Inlägg från: Nyfniken83 |Visa alla inlägg
  • Nyfniken83

Here we go again... Suck!

Hej!

Blev diagnostiserad med PCO för cirka fem år sedan. Fick en dos med pergo som inte hjälpte och blev sedan hemskickad med uppgiften att gå ner i vikt. Sen separerade jag och min dåvarande man och jag blev singel. Skönt! Barnlängtan försvann dock inte. Jag gick ner i vikt. 55 kg för att vara exakt. Har nu träffat mannen i mitt liv och vi vill så gärna ha barn. Har varit tillsammans ett år och ska till doktorn den 4 juni. Jag undrar nu hur allt kommer att gå till. Blir det en ny utredning? Kommer jag att få ett nytt försök med pergo. Kanske prova hormonsprutor? Jag känner mig rädd, nervös och förväntansfull.

Har någon varit i min sits??

Kanske ska tillägga att trots den stora viktnedgången så upplever jag inte att mina PCO-besvär blivit bättre..

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Here we go again... Suck!
  • Nyfniken83

Ja jag har ju tid den 4 som sagt så orkar inte ringa å tjata.. Vi har ju inte försökt aktivt i ett år men vi har heller inte skyddat oss på hela året. Men jag lär nog säga att vi försökt längre för att gardera oss. Vi vet ju liksom vad felet är och då känns det som att det inte borde vara så krångligt. Vi vet att det inte är något fel på honom. Det känns som att du å jag ungefär är i samma sits. Vi får följas åt och peppa varann! Kram

• Nyfniken83

Jag trodde också det skulle bli bättre i och med viktnedgång men märker typ ingen skillnad.. Kanske att det inte riktigt är lika långt mellan mensen men fortfarande för lång tid för att det ska vara normalt.
    Jag ska verkligen stå på mig nu och se till att det händer något.. Jag menar åren går och det skulle ju vara jobbigt om det blir försent till slut. När ska du till läkaren igen då? Kram

• Nyfniken83

Men oavsett BMI så ska man ju få hjälp efter ett år... Jag har själv gjort en GBP och det var så jag lyckades gå ner mina 55 kg. E ju inte "smal" ännu, har väl typ 15 kg kvar. Men jag ska fan ha hjälp nu ;)
    Tiden går och jag vill inte hinna bli 40 år innan dom hjälper mig. Fan jag tycker att det är så orättvist mot min man också. Det är ju inget fel på honom och han står och stampar på samma ställe som jag.

• Nyfniken83

Tack! Å grattis till dig också. Om din karl e 40 så förstår jag att ni inte vill vänta så länge till. Och till saken hör att man faktiskt inte vet hur lång tid det kommer ta när man väl får hjälp..

• Nyfniken83

Det jag menar är att hjälpen även kan bestå av hjälp att gå ner i vikt.., det blev iallafall jag erbjuden i samband med min utredning. Det är säkert också olika beroende på vart man söker hjälp.

• Nyfniken83

Tack!! Är helt chockad. Fick aldrig mensen efter spolningen men läkaren sa att ingen ägglossning var på väg men nu tvingade mannen mig att testa. Antagligen va jag redan gravid när spolningen gjordes. Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Here we go again... Suck!