• Caspianne

Vi som nyss plussat med ÄD

Å nej Lelle! Vad tråkigt att höra, men håller med annaba och din läkare, ta nytt hcg och UL. Du kan även be läkaren skriva akutsvar på hcg-provet så du kan få snabbt svar.
    Måste också fråga varför du tagit tabletter som ska tas oralt vaginalt? Jag har vid 5 behandlingar tagit progesteronoralt (Femanest) och vid ÄD i Tjeckien tagit Utregostan vaginalt.

• Caspianne

MrsC s´vad skönt det låter med en utlandsresa! Förstår att du har det jobbigt med blödningar och värk, så tycker det låter bra att du fått halv sjukskrivning.

Annaba: Jag har endel Femanest(progesteron) kvar, så om det kniper för dig så är det bara att hojta till. Jag har haft turen och gjort ÄD i Sverige och även fått fantastikt hjälp av samma klinik vid mina ÄD utomlands. Så himla jobbigt för alla som får slåss för hjälp av svensk sjukvård, mitt i allt. ÄD är verkligen nog jobbigt ändå! 

• Caspianne

usch Pili, jag vet hur du har det. Hade kraftigt illamående lääänge i denna grav. Har du några mediciner mot illamåendet?
    Lergian comp och att småäta varje-varannan timme hjälpte mig att överleva. Klarade inte fet mat, utan åt mkt sallad, mackor och frukt.

• Caspianne

Stort grattis annaba! Du ÄR gravid Flört

Pili, jag har tagit 3 x Lergian Comp pga kraftigt illamående sen v.7. Är nu 23+5.
    Provade först med vanliga Lergian men precis som med de receptfria Postafen blir man väldigt trött av dem. Och trött är man ju ändå av graviditeen s.a.s Glad

Har även fått pimperan, men har för mig att jag läste nånstans att de inte är helt säkra vid graviditet (Vet du Jenkins?), men kanske inte stämmer. Fick dem utskrivna på spec MVC.

Lergian compen och att småäta varannan timme, precis som Jenkins, har varit räddningen. Och undvik fet mat!

• Caspianne

Kanske din BM inte gör UL utan du får göra det på annat ställe, Myran?

Vad spännande att vänta 2 st! Förstår att ni väntar på RUL, alla UL är mysiga Hjärta

Finns det förretsen någon lista till denna tråden, så att man enkelt kan se hur långt gångna alla är?

• Caspianne

lelle75: skönt att höra att du r vid gott mod trots allt.Lycka till!

Vivela: Alla har vi våra graviditetskrämpor
    Mitt illamående har ÄNTLIGEN börjat gå över, är i vecka 24+1 så det är ju inte en dag för sent.  

• Caspianne

Bra att du inte oroar dig Annaba, blödningar är ju väldigt vanliga.Vilken vecka är du i?

Pili: ja, det har stundtals varit väldigt jobbigt, men med medicin och genom att äta regelbundet har det ändå varit i schack.

Ha det så skönt på semsterna MrsCecilia! 

• Caspianne

annaba: Jag var illamående from ~v.7 och det avtog inte förrän runt v.20, så du kan ha ett tag kvar

Men..det är ett bra tecken  

• Caspianne

Seabanden fungerade inte för migtyvärr, men däremot blev det lindrigare med lergian comp 3ggr/dag samt att småäta varannan timme. 

Vad mysigt med kissarna! {#emotions_dlg.flower} Vila är bra!

• Caspianne

Vad skönt att dina blödningar gett med sig MrsC. Hoppas det håller i sig! Vad härligt det låter med er semestervecka!
    Jag har varit för orolig för att vi skulle ha vågat oss iväg på en utlandsemester, men nu i v. 26+0 mår jag äntligen jättebra och oron börjar lägga sig, succesivt. Så nu känner jag att det vore superskönt med utlandsemester

annaba: Håller tummarna för att ni får se hjärtaktivitet nästa vecka, du är verkligen värd det, efter allt strul. Men precis som läkaren sa, tycker jag inte du ska oroa dig í förskott. 

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD