• kvickrot

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag är ny på den här tråden. Jag har haft några missfall men nu pickade det ett hjärta när vi var på det tidiga ultraljudet i fredags. Så nu hoppas jag att det ska gå vägen den här gången.  Till den här gången har jag ätit mer utrogestan, 1200 mg per dag.

Enligt min klinik ska jag börja nedtrappning i vecka 9, men jag efter att ha läst några trådar här så tycker jag att det verkar tidigt. Jag undrar om det går att ta några prover vid någon svensk klinik någonstans för att se värdena är ok innan jag slutar med medecinerna.

Jag har lätt för att bygga slemhinna och har råkat läsa på någon amerikansk tråd att en tjock slemhinna kan medföra att man behöver mer utrogestan. Men om det stammer vet jag faktiskt inte.

Grattis till alla som har plussat, och en kraftkram till alla som kämpar.

• kvickrot

Ja, nu har jag nog fått missfall igen. Fick en mindre blödning på måndag som stannade av när jag tog en extra dos utrogestan. På onsdag får jag en blödning med rött färsk blod som håller på ett par timmar och sen stannar av. Natten till torsdag börjar jag blöda igen ännu häftigare, men efter en dos utrogestan stannar den av.
    Jag känner mig inte längre gravid, brösten ömmar inte längre. På fredag hade jag redan innan blödningarna ett nytt ultraljud inbokat.
    Jag mejlade kliniken i måndags och skulle då gå upp till 4*2mg estrofem. (från 3*1mg) och öka på trombylen till 2 om dan. Jag har förmodligen immunitetsproblem (typ) men jag är fortfarande fundersam över medecinering av de andra medecinerna.
    Dessutom är jag trött på vaggisarna. Jag tycker att en hel del ramlar ut.

• kvickrot

Jag var på Vul förra måndagen och då slog hjärtat fortfarande. Jag hade fått ett sår på två centimeter men det ligger under graviditeten eller embryot och utanför hinnsäcken. Det kommer lite blod varje dag och det finns en risk att såret eller blödningen kan irritera graviditeten.

Det kan vara så att embryot har växt lite dåligt. Jag ska på Vul på torsdag och hoppas att allting ser bra ut då och det embryot fortfarande växer.

• kvickrot

Jag har mejlat till min klinik om att få fortsätta medicineringen några veckor till annars skulle jag trappa ned redan i v9 eller v10.

• kvickrot

När jag blödde förra torsdagen ramlade det ut en klump på två centimer som förmodligen var en del av slemhinnan.

• kvickrot

Jag var på ett nutt ultra igår och då såg det så bra ut som det kunde göra. Såret har börjat läkt och minskar i storlek och jag blöder mycket mindre nu.

Så idag pustar jag ut och hoppas att allting går bra.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD