• Ypke

Fertinova Helsingfors

Fertilitetsresa skrev 2013-05-21 11:35:12 följande:

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

Hej hej, kolla in ÄD-tråden
    Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Jag går på Fertinova i Åbo och har lite samma situation som du. Du hittar många i din situation i den tråden - välkommen   

• Ypke
    Fertilitetsresa skrev 2013-05-21 12:03:22 följande:
    Vad bra - tack!

Jag gick inte in på den eftersom den startades för två år sedan... Men NU ska jag göra det

Tror ändå att denna tråden kan vara bra för oss som är "nya på ÄD"
    Ja gör det Den är den största ÄD-tråden här på Familjeliv. Mycket erfarenhet samlad där!
    Jag är gammal i IVF-gemet och håller mig till den tråden. Fast visst kan det vara bra att starta en ny med dem som gör samma resa som man själv just nu. Glöm inte att kolla upp om du ev. har möjlighet till ersättning från Försäkringskassan för vård utomlands! Det finns en tråd om det också bland ÄD-trådarna
Svar på tråden Fertinova Helsingfors