Inlägg från: Fertilitetsresa |Visa alla inlägg
  • Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jo en nedregleringsspruta ca en månad innan insättning. Men annars inget mer

• Fertilitetsresa

Oj så mkt stod det inte i vårt utan typ bara: diskussion ang ÄD. Psykologen ser inga hinder socialt eller ekonomiskt. Så det blir nog jättebra @myra!

• Fertilitetsresa

Tack Myra och Virvla! Ska försöka få blodprov imorgon. Jag har inplanterat vul nästa måndag tror inte de låter mig komma tidigare. Blöder inte längre bara att hoppas att de är ok?

• Fertilitetsresa

Blev inget blodprov men jag har ju vul på måndag. Orkar inte strida och det känns okej så nu är det hålla tummarna som gäller på måndag!!

• Fertilitetsresa
    Myra skrev 2014-01-22 22:09:02 följande:
    Ohhh vad härligt. Så glad för dig..;) skönt att komma till v12 då kan du slappna av lite mera. 

Ja nu närmar det sig vårar första besök till Helsingfors. Ska bli spännande. Känns bara som en evighet till efter sommaren när man vet att det är troligen då som man får börja behandlingen. 
    Sitter och kollar lite flyg, det finns ju jätte mycket billiga med finnair och Norwegian, trodde inte det kunde bli så billigt för runt 500kr ToR om jag minns rätt. 

Tror jag har fråga dig tidigare, men visst blir det bara ett besök till Helsingfors för mannen för att lämna mini killarna och sen ett för mig ett par dagar senare för att ta mot befruktade ägget? 
    Hur gjorde ni, åkte ni bås över och stannade till insättningen?
    Vid våra IVF så odlades äggen i 2dagar. Hur gör dom i Finland och äggdonation, odlar dom längre?

Precis så är det! Min man lämnade spermier på måndagen och sedan fick jag äggen på torsdagen. Mannen åkte båten från Stockholm på söndag kväll, var på plats på måndagen , åkte tillbaka på kvällen och var åter i Stockholm på tisdagen. Jag tog flyget över på tisdagen (hittade en biljett för 150 kr) hade "ledig dag" på onsdagen och sedan tog jag båten hem på fredagen. Verkar som de odlar lika i Finland. Jag fick tillbaka ett 10-celligt och ett 8-celligt och det gick ju bra!
    Vilka datum lutar det åt för er del? Lycka till!!
Svar på tråden Fertinova Helsingfors