75
    TyckOmMig skrev 2013-06-22 22:11:45 följande:
    Ser att ni pratar om doser av östrogen och progesteron nu har jag förvisso fasat ut mina men nyligen och jag har tagit 8mg progynon och 1200mg progesteron  nästan ända sedan start progynonet ökades med 2mg då jag fick två mindre blödningar tidigt men progesteronet har jag tagit 1200mg fördelat på 3 vaggisar hela tiden fram till utfasningen.
    Är i v 14 med tvillingar.
    Tack snälla för svar, så skönt att höra att du också har tagit en hög dos. Grejen är den att en tablett progesteron är 100 mg, vilket innebär 12 om dagen och det lät ju så mycket. Kan tänka mig att de satte in maxdosen på mig. Har de tagit blodtester på dig för att se hur dina hormomvärden ligger ngn gång eller gjordes det aldrig? 

Är det ngn här som tagit östrogen vaginalt (trots att det är tabletter som man ska ta oralt)? 
  • lelle75

Haft jätteont i magen hela natten och nu kom en liten blödning. Vet ju att ni andra har haft blödningar men har ni haft det i samband med jätteont i magen?

Vad ska jag göra nu? Min klinik har lämnat mig i sticket och jag vet inte vart jag ska vända mig. Hoppas att ngn av er kan hjälpa mig på ngt sätt.

• lelle75

Känner mig som en tung sten, orkar inte röra mig ur sängen är så himla knäckt.

Kanske blir lättare att få hjälp imorgon istället på en måndag eller vad tror ni? vet inte ens var det finns gynakuter. Är det gynakuten som gäller imorgon eller tror ni att man kan få snabbare hjälp ngn annan stans?

• lelle75

Annaba, tack snälla, bor i sthlm. börjar piggna till nu så får väl ta mig till en akut snart, bättre att ha det överstökad idag så att man kan åka jobba imorgon. känner mig så dum som ställer alla dessa frågor. det är en helt ny värld för mig att jag var gravid i en vecka inser jag nu, visste knappt skillnad på mvc och bvc.

tog ett gravtest nu som visar starkt positivt men det kanske inte säger ngt, vet ni? hormonerna sitter väl kvar ett tag gissar jag.

har bruna blödningar, är det bättre än röda, ngn som vet? 

Fick ju två blastocyster instoppade, kan det vara den ena som jag blöder ut?

Caspianne, mår ngt bättre nu, har knappt ont i magen längre (men hade ju det hela natten). Caspianne hade du ont i magen i samband med dina blödningar? Tack för tipset, tar en extra Lutinus nu, 1300 mg då.

Pia, beklagar verkligen, är rätt inställd på att jag får samma besked. Vet hur det känns :( 

• lelle75

Tack myran, jag åker in snart. Hur länge tror du att man får vänta? Myran hade du ont i magen i samband med blödningarna?

• lelle75

Tack till er som sa till mig att åka in till gynakuten, det var ingen i väntrummet så det tog inte sådan lång tid, Myran smart tänkt av dig :) Har dock inte fått ngt besked ännu om jag fortfarande är gravid eller inte.

Gynekologen sa att jag är i v. 4 (men hon lät inte helt säker) och att det är för tidigt att se nått på ultraljud, hon såg inget alls, hon sa dock att hon inte tyckte att det såg ut som ett missfall.

Om jag förstod det hela rätt så trodde jag att jag var i v 5. Finns det ngn vänlig själ som kan räkna åt mig? Äggplock gjordes den 3 juni. Om jag är i v. 5 borde man ha kunnat se ngt då i sådana fall på ultraljudet, ngn som vet?

Blodprov HCG fick jag be om själv att ta... ska ta ett till på tisdag och först då vet man hur det har gått. Snälla håll tummarna för mig! 

• lelle75

Jag är så glad över att jag har hittat denna tråden, om inte så hade jag slutat att mina hormoner och trott att det var kört. Hade ingen som helst aning om det var så vanligt med blödningar vid ÄD. Trots att jag har läst hela tråden och insett att nästan alla ni har haft blödningar, så var det mina stora skräck och få det själv,. Det har ju alltid tidigare förknippats med mens och missfall. Jag hade ju också rejält ont i magen imorse som strålade ner i benen.

Tack snälla för att ni hjälper mig att räkna :)

Cecilia om du hittar länken så skicka gärna, min sambo vill gärna se ett bevis på vilken vecka jag är i, ha ha han tror att jag är v 3, han tycker att det är fusk att jag är i v 5, ha ha så kul. Som sagt, vi är båda lite nollställda :) 

• lelle75

Tack snälla till er som har räknat åt mig.

Annaba, vad kul att vi ligger exakt lika (om jag nu ligger kvar vill säga) Fick tyvärr inte dagens HCG så vet inte vad det låg på. Spännande med den där HCG-tabellen, skicka gärna den vid tillfälle. Jag hade ju HCG 359 i onsdags, så borde kanske ligga på över 1000 nu då. 

Tack snälla Cecilia för länken, den säger just att jag är i v 5. (4 plus 6) 

Pill, gynekologen förklarade ngt om att blödningen hade kommit av ett missfall så brukar man se strimmor/floder som var blodet, som hon sa, på ultraljudet, men hon sa just att hon inte såg ngt sådant.

Har haft ett extremt starkt luktsinne men känner att det har försvunnit idag :( inget bra tecken. Nå ja, nu får jag snällt avvakta tills på tisdag när läkaren ringer och berättar.

Stort tack för allt stöd under denna horribla dag och för all nyttig info som jag har fått från er! 

kramar till er alla! 

• lelle75

Annaba, vet precis vad du menar. Hela den här resan har ju varit ett heltidsarbete och vad skulle man göra utan familjeliv.. Nu verkar det ha löst sig för dig men om du skulle behöva igen så pröva med vårdcentralen, det funkade för mig. Det gick bra att en sköterska lämnade provsvar då jag sa att jag skickar dessa vidare till min klinik som analyserar det hela. Det är för jävligt att det ska vara så svårt att få ta blodprover, detta handlar endast om pengar. Och utomlands där vill de ta alla möjliga prover för där tar de betalt för varje prov...

Annaba, TACK SNÄLLA FÖR LÄNKEN, ska spana in den snart.

Mitt HCG var igår 982 och i onsdags förra veckan 359, är det en normal ökning tro? Ska googla och se om det är positivt. Det förklarar ju i varje fall varför man inte såg ngt på ultraljudet, Annaba har nu lärt mig att det ska vara på minst 1000 :)

Mina bruna blödningar avtog igår och idag nästan ingenting. Tänker att om det handlar om missfall så borde det väl fortsätta att blöda, eller kan det komma senare, ngn som vet? Jag som verkligen hade gett upp, är det verkligen möjligt att jag fortfarande kan vara gravid tro??!!! Imorgon vet jag, usch vad jag är nervös.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD