• Cice

Vi som nyss plussat med ÄD

Hej  ,
    Jag  hoppas få hoppa in här. Jag har följt denna tråden ganska länge.

Jag har  en fråga till er som har gjort stimulerad FET el vanlig FET ;

Hur mycket estrofem / cycklacur har ni har tagit och hur länge  ?

Läkare har rekommenderat mig att använda  " duphaston ( dydrogesteron ) " i tablett form. Fråga är hur man  ska  kunna kombinera den med litunus ( vaginal), hur mkt av dem ska man använda ?

Hur ser eran behandlingsplan ut efter FET?

Jag vill gratulera alla som har lyckats att bli gravida och skicka en styrkkram till alla  medkämpare.

Stort tack för svar!

Cice
  • Cice
    villsågärna38 skrev 2013-12-18 12:10:45 följande:
    Jag gör just nu och har gjort flera FET som varit stimulerade. Har fått tre plåster Estradot som jag bytt varje dag. Sen lutnings tre ggr per dag som man börjar med två dagar innan FET. Fortsätter sedan med detta till TD. Duphaston vet jag inte vad det är... Jag tar även cortison/prednisolon och fragminsprutor för att öka chanserna och minska missfallsrisken! Lycka till!!! Kram
    Tack tack, villsågärna38,

Jag vill jämföra lite de mediciner som du olika kliniker använder vid FET, för kunna se om det är något jag kan tillföra i min behandlingsplan.

Använder du aspirin (mini trombyl 75 mg ) ?

Duphaston är progesteron i tablettform.

Kram
  • Cice
    Redan47 skrev 2013-12-18 13:15:36 följande:
    Cice, gör Du en egen behandlingsplan? Tänk oå att vi har olika medicinska bakgrunder, det är inte ok att jämföra med tex mig. Du har tex ingen aning om mina ursprungsprovsvar eller tidigare erfarenheter....
    Vid ÄD 1, start nedregl zoladex. Därefter 6mg estradiol oralt / (dag fram till .... Ja tills utsättning vid stabil graviditet.) 4 dgr före transfer 400mg progestoron oralt . Efter ET 800mg. Samma dos ÄD 2 fet. Men nu har jag problem m koagulering så utredning pågår , sprutar blodförtunnande. 

Hej Redan47,

Tack tack, jag gör inga egen behandlingsplan, men det är bra att  ha med mig lite kunskap  för att planera en behandlingsplan med min läkare.
      Jag har gjort några FET o mediciner har ändrat hela tid.   Min läkare gav mig recept till både fick både lutinus o en annan sorts progesteron  i tablettform.  

Kram !!! {#emotions_dlg.flower}
  • Cice
    villsågärna38 skrev 2013-12-18 13:19:07 följande:
    Yes Trombyl 75 mg tar jag också. Sorry!! Om du tar Lutinus tre ggr per dygn får du Progesteron så det räcker. Det anser iaf svenska läkare Vad jag förstår tas Progesteron upp bäst vaginalt också. Har aldrig tagit det oralt. Kram
     Jag  tror att i UK, de gillar att ger oral progesteron. Jag har läste oså att det är bättre  med vaginal progesteron.

Tack för info.

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Cice
    Redan47 skrev 2013-12-18 17:00:57 följande:
    Mina orala utrogest OBS! Bioidentiska, verkar ta alldeles utmärkt, mina värden var super bra! Jag kan ta de vaginalt 2 av dem på kvällen enl dr för att minska tröttheten. Nu är jSg inte lika trött så fortsätter ta dem oralt.
    Cice jSg fick prednisolon 5 dgr efter transfer första gången. Nu käkar jag det både före o efter hade sådan klåda och mår mycket bättre / om det tagit sig testar ev imorgon.,,,
    Lycka till Redan47, Jag kmr att hållar tummar och tår.{#emotions_dlg.flower}

Utrogest är samma sak som utrogestan 200mg ? 

• Cice
    Redan47 skrev 2013-12-18 21:58:46 följande:
    Cice: ja, det är samma. Snarlika namn över världen.
    Tack tack   !!!{#emotions_dlg.flower}
  • Cice

God jul på Er !

Är det ngn av er som har haft mensvärk /molande värk efter FET, som har lyckats att bli gravid ?

Tacksamt för all hjälp och info.

Julkram 

• Cice
    Redan47 skrev 2013-12-25 17:02:28 följande:
    Cice, helt normalt, det kan del bero på att livmodern stretchar ut sig pga hormon tillskottet vi sätter till för tt förbereda sig för graviditet och eller en ev befruktning påverkar status! ;))
    Redan47 ,

Tack så mkt för att  du delar med dig.

Det känns jobbigt med ruvningstid Skrikandes.

Julkram .
Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD