• pili

Vi som nyss plussat med ÄD

Ja, fy fasen. Blodet droppar som från en kran nu. Kombinationen med mindre ömma bröst och molvärk ger mycket dålig prognos. Samlivet, i klartext. Allt utom orgasm för mig. Penetrering ska tydligen inte ge några risker utan det är muskelsammandragningen i samband med klimax. På något ställe har jag läst att man ska vänta till vecka 12, nån annan stans står det att man ska vänta till man sett ett hjärta picka. Men jag tycker frågan är bra ställd. Jag har försökt läsa mig till risker med samliv men det finns som sagt olika syn på detta. På ava kliniken är det inte särskilt tydligt vad dom rekommenderar (dom verkar konstigt nog lite pryda när det kommer till denna fråga). Hur tänker du MrsCecila? För mig verkar det ju kunna bli samliv snabbare än kvickt fy faan vad jag hatar missfall. Miss som i misslyckad.

• pili

Tack MrsCecilia. Det värmer. Gravid är man till dess motsatsen är bevisad. Bara att kämpa vidare.

• pili

Hej, min plötsliga och ymniga färskblodsblödning slutade tvärt under eftermiddagen igår. Inget blod alls sedan dess bara små minimala bruna fragment. Dock kom det ett tunt rödsvart flak (ej klump) precis innan det började avta. Vad det var vill man inte tänka på. Jag ska boka in ett ultraljud till nästa vecka som förhoppningsvis kan ge svar. Så det blir några dagar av orolig väntan. ;-(. En mindre angenäm form av att vara i väntans tider kan man säga. Stor styrkekram och lycka till idag på ultrAljudet MrsCecilia

• pili

...och välkommen vivela! Vilken härlig milstolpe att se ett pickande hjärta

• pili

Jaaaaaaaa, vad fantastiskt att det fanns ett litet knyte MrsCecilia Graviditeten går vidare! Min blodstörtning bedarrade igår men i övrigt vet man ju inget om vad som hänt. Har fått tid för ultraljud på tisdag 4/6 för check. Bara att uthärda fram till dess.

• pili

Hej! Efter omständigheterna är det bra med mig. Ingen mer blödning sedan i torsdags och snart ultraljud (tisdag 4/6)! Hur är det med dig mrsC och er andra? Hoppas ni har haft en skön och bekymmersfri helg

• pili

Lysande att tuttarna värker MrsC Ett mycket gott tecken tillsammans med blödningar som håller sig långt borta.

• pili

Vivela: vad frustrerande att du inte får svar om nedregleringsplan. Förstår paniken. Jag har inte upplevt något märkligt med kontakten. Veronika har svarat troget inom någon timme när jag rådgjort kring mina hcg-värden och blödning i princip varje dag senaste veckan. Är nog bra att ringa för att få kontakt. Hoppas allt blir klarlagt under dagen så att du slipper oroa dig.

• pili

Överraskningarnas tid är inte förbi. Vid dagens VUL fick vi se ett litet pyre på 10 mm med pickande hjärta. Alla bruna flytningar och blödningar till trots. Helt overkligt! Tjoho

• pili
    haha, jaha, så pili blev polisen! T9 bjuder verkligen på vardagskomik. Min mobil föreslår alltid Brå när jag vill skriva bra. Otroligt irriterande. Va fasen betyder brå? Skönt iaf Vivela att det ordnat sig med mediciner och nedtrappning även om det blir extra logistik. Medicintillgång är verkligen ett ständigt orosmoment. Skönt att du snart kan trappa ned
Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD