• Lillan15

Fertinova Helsingfors

Virvla skrev 2013-10-14 12:08:28 följande:
    14 ägg fick vi ut! Nu är det bara att vänta och hoppas på att de blir befruktade också...

Stort lycka till! Kram till dig Solig
  • Lillan15
    Myra skrev 2013-11-04 18:20:38 följande:
    Hej. Någon som vet hur man hittar Socialstyrelsens riktlinjer för äggdonation.
    Vill ha lite koll vad som gäller och när jag ska söka ersättning hos försäkringskassan.
    Har passerat 40 och får inga gratis försök i mitt landsting men läst att försäkringskassan går på Socialstyrelsens riktlinjer. Letat som en galning men inte hittat.

Här är en till, som skall söka ersättning från FK
  • Lillan15
    Fertilitetsresa skrev 2013-11-29 18:19:28 följande:
    Ja @Myra jag har de vaggisarna 400 mg x 3. Och Progynon. Det funkar helt ok :)
    Är det progesteron Mic 400 mg Du tagit? x 3?
    GRATTIS!!!
  • Lillan15

Trevlig sommar och semester på Er alla!
    Lycka till!

Själv har jag lyckats och är i V.20+6 idag.

• Lillan15
    Myra skrev 2014-09-20 20:17:28 följande:
    Lutar nog åt att det blir Åbo men vi kan inte förrän i Slutet av Novenber eftersom min man är bortrest. Tror det inte är någon större skillnad på Åbo och Helsningfors. Men mycket lättare att ta sig till Åbo än Tammerfors. Kliniken i Åbo ligger inte så långt bort från hamnen. 
    Åbo kunde börja leta donator direkt sa dom i mailet till mig i går så fort vi säger till hur vi vill göra. så tror att ni skulle kunna få börja tidigare än januari om ni vill.
    Hejja ÅBO. Vi har gått där. Väntar en gosse den 10/11. Bra personal/Bemötande. Ligger centralt i stan. Vi har flygit när vi varit dit. Jag har båt-skräck...

Lycka till!

• Lillan15
    JZ79 skrev 2014-09-21 23:05:08 följande:

Myra, ojdå..har Åbo inga väntetider? Eller så kanske de som fått vänta för länge på behandling i Helsingfors får förtur. Ska maila vår koordinator imorgon och fråga hur det ligger till med vår köplats då.
    Spännande att ni snart kommer vara igång då :) Låter bra att kliniken ligger centralt. Håll oss uppdaterade

Lillan15, grattis till graviditeten Snart är gossen här!

Tack Guld i mun

Svar på tråden Fertinova Helsingfors