• myran6801

Vi som nyss plussat med ÄD

Hej, kikar in här hos er som liksom jag är gravida efter äd. Jag är i v 9+5. Har haft en blödning för drygt en vecka sedan och små blödit både innan och efter. Fick komma på extra vul dagen efter blödningen och då var båda filurna ok och hjärtana tickade så fint. Försöker inte att oroa mig men det är svårt. Hat kub inbokat till om två veckor så det är väl bara att avvakta tills dess. När min blödning kom var jag ganska stressad på jobbet vet inte om det påverkade.

Hur har er nertrappning av mediciner sett ut? Detta schema har jag fått:

· That is,

from 14/06/2013 you should reduce Progynova to 4mg a day (2mg at breakfast and 2mg at dinner) during 4 days. Then take just 2mg at dinner during 4 more days. The stop completely on the 21/06/2013.

from 14/06/2013 reduce your Progesterone intake to 400mg every day (200mg in the morning and 200mg in the evening). Then stop completely on the 21/06/2013.

// myran

• myran6801

Tack för välkomnandet!

TyckOmMig, jag har oxå ont i huvudet. Idag har jag tagit Alvedon och fått ligga och vila nu på eftermiddagen. Känns som migränhuvudvärk. Undrar om det kan ha med att medicineringen eller om det är graviditeten. Vi är ju ganska lika i tiden. Jag ska på kub om två veckor.

• myran6801

Villsågärna, å så roligt med besök av dig här i tråden. Vill säga tack för råd ang stödmediciner.

• myran6801

MrsCecilia, fy vad jobbigt med blödning men skönt att du fick se ett litet hjärta. Satte du in ett el två embryon?

• myran6801

Lelle75, grattis till plus! Jag kan varmt rekommendera privata barnmorskor på Östermalm. De är otroligt gulliga och proffsiga. Jag ska dit på onsdag på kub. Det var ingen diskussion ang kub, självklart skulle jag göra det trots ung donator.

• myran6801

Lelle, de har en Gyn som är där en dag i veckan. De skriver säkert ut mediciner om det behövs.

• myran6801

Lelle75, åk in till gynakuten. Jag tror det är färre personer där nu under midsommarhelgen för många är bortresta. Jag var på Danderyds gynakut när jag blödde. Lycka till!

• myran6801

Lelle75, bra att du åkte in till gynakuten! Vet av egen erfarenhet att de inte är särskilt insatta i ivf och ÄD. Jag tycker också att du borde vara i vecka 5. Men det är väldigt tidigt att se ngt. När jag gjorde vul i V6 sa läkaren att det endast var möjligt att se hinnsäck inget hjärta. Bra att du tog hcg prov för det visar ju om det är ngn graviditet och så kan du följa stegringen. Håller tummarna för dig!

• myran6801
    lelle75 skrev 2013-06-26 13:41:12 följande:
    Fick svar från kliniken nu, "det ser inte optimistiskt ut, men du fick två embryotransfer, så ta ett nytt hcg imorgon, om det har sjunkit så kan du sluta med dina mediciner, du kommer att få din mens 5 dagar senare".

Är det alla hormoner som stoppar blödningen/mensen? Ngn som vet, kanske därför man inte blöder då. 

Jag är väl i v 6 nu och då borde väl mitt HCG ligga över 1000 enligt alla tabeller, men det gör det ju inte. Har redan ställt in mig på att det är kört, men ändå, en gnutta hopp finnes där.. 

Usch vad tråkigt, men vi håller tummarna att nästa hcg ser bra ut.
    Ja medicinerna håller mensen borta. När jag hade mf/utomkveds vid min första ÄD fick jag bara några små blödningar tills jag slutade med medicinerna då kom mensen efter ett par dagar. Det var i vecka 7.
  • myran6801
    annaba skrev 2013-06-27 11:52:45 följande:
    Går omkring på små moln efter samtalet från gyn som kom under lunchrasten. Blodprovet igår visar på hCG 2658!!! 21/6 låg det på 305. Räknat med kalkylatorerna online så ligger det mellan de två värdena på en dubbleringstid kring 39 timmar... Hjärta

Tror att det i alla fall just för tillfället kan sägas att det nog ser ut som om åtminstone ett litet frö valt att bosätta sig därinne. Fortfarande tidigt, och fortfarande inte faran över - men ser i alla fall bra mycket bättre ut än för en vecka sen med chockbeskedet om att första ökningen låg alldeles för lågt.

Underbara nyheter!!!!! Då fortsätter jag hållar tummarna hårt hårt{#emotions_dlg.flower}
  • myran6801

Hej, nu börjar min mage bli riktigt tydlig och jag måste verkligen tänka på att sätta på mig kläder som är löst sittande och byxorna går inte att knäppa. Idag upptäckte jag att mina fötter svullnat och även vaderna. Det känns tidigt är ju i vecka 13+6. Men det kanske beror på att det är två filurer.
    Jag fick brev idag fr UltraGyn på Odenplan med inbjudan till ul i september. Konstigt för jag går ju på en annan BM-klinik. Hur kan de veta att jag är gravid? Har ni andra i Stockholm fått det?

• myran6801

Lelle75, hoppas du kommer tbx snabbt!!! Hoppas allt går bra men bra att de följer upp ordentligt. Lycka till framöver!

• myran6801

Annaba, det är jätte vanligt med blödningar så oroa dig inte i onödan. Någon förklarade att vid ÄD så har kroppen inte riktigt förstått att den är gravid förrän moderkakan tar över näringstillförseln till barnet runt v12 så därför är blödningar vanligare. Vet ej om det stämmer men det låter logiskt tycker jag. Jag hade själv småblödningar, spottings och vid ett tillfälle en större blödning.

• myran6801

Lie71, tusen tusen tack för alla tips!!! Det är sååå mkt värt för det är en helt ny värld att utforska!!!! Kram

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD