• Myra

Fertinova Helsingfors

Fertilitetsresa skrev 2013-12-07 10:20:14 följande:
    Blöder och är rädd:(
    Nää usch förstår att du är orolig. Men du vet säkert redan att det är vanligt att man kan blöda fast man är gravid utan att det är något farligt. Slemhinnorna är så känsliga när man är gravid. 
    Tar du progesteron vaggisar? tror du inte att dom kan reta slemhinnan när du tar dom?

Jag håller alla tummar och tår för dig. 
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-12-07 10:20:14 följande:
    Blöder och är rädd:(
    Hur går det för dig? 
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-12-08 22:04:26 följande:
    Tack Myra och Virvla! Ska försöka få blodprov imorgon. Jag har inplanterat vul nästa måndag tror inte de låter mig komma tidigare. Blöder inte längre bara att hoppas att de är ok?
    Vad skönt att du inte blöder längre, låter lovande. Det är bra att du får ta blodprov så du får svart på vitt att allt är ok så du inte behöver gå och oroa dig. 
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-12-08 22:04:26 följande:

Tack Myra och Virvla! Ska försöka få blodprov imorgon. Jag har inplanterat vul nästa måndag tror inte de låter mig komma tidigare. Blöder inte längre bara att hoppas att de är ok?

När får du svar eller ska du ta ett nytt prov?

Håller fortfarande alla tummar och tår för er.
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-12-10 22:29:20 följande:
    Blev inget blodprov men jag har ju vul på måndag. Orkar inte strida och det känns okej så nu är det hålla tummarna som gäller på måndag!!
    Nu såg jag, du skulle försöka ta blodprov, läste för snabbt. 
    Vilken vecka är du i på måndag vid ditt vul? Förstår inte varför dom ska ha så svårt att ta blodprov när man är så orolig när man börjar blöda i början på graviditeten. Det är ju inte heller bra att vara orolig.
    Kommer gå bra på vul ska du se. 
  • Myra

Nu är Ansökan till FK skickad, nu är det bara vänta till besöket i början på Mars.Lite nervöst. Bara mannens blodprov som ska fixas efter årskiftet. 
    Visst tog ni era blodprov på kliniken vid första besöket?

• Myra
    Fertilitetsresa skrev 2013-12-11 15:01:49 följande:
    Vecka 7 på dagen den 16/12 Myra!
    Hur har det gått för dig?
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2014-01-22 13:04:23 följande:
    Tackar sim frågar Myra! Var på ultraljud igår i v 12 - två finingar som sprattlade mot oss
    Ohhh vad härligt. Så glad för dig..;) skönt att komma till v12 då kan du slappna av lite mera. 

Ja nu närmar det sig vårar första besök till Helsingfors. Ska bli spännande. Känns bara som en evighet till efter sommaren när man vet att det är troligen då som man får börja behandlingen. 
    Sitter och kollar lite flyg, det finns ju jätte mycket billiga med finnair och Norwegian, trodde inte det kunde bli så billigt för runt 500kr ToR om jag minns rätt. 

Tror jag har fråga dig tidigare, men visst blir det bara ett besök till Helsingfors för mannen för att lämna mini killarna och sen ett för mig ett par dagar senare för att ta mot befruktade ägget? 
    Hur gjorde ni, åkte ni bås över och stannade till insättningen?
    Vid våra IVF så odlades äggen i 2dagar. Hur gör dom i Finland och äggdonation, odlar dom längre?
  • Myra
    Fertilitetsresa skrev 2014-01-24 13:38:26 följande:

Precis så är det! Min man lämnade spermier på måndagen och sedan fick jag äggen på torsdagen. Mannen åkte båten från Stockholm på söndag kväll, var på plats på måndagen , åkte tillbaka på kvällen och var åter i Stockholm på tisdagen. Jag tog flyget över på tisdagen (hittade en biljett för 150 kr) hade "ledig dag" på onsdagen och sedan tog jag båten hem på fredagen. Verkar som de odlar lika i Finland. Jag fick tillbaka ett 10-celligt och ett 8-celligt och det gick ju bra!
    Vilka datum lutar det åt för er del? Lycka till!!
    Jag hade i minnet att jag frågat dig tidigare och du svarat men mindes inte exakt. Varför åkte du redan på Tisdagen när du fock ägget på Torsdagen och hem fredag? Hade det något med odlingen och dom visste samma dag när det skulle bli insättning eller om det behövdes en dag extra? Jag hade tänkt att man flyger in på morgon, får ägget och tillbaka på kvällen eller komma med båten på morgon och hem med båt på em/kväll. Men det kanske inte fingerar så. 
    Vi ska dit på första mötet början på Mars, en Fredag mitt på dagen ska vi vara där. Dom räknar antagligen med att vi kommer med båten på morgonen eller med flyg. 
  • Myra
    Dustpuppy skrev 2014-01-24 13:52:38 följande:
    Myra: långtidsodling är också möjligt, jag fick tillbaka 2 st 5-dagars, varav en blastocyst och en morula. Vet inte om man kan önska det, men Fertinova i Helsingfors tyckte att med vår långa behandlingshistoria var det bättre med långtidsodling. Dör de på vägen så slipper man onödiga ruvningar.
    Fråga dem om de rekommenderar det eller inte för er.

/Dustpuppy
    ska definitivt fråga om det och se vad dom säger om vilket dom tror är bäst. 
    Så dom som inte klarar långtidsodling är det risk att det inte blir något med om dom odlas kortare tid innan insättning? 
Svar på tråden Fertinova Helsingfors