Jagoda skrev 2013-09-05 17:28:45 följande:
LindaD Så du kommer få planerat kejsarsnitt? Jobbigt med akuta kejsarsnitt:( Min förlossning gick fort. Började få lite ont vid 11:30, 12:30 kändes de som att ja började få förvärkar, ringde hem min sambo ifall att! Ringde förlossningen strax innan 14 som tyckte jag "kunde stanna hemma, ta en Alvedon och duscha varmt". Strax efter 14 ville jag åka in. Då gjorde de ont!! 14:25 var vi inne och 15:22 föddes min dotter, så jag är GLAD att jag gick på magkänslan. Denna gången är jag nervös att det skall gå fortare!! Tänk om man inte hinner in? Tänk om jag inte har samma "magkänsla" som sist, tänk om min sambo inte hinner hem eller vi löser inte barnvakt smidigt osv osv. Har försökt styra undan känslorna, men senaste veckorna drömmer jag mycket om förlossningen och nervositeten börjar komma krypandes!!
Ja de bli planerat snitt den ggr första snittet va urakut tog nio min hm va död men de lyckades få igång han nu sist va d samma sak fast då lyssnade de på mig o tog ut han direkt Du kommer ha magkänslan ja lovar! Vi mammor e fantastiska så sett men förstå du e orolig men kommer gå bra ;)