Inlägg från: LindaD |Visa alla inlägg
  • LindaD

Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)

www.google.se/search&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv&client=safari Här e massa roliga sidor o läsa ;)

• LindaD

[quote=71012415][quote-nick]Maaatiiildaaa skrev 2013-09-05 21:06:29 följande:[/quote-nick]Någon som vet om man kan få planerad igångsättning istället för ks när barnet väger för mycket ?[/ Se brukar inte föra igångsättning före två v innan bf om de inte finns hälsorisk

• LindaD
    Maaatiiildaaa skrev 2013-09-05 21:12:23 följande:
    Så man kan få beviljat igångsättning 2 veckor innan bf datumet? det måste endå minska vikten iallafall lite på bebisen ? det är väl ca 300 gram om dagen barnet växer den sista tiden ? eller hur mycket är det i veckan som dom " räknas " gå upp ?

De gör ul för att se om bebis e förstor sen ta de beslutet ;) bara säg att du e orolig så kolla se upp dig
    Jagoda skrev 2013-09-05 21:13:53 följande:
    Åh tack!! :)

Så lite så ;)
  • LindaD
    Maaatiiildaaa skrev 2013-09-05 21:27:32 följande:
    Ja men det har jag redan fått besked på, i vecka 28 låg bebisen på 24+ för stor, gissades väga 4,5 - 5 kilo på bf datumet ( jag kunde precis föda ut min dotter som vägde under 4 kilo + dom var tvunga att klippa mig 2 gånger för att jag skulle få ut henne ) Ska på nytt Ul nästa vecka i vecka 34 för att se hur han ökat och vad han ligger på, gränsen för att dom typ ska ge ks utan att ens diskutera är om barnet ligger på 27% + så låg sist bara 3 % under den gränsen har jag otur så har han ökat mer då han hela tiden ökat mer och mer och bara gått upp i % hela graviditeten.

Oki vilken bjässe ;) ja men prata m dom o se lite va de säger är han inte för stor så du slipper ks så be dom sätta igång dig Mig satte de igång i v 37 men de va på andra håller han va 33 % tillväxthämmad han fick ingen näring så vägde 2100 då men prata m dom så löser dom de ;)
  • LindaD
    Maaatiiildaaa skrev 2013-09-05 21:35:34 följande:
    Ja han är ganska stor , hehe , dottern kom självmant i vecka 39 och vägde då 3870 gram & va 50 cm, och dom fick klippa mig efter 1 timme & 45 minuters krystande utan någon som helst framgång, men sen kom hon ut på 2 krystvärkar , så det känns som att föda en 4,5 - 5 kilos ej kommer funka för mig. men ks är inte det jag vill ha, vill mycket hellre föda normalt så hoppas verkligen jag träffar en rar läkare som kan tänka sig igångsättning när det går istället för att han ska kunna väga mindre och jag kan få föda normalt. oj ja det var litet, min får nog för mycket näring :P

Tro inte de bli några problem alla barn må bättre av att få födas normalt sen ibland gå de inte då finns ks som ett bra alternativ men de kommer nog råda dig till de bästa ;) lycka till o berätta gärna hur d går
  • LindaD

hm hur menar du? Att huvudet e till vänste då e alltså min en pojk? :P Eller? 

• LindaD
    camilla88 skrev 2013-09-06 08:15:20 följande:
    här får ni gärna gissa könet?? Vet redan kön med tänkte se hur många som gissar rätt :)

bf 12 nov 2013
    tre streck så ja tro på tös..:) 
    Jagoda skrev 2013-09-06 08:16:33 följande:
    LindaD

Ja men precis! Som sagt, kanske långsökt. Men de jag kollat på o vetat könet har de stämt på! Plus min dotter hade huvudet åt vänster.

Har du kvar dina gamla ultraljudsbilder på dina pojkar? Hur ligger de med huvudet på ultraljudsbilden?
    haha va de ja gjorde o då ha ja två av varje på mina pojkar..:P 

• LindaD
    camilla88 skrev 2013-09-06 08:27:02 följande:

tro fortfarande tös... SÄG NUUUU!! hahaha 
  • LindaD
    Jagoda skrev 2013-09-06 08:27:37 följande:
    Ps: LindaD

Är det en pojke så ligger ju även denna med huvudet åt höger o bena åt vänster. Eller?;)
    Menar du Camillas el min nya bebis? 
  • LindaD
    camilla88 skrev 2013-09-06 08:35:51 följande:

Tro fortfarande tös pga tre streck mellan benen..:P 
Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)