Fertinova Helsingfors
Vi gillade också Marika.
Vi är på gång nu. Ska ta Procrensprutan på onsdag. Planerad insättning v 42. Lite längre tid än jag trodde innan, men det närmar sig i alla fall...
Vi gillade också Marika.
Vi är på gång nu. Ska ta Procrensprutan på onsdag. Planerad insättning v 42. Lite längre tid än jag trodde innan, men det närmar sig i alla fall...
Hej igen! Vi sattes upp i kön den 8/3. Vi har inte riktigt fått något besked om donatorn. Jag mailade Fertinova i en annan fråga och passade på att fråga hur vi låg till. Riita frågade hur min mens låg och det råkade vara så att jag fick den samma dag. Då svarade hon med ett mail med behandlingsplan. Hon skrev inget om donatorn, vet inte ens om de helt bestämt donator än. Donatorn får ju kort behandling och behöver ju inte börja förrän v 39-40 för äggplock v 42. Nyfiken är jag ju, men tror Fertinova och Åbo har olika rutiner vad gäller hur mycket de berättar om donatorn. Jag tror inte att vi kommer att få välja.
Tack Dustpuppy! Jag har funderat en hel del på det här. Kanske är det så att det känns bra att få veta så mycket som möjligt om donatorn för att det ger en slags falsk känsla av kontroll i en diffus och förvirrande situation. Jag har tre syskon, samma föräldrar, likartade uppväxtvillkor ändå är vi ganska olika. Olika varianter på blå ögon, skillnad både i färg och form. Tre systrar med längdvaration mellan 160-170 cm, bror som är 180cm. Olika hårfärg. Sanningen är väl den att skulle vi få genetiska barn med våra män går det ändå inte riktigt att förutse hur de kommer att se ut. Gener är luriga och plötsligt kan något komma till uttryck som ligger flera generationer bort. Trots att jag förstår detta skulle jag om jag fick välja vilja veta allt om min donator. Fullständig sjukhistoria (hade hon lätt att få öroninflammation el hög feber som barn), intressen, talanger, utbildning etc... Klart jag är nyfiken och visst skulle det kännas bra, men i slutänden kanske det inte är så viktigt, vet inte riktigt vad jag tycker. Jag har inte fått veta något om vår donator, har än så länge inte frågat heller.
Ledsen om jag låter svamlig, har inte huvudet med mig riktigt idag. Undrar om det är nedregleringen som börjar märkas? Ont i huvudet, trött och irritabel. Någon som känner igen sig?
Fertilitetsresa: skönt att ha bestämt sig! Jag tycker alltid att det är perioden då jag velar som är jobbigast. Då är det sisådär 2 månader till insättning nu då, beroende på när du får ta sprutan. Snart är du där!
Visst känns det bra när det äntligen händer något! Det börjar närma sig lite för oss. V. 42 är det planerat äggplock, går allt som det ska så blir det insättning mot slutet av den veckan. Försöker tänka positivt, men börjar bli nervös över att det inte ska bli några ägg eller att de inte ska bli befruktade...
Nu börjar det falla på plats. Donatorns VUL såg bra ut och det blir äggplock på måndag. Min slemhinna var också bra 12,3mm. Det räcker tydligen bra med 6mg progynon för mig, tur där... Har ägnat kvällen åt att boka flyg åt maken till på måndag och flyg+hotell åt oss båda till helgen. Det blir lite mer verkligt och påtagligt när allt är bokat och klart... Hur går det för er andra?
14 ägg fick vi ut! Nu är det bara att vänta och hoppas på att de blir befruktade också...
Fertilitetsresa: Skönt att vara igång?!
Av våra 14 ägg är det nu 6 kvar som är befruktade. Hoppas bara det finns något kvar på lördag...
Vi ska ringa kliniken imorgon och höra hur det ser ut, vi får ta beslut utifrån det. Flyg och hotell är bokat, vi måste åka på fredag för att hinna dit då tiden för ET blev 09.20. Det är bara att vänta och hoppas just nu.
Tack!