• Pia700

Vi som nyss plussat med ÄD

Hej! En desperat fråga. Jag är bara i vecka 5 och började blöda. Lite i förrgår o sen inget mer så jag troddedet var lugnt. Nu blöder jag igen och mycket med klumpar. Någon som haft klumpar men det har ändå gått bra?

• Pia700

Hej! Glömde presentera mig tidigare när jag kastade in min fråga. Har gjort min första äd i Helsingfors. Satte in 2 st toppkvalitet 5-dagars blastocyster. Har tyvärr fått kraftiga smärtor o blödningar så jag tror det är kört. Är 30 mil hemifrån o fick åka in på akuten i Mora. Syntes två graviditeter på vul men för tidigt att se hjärtan. Blödningarna kan vara missfall sa doktorn. Ser att några av er får mycket högre doser progesteron. Jag tar bara 300 mg. Kanske något att fundera över om det inte går bra den här gången?

• Pia700

Jenkis:Tack för svaret.

Jag blev inte långvarig här. Missfall bekräftades idag. Hcg sjunkit från 36000 till 7000. Vill försöka igen men det känns hopplöst. Hade alla förutsättningar o det funkar ändå inte.

• Pia700

Lelle75 kan du åka till en akutmottagni g o kolla så allt är ok? Jag gjorde det o fick väldigt fin hjälp.

• Pia700
    annaba skrev 2013-06-26 18:07:59 följande:
    Jepp, gyn i Solna, inboxar er med namn och kontaktuppgifter då jag vet att FL kan vara lite kinkiga med allt som kan tolkas som reklam/försäljning etc.

Får man fråga om du kan inboxa mig oxå? Tar tacksamt tips på bra Gyn till nästa försök efter sommaren. Har bl.a. gått hos en vid Fridhemsplan o får betala hutlöst för besök som varar mindre än 5 min :(
  • Pia700

Grattis Annaba till de positiva nyheterna! Förstår att det måste kännas underbart :)

• Pia700
    TyckOmMig skrev 2013-08-07 15:33:32 följande:
    Hönsmorsan-maila Riga och fråga igen antagligen vill dom att du ska öka progesteronet kanske eller progynonet bägge börjar ju på p...jag fick öka dessa oxså.Lycka till!

Får jag fråga hur mkt progynon du tog först o vad du fick öka till? Jag gjorde äd i Finland i maj. Började blöda men fick inga ändringar i medicinering. Det blev tyvärr ett missfall. Vilken sorts progesteron tog du? Jag hade lutinus./pia
Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD